Wintec

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mlies

Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 09:26

Ik ben een beetje op zoek naar een zadel aangezien onze 4jarige ruin in juni ingereden gaat worden.
Ik wil nu een niet te idioot duur zadel, ik weet niet hoeveel hij nog in bouw veranderd, en ik ben er ook nog niet helemaal uit wat ik precies wil. Haha! [M'n zusje wil nu een dressuurzadel, vind ik niet echt nodig aangezien we toch geen wedstrijden gaan rijden, wil zadel ook best zelf betalen maar heb nu geen paar duizend euro over. Haha!]

Nu zag ik laatst wat over Wintec zadels, en dat leek me wel wat.
En dan de western en stocksaddle.
Nou weet ik niet of het uberhaupt wel op m'n paard gaat passen, maar daarvoor ben ik dus op zoek naar een verkoopadres en iemand die er verstand van heeft.
Wie kan me hier mee helpen? Lachen

Ook zag ik laatst op de Divoza site een bosal met hoofdstel en mecate voor 180 euro ofzo, maar hoe zit dat met de kwaliteit?

Hoop dat iemand me kan helpen! Lachen

dewindhoek

Re: Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:29

Ik heb van de week een wintec gekocht. Mijn paardje word deze maand 4 en is nu een klein jaartje onder het zadel. Ik doe er dan wel een bontje onder. Ik ben gewoon met mijn paardje naar de divoza geweest om te passen.
Er zijn ook zadelpas services die aan huis komen.

Het voordeel vind ik dat je altijd de boom weer kan aanpassen als je paardje veranders in zijn bouw.

LindaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:54

Zoek een winkelop die zadelpasservice heeft en die
er verstand van heeft! Lachen

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 17:48

LindaD schreef:
Zoek een winkelop die zadelpasservice heeft en die
er verstand van heeft! Lachen

Haha!

Weet je die? Lachen

xLonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 19:56

Ik heb ook een wintec en ik vind het heeel fijn

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 22:41

Ik heb een wintec gehad (type Isabell Werth) en dat was echt het fijnste zadel waar ik ooit in gezeten heb, alsof het voor mij gemaakt was met mijn korte benen. Haha! Maar ontopic, ik vind het kunststof erg prettig, had daarvoor jaren op leer gereden maar ik was er zo aan gewend. Onderhoudsvrij, slijt niet snel en gewoon degelijke kwaliteit. Met de western of stockzadels van wintec heb ik geen ervaring verder.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 18:59

Niemand ervaring met een Wintec western/stock? Nagelbijten / Gniffelen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:29

Wij thuis hebben ook een wintec zadel gekocht (wel een tölt zadel) op aanraden van iemand.

Zobiezo moet je het zadel passen, past het niet kun je het altijd terug brengen Knipoog
En als je een wintec + verwisselbare boom koopt kun je het zadel al een stuk passender maken door de juiste boom erin te stoppen. Het zadel zit iig súper fijn en gaat (wat ik gehoord heb) heel lang mee.

Als je een nieuwe wilt kopen zijn die ong. 700 euro. Weet niet of dat ook al de verwisselbare is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:52

Nee, ik heb geen ervaring met de westernvariant. Wel met de dressuur (Wintec 500) en dat was vreselijk. Het paste op geeneen paard dat ik kon rijden, het zat vreselijk (hard, dieptepunt te ver naar achteren) en mijn leren laarzen piepten bij elke beweging die het paard maakte dus ik heb hem zsm weer verkocht.

lancie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:59

had op mn eerste pony een veelzijdig wintec, dat is 13 jaar geleden, heb em na 5jaar verkocht aan de manege bij ons in de buurt omdat ik een springzadel wou, als ik nou op de manege kom zie ik mn wintec nog wel eens voor bij komen hobbelen op een manege pony, en hij ziet er nog goed uit!!!!!!

mari28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 12:52

Ben tevreden over mijn Wintec-dressuurzadel. OK dan! Heeft optionele kniewrongen, waardoor ik er zelfs mee het bos in kan en kan springen! Is ook erg licht. Nadeel is wel dat het zweet Bloos

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:10

ik heb een wintec 500 ( nu ook te koop, veelzijdigheids model)
super handig zadel, gewoon afvegen met vochtige doek, klaar, breder paard, andere boom erin. helaas past hij op mijn schoftloze Nikita niet goed, en verkoop ik het zadel nu.

jappielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:09

ik heb een wintec dressuurzadel , ik ben er ook heel tevreden over Lachen , een nadeel bij mij is wel dat het soms afgeeft op mijn witte rijbroek ! Maar voor de rest is het echt een aanrader Haha! !!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 20:02

Kom opeens m'n topic weer tegen. Haha!

Over aantal weken komt passervice van Tweespan ruitersport met zadels, zit vast ook wel een wintec tussen. Zien we dan wel of het uberhaupt gaat passen op het paard. Lachen