Verschil veelzijdigheid/dressuur shabrak?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BLK

Verschil veelzijdigheid/dressuur shabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 19:11

Hoi hoi,

ik vroeg me af wat nou precies het verschil is tussen een dressuur dekje en een veelzijdigheid dekje, en of het veel uit maakt als je een dressuurshabrak onder een veelzijdigheidszadel doet.

Alvast bedankt!

Groetjes.

Lynn_Nikita

Re: Verschil veelzijdigheid/dressuur shabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:14

dressuur onder vz kan, daarom heet ook een vz zadel, andersom is waarschijnlijk te kort

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:14

Een dressuurdekje loopt aan de voorkant rechter dan een vhzdekje. En is wat langer ( naar beneden toe ) omdat een dressuurzadel langere, rechtere zweetbladen heeft. Een dressuurdekje onder een vhz zadel maakt niet zo veel uit, je dekje steekt dan alleen een klein beetje uit. maar dat geeft niet Knipoog een vhz dekje onder een dressuurzadel is minder, dan kom je dekje te kort, en dat is niet zo goed voor je zadel.. en het ziet er ook niet mooi uit Knipoog

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:15

Goh, te kort...voor het oog staat het niet zo mooi, maar bij die van mij gaat het wel...

Andersom gaat prima...

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 19:19

Oke bedankt! Lachen

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:10

ik kon onder mijn veelzijdigheids zadel geen dressuur dekje doen, want ik kwam aan de voorkant te kort, omdat de zweetbladen bij een vz meer naar voren steken, terwijl het dressuur dekje recht afloopt. andersom kan wel. dat heb ik nu. ik kom aan de onderkant niks te kort, alleen steekt het dekje aan de voorkant er wat verder uit, aan de achterkant kom ik ook niks te kort. dus dat ligt allemaal prima.