Buiten ritten, maar welk zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein117

Buiten ritten, maar welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 16:49

Hallo,

Ik heb een probleempje. Ik vind buitenritten maken wel leukmaar door rug klachten kan ik niet langer dan 1 uur/1,5 uur het bos in. Nu heb je westernzadels/stockzadels/endurance zadel/boomloze zadels, maar ik kan er nog geen wijs uit. Ik wil vooral zacht zitten en het liefst een zadel die iets meegeeft. Ik ben benieuwd of mensen zadelmerken/zadels weten die én zacht zitten én meegeven, bij bewegingen. Ik hoop wat te horen en je mag me ook wel foto´s sturen dan weet ik waar ik naar kan zoeken. Bedankt!!!!!!

Groeten Marjolein

Anoniem

Re: Buiten ritten, maar welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:43

Een goed passend zadel Lachen In principe moet je gewoon eigenlijk veel uitproberen Lachen Vraag eens of je een boomloos zadel op je paard mag leggen, dan kan je kijken hoe dat bevalt Lachen Daarnaast kan je ook aan mensen vragen of je eens op hun paard mag met een ander soort zadel? Veel is namelijk persoonlijke smaak, de een rijdt niet fijn op een bepaald type zadel, terwijl de ander erbij zweert Lachen

PistascheJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:09

Jaa dat is erg persoonlijk Knipoog
Persoonlijk vind ik de boomloze zadels erg lekker zitten !

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 20:18

Boomloze zadels zitten echt gewéldig Ja Ik heb ook last gehad van mijn rug maar na een rit was dat de hele dag over.
Je kan een gratis testzadel aanvragen bij barefoot en buitenzinnig, dus dat is zeker het proberen waard.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 20:51

De endurance zadels zijn in principe ook ontwikkeld om zoveel mogelijk comfort aan de ruiter (en ook het paard!) te geven. Anders zou je er geen ... kilometers mee achter elkaar kunnen blijven opzitten. Clown
Ik heb zelf een Gaston Mercier besteld, ook al rijd ik gewoon recreatief, en reeds bij het testen zat het gewoonweg zalig! Voor mij natuurlijk, je moet zelf een aantal zadels uittesten om er achter te komen waar je zelf het beste op zit.