bonte peeskappen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

bonte peeskappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 16:59

bij mij in de buurt bij de ruitershop hebben ze alleen maar deze peeskappen

Afbeelding
bron: http://www.paardenshop.nl/ (dit is niet de ruitershop bij mij in de buurt maar heb hun foto even gebruikt)

maar nu is mijn vraag blijven die riempjes wel zitten?
want ik wil ze heel graag voor mijn haffie maar ik ben bang dat steeds die riempjes los schieten. Ik vind het dan zonde van me geld maar het kan ook gevaarlijk zijn als het tijdens het rijden of springen gebeurt

en wat voor bonte peeskappen hebben jullie?

Phrono

Re: bonte peeskappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:52

Ik heb lederen peesbeschermers met bont, van HB. Ook met 3 riempjes en dat blijft prima zitten hoor. Het enige nadeel is dat het wat meer moeite kost om ze te reinigen, vanwege het bont en het leer. Verder vind ik ze erg handig en staat het mooi. Lachen

Image_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:53

die blijven wel vastzitten hoor, anders zouden ze ook niet gemaakt worden neem ik aan Lachen

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:43

Ik had ze eerder, leren met bont van HB. Vond toch dat het leer slechter werd en een gedoe om die dingen om te krijgen. (De gaatjes werden lam, schoten los etc.) Heb toen Eskadrons gekocht met bont en die zijn perfect! Makkelijk omdoen enzo, de plastic buitenkant is snel schoon. Stop ze alleen niet in de wasmachine want heb een keer gehad dat alle bont verdwenen was!! (met als gevolg de wasmachine vol pluis en een boze mama haha) Het enige met de eskadrons is dat je het bont niet goed schoon kan krijgen. Ik heb ze alleen om op concours als het droog is. Anders doe ik bontloze om. Wat een gedoe he haha Lachen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:28

Die schieten volgens mij niet zomaar los Lachen

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:41

Ik denk niet dat ze los zullen gaan, daar hebben ze vast wel over nagedacht bij het maken van die dingen.
Ik heb zelf peeskappen met bont van Eskadron. Dat is veel makkelijker schoon te houden, die kunnen nog wel eens in de wasmachine. Leren peeskappen moet je olien enzo. Ook kost het vastmaken van riempjes wat meer tijd, daarom heb ik gewoon klitteband, dan kun je zo vastdrukken.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:11

wij verkopen ze van USG en ik moet zeggen dat we nog nooit klachten hebben gehad over losraken of zoiets.
Wat Nickeyy vertelt klopt wel degelijk, met goedkope merken heb je sneller problemen, zeker wat het wassen van de wol betreft en de kwaliteit van het leer, want dat moet echt goed zijn (zit ook vol in de gevarenzone, veel druk op, nat)

Buwa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:18

Ik heb ze van Kentaur, het kost wel even wat(94,95), maar het zijn super fijne beschermers. Ze zijn de prijs zeker waard. Blijven goed op hun plaats, en de riempjes schieten echt niet zo maar los hoor Knipoog

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:25

Ik heb ook leren met 3 riempjes en t blijft prima zitten Ja