deken zelf wassen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

deken zelf wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 19:57

ik heb een winterdeken die een beetje smerig is, nu vroeg ik me af of ik deze ook zelf kon wassen?
op welke temperatuur en of hij dan ook nog waterdicht blijft?

Anoniem

Re: deken zelf wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:00

Tot 30 graden kun je hem wassen dacht ik. Hoorde alleen dat hij daar minder warm van werd?

Meestal zet ik de hoge druk spuit er op en laat hem een paar dagen buiten hangen met goed weer. Is hij ook weer helemaal schoon en fris.

Passiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:02

Bij mij zou de winterdeken niet in de machine passen..... Zomerdeken doe ik wel, en daarna een lege kookwas zodat het huidvet etc. uit mijn machine gaat!

JML

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:11

Ik was mijn dekens ook zelf (40 graden). Maar niet mijn (waterdichte)regendekens. Die spuit ik af elk seizoen hang ik ze tussen staanders (als een soort tent) en plens ik er een emmer water op om te kijken of ie lekt, als dat zo is....is ie niet meer waterdicht Haha!
Verder goed afborstelen, want al die haren kunnen je machine verstoppen!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:13

op mijn deken staat dat ie niet in de wasmachine moet, ik gooi er meestal water over en borstel de haren er af. Knipoog

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 20:15

ik denk ook dat ik hem dan maar even afspoel en uit borstel.. mocht hij dan nog smerig zijn dan laat ik hem wel schoonmaken

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:16

De meeste wasmachines bij mensen thuis kunnen het gewicht niet aan. Daarnaast is alle rommel die er in zo'n deken zit (zand, mest, haren) ook niet goed voor je machine. Zet er een hogedrukspuit op, of laat hem reiningen door een speciaal bedrijf. Kost wel wat meer, maar het spaart wel je wasmachine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:20

Stuifzuiger er over heen en het meeste is er al af aan de binnenkant.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:39

de dunnere dekens (ook dunne winterdeken) gaan in de wasmachine. Soms met spul van kruitvat dat waterdicht maakt. En mijn dikke winterdeken (pas niet in de trommel) die gaat in een cementkuip met erg warm water en waspoeder, lekker laten weken en dan afspoelen.