Het zadel zelf ligt wel netjes op m'n paard. (vindt m'n instructrice ook) Het is een wintec 2000 (vzh), nog een vrij recent zadel. En een paar maanden geleden is het nog nagekeken en aangepast (boom smaller gemaakt).
Maar het schuift nogal snel een beetje naar links of rechts als ik bijvoorbeeld een wending rijd of m'n gewicht verplaats.
Het is nu wel zo, dat de meeste zadels dit hebben, als ze op mijn paard liggen. (Wintec dressuur van een vriendin van mij en mijn oude stübben springzadel hebben het ook) Dus ik weet eigenlijk niet beter, dan dat het zo hoort.

Maar m'n paard heeft ook een tijdje bij mijn instrucrtice gestaan en die reed haar met één van haar eigen (dressuur)zadels, en dat zadel lag wel als een huis. Dus ik begrijp wel wat ze bedoelt.
M'n instrucrtice zei dat ik om te beginnen al eens een andere singel zou moeten gebruiken. Want nu heb ik een singel met een elastisch stuk in verwerkt en volgens haar kan dit de oorzaak zijn en kan ik beter een singel kopen zonder elastiek.
Maar zou dit inderdaad kunnen?
(Want ik wil nou ook niet zomaar zotte kosten gaan doen. Als die singel er niets mee te maken heeft, kan ik beter m'n geld bijhouden en investeren in een ander zadel.

Wat denken jullie?