Neopreen springschoenen of rubbere?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TessT

Neopreen springschoenen of rubbere?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 08:35

Hooi,

Wat is het verschil tussen neopreen springschoenen en rubberen?
want ik moet spriongschoenen halen maar de neopreen die zijn duurder dus ik vroeg mij af zijn die dan ook beter? zo niet dan haal ik die van rubber.

Duss wat vinden jullie en welke gebruiken jullie?

lieefs

Javayo

Re: Neopreen springschoenen of rubbere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 08:40

Ik had rubbere springschoenen. werkten prima. maar het klitteband scheurde al heel snel. Dus nu heb ik van die neopreen springschoenen, ze komen bij mij in ieder geval steviger over, het klitteband zal in ieder geval niet zomaar scheuren Knipoog

welke daadwerkelijk beter zijn in gebruik durf ik niet te zeggen. sommige paarden krijgen irritaties van die rubbere versie, maar daar had mijn paard geen last van. ik vind wel dat de neopreen mooier blijft zitten, en lijkt me beter bestand tegen een klap.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 08:55

Idd Javayo, de neopreen lijken gewoon veel beter te zitten, vormen mooi naar de hoef, en de rubberen zitten naar mijn idee gewoon veel minder stevig.

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:32

Hee bokkers

Ik ben ook op zoek naar springschoenen en ik zit met de zelfde kwestie maar als ik er haal welke maat is dan goed voor een gewoon paard want je heb maten vna S t/m XL

Groetjs Claudia Clown

Carina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:36

Ik had eerst de rubber springschoenen allen mijn pony kreeg daar wondjes van en het klitteband scheurde heel snel nu heb ik de neopreen van BR wel duurder deze kosten 22,50 maar dan heb je wel goede vindt ik want ik ben er echt super blij mee.

groetjes carina

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:37

Ik heb neopreen springschoenen van harry's horse. 16,95 dacht ik... daarvan heb ik maatje L genomen, mijn paard heeft gewone hoeven... M had denk ik ook nog wel gepast.

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:39

Lafayette schreef:
Hee bokkers

Ik ben ook op zoek naar springschoenen en ik zit met de zelfde kwestie maar als ik er haal welke maat is dan goed voor een gewoon paard want je heb maten vna S t/m XL

Groetjs Claudia Clown

Als je een normaal paard hebt (dus ook met normale benen en hoeven) zou ik L nemen.

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:41

Bij de rubbere breekt idd snel het klitteband af, en bij de neopreen niet. De neopreen zit wel veel beter, en bij sommige zit er ook zo'n soort blokje in dat ie niet gaat verschuiven. De rubbere springschoenen verschuiven ( dan draaien ze zegmaar rond ) vaak wel. Wat ik alleen wel jammer vind van de neopreen is dat ze zou snel vies worden. Al rijd je op een wat natter terrein worden ze snel vies en minder snel schoon (en al helemaal niet snel droog). Bij rubbere spoel je de viezigheid eraf, droog je ze af, en klaar: ze zijn weer schoon.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:42

De maat die je moet hebben hangt heel erg van het merk af.
Zo heb ik bijvoorbeeld maat M bij me merrie ( kalvakade meen ik ) en die heeft normaal maat cob, en ijzers maat 3 x 0. Deze passen net maar L is weer te groot, terwijl harry horse ze in maat M verzuipt.

Ik heb overigens ook de Neopreen springschoenen, mij lijken ze steviger en rubber schuurt eerder denk ik.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:53

Ik heb neopreen en rubber.
Het nadeel mvan neopreen is dat ze erg vies worden. Deze gebruik ik als het droog is of als ik binnen rijd.
Ze zitten wel mooier.

De rubberen gebruik ik als de bak erg nat is of als ik buiten ga rijden. Mijn paard krijgt geen last van zijn kootholtes.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:12

Ik vind die neopreen veel duurzamer. heb al heel wat rubberen versleten. Ook zonder klittenband (helemaal dichte schoenen zeg maar).
En de neopreen heb ik nu al heel lang en ze zijn nog prima.
je kunt ze makkelijk schoonmaken met water of in de wasmachine.

DKTJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:31

ik vind neoprene ook veel fijner.. je doet er veel langer mee Lachen

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 12:49

Ik heb rubberen en een paar neopreen, en ik zou echt voor de neopreen gaan. Mijn E-pony kreeg namelijk van die rubberen wondjes in de kootholtes ( ze draaiden rond zegmaar ). De Neopreen springschoenen heb ik van Br en waren geloof ik iets van 23 euro. Wel 10euro duurder als de rubberen maar ook een stuk fijner.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:28

Ik hoorde van iemand hier op bokt dat de Neopreen zich vol zuigen met water. Als je dus door het water gaat?!

TessT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 16:13

Okee bdankt voor de reacties, zelf gebruiken wij met horseball en sommige pony's hebben idd bij de rubberen spring schoenen met leertje aan de binnen kant krijgen ze wondjs van amar sommige hebbe nnergens last van

maar wat ik van iedereen hoor ga ik toch maar de neopreen halen!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:15

Ik heb de rubbere, zijn erg handig voor in de bossen.
Je spoelt ze gewoon af en ze zijn schoon..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:19

Mijn hoefsmid gaf mij t advies om rubberen te nemen, die kosten niet zo duur kunnen voor die prijs wel slijten, ze zweet er niet zo onder, en ze zijn zo lang dat ze haar ijzers er zo ook niet zo gauw aftikt.

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:08

ik heb een haflinger welke maat zou ik dan moeten hebben??

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:44

Full denk ik Knipoog

EzriJo1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 23:51

persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de neopreen springschoenen, maar dit komt ook omdat mijn paard niet tegen rubber kan, daar krijgt hij schuur en brandplekken van (van al het rubber trouwens, maakt niet uit wat het is) neopreen springschoenen zijn idd wat duurder maar als je paard niet tegen rubber kan heb je helaas geen andere keus.
Ook de neopreen springschoenen zijn makkelijk schoon te maken, je spoelt ze ook gewoon af onder de kraan, het duurt alleen wat langer voordat ze droog zijn, ik heb de mazzel dat wij beschikken over een verwarmde zadelkamer, niet iedereen beschikt over die luxe maar als je ze mee naar huis kunt nemen is dat ook een optie natuurlijk.
Ik heb zelf een twijfel paard (te klein voor paard en net te groot voor E-Pony...ik vindt m prima hoor) en die heeft maat S van het merk Kalvakade, zijn overigens niet de duurtste maar ook niet de goedkoopste..... bij ons kosten ze E 22,50 ( kan elders in prijs verschelen natuurlijk)
Laatst bijgewerkt door EzriJo1978 op 27-05-07 23:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 23:53

eliza: het is heel verschillend. voor mijn groote e kleine paard. heb ik toch zeker wel S nodig Ja . Dus ik zou even dei bovenkant van de hof bij je paard waar het bovenste randje zit van de springschoen opmeten en dan naar een ruitersport zaak gaan, die helpen je wel verder Ja .

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:54

Ik heb ook van neopreen, ze zitten mooier bij mijn paard en ze krijgt er geen wondjes van Lachen
Ik heb overigens maat M, die had ik bij mijn haflinger ook om.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:41

Ik heb gewoon rubberen en ben er tevreden mee. Lachen

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:43

Ik wil nog wel een keer neopreen met bont springschoenen Ja .
Maar enige nadeel is, ze zuigen zich vol met water als je door een plas gaat etc.

henry1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:48

je kunt ook kijken op paard en stijl daar heb ik ook een paar neopreen springschoenen besteld en passen goed en zijn niet duur.