Halster Eskadron/Scapa.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fleming

Halster Eskadron/Scapa.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 19:16

Heey!

Ik heb altijd een Eskadron halster gehad, een hele mooie vond ikzelf, lichtblauw met zwart onderlegd. Ik heb de ponymaat van mijn opa destijds gekregen, maar die paste niet bij mijn lievelingspony van de manege dus heb ik hem omgeruild tegen 'een maat groter', weet niet precies welke. Maar goed, heb zo'n kleine twee maanden geleden mijn eigen paard gekregen! Haha! En het halster paste niet (klipje kreeg ik niet dicht). Dus ik ben een nieuwe gaan kopen. Ik had het liefste weer eentje van Eskadron, maar die hadden ze niet zulke mooie, dus heb ik een grijze Scapa gekocht. Maat Full. Alleen is deze best groot, ook bij het strakste gaatje zit hij nog wat los. Hij is gewoon te groot naar mijn mening.

Wat ik mij dus afvroeg, valt Scapa gewoon groot, of Eskadron klein? Zou het wel gepast hebben met een Eskadron in de grootste maat?

Ik heb een KWPN van 1.64m. Lachen

Xx Fleming! Lachen

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Halster Eskadron/Scapa.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 19:19

Mijn KWPN van officieel ook 1,64 (denk dat ze nu tegen de 1,68 zit) past zowel full op zijn kleinst en cob op zijn grootst goed.

Ik denk wel dat er verschil tussen zou kunnen zitten, we hebben voor een A pony, een eskadron maat pony. Die past heel goed.. Voor een D-pony ook maat pony maar dan van Scapa en ook die past heel goed. Dus ik denk inderdaad dat de eskadrons kleiner uitvallen dan de scapa's. Knipoog

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 19:22

ik heb een scapa halster maat cob op grootst gezet en paste ruim op mij merrie van 164 met breed kort hoofd.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 21:38

Ik heb vorige week het nieuwe model Scapa halster maat cob gekocht. Hij valt bij mijn paard (1.53 m) hetzelfde als andere halsters, past gewoon goed.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:20

Kan makkelijk hoor, dat het ene halster groter valt dan de andere. Ik heb een merkloos halster, maat cob, en die zit perfect. Ik had ook een halster van HH maat cob, maar daar verzoop madame nog in als hij op z'n kleinst was. Scheve mond

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:43

Ik heb zowel een Eskadron halster als een Scapa, maar ze passen allebei even goed Ja

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 10:32

scapa valt vrij groot

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 11:39

Ik denk dat eskadron idd niet erg groot is, ik heb een full op mn paard nu en die past hij net. Mn vroegere d- pony had net dezelfde halster als jou, niet eens zo'n groot hoofd en ik geloof dat het een cob maat was.

Fleming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 16:11

Nou, bedankt voor jullie reacties allemaal. Kan ik daar volgende keer rekening meehouden. Lachen Ik heb hem nu al een tijdje in gebruik, dus kan hem niet meer omruilen helaas.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:23

Ik heb ook een halster van Scapa
Viel me ook op hoe groot die viel. Ik heb hem voor mijn verzorgFjord en die heeft een vrij breed en groot hoofd, maar zelfs daarbij zit ie op zijn strakst. Dan past ie wel goed. Maar kan me voorstellen dat KWPNers onder de 1,70 met een klein koppie ze niet zouden passen Scheve mond

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:10

Scapa valt groot, maar eskadron weer klein Knipoog