hoeveel is mijn stübben springzadel nog waard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saar4

hoeveel is mijn stübben springzadel nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 13:03

Ik heb een Stübben Siegfried II springzadel van 2 jaar oud. Het is in die 2 jaar misschien 2 á 3 maanden gebruikt en het is nog in nieuwstaat. Het is een 17 of 17,5 inch, ik moet het even opzoeken. Het zadel heeft wel aanpassingen ondergaan, er is een singelstoot naar voren verplaatst. Destijds heb ik er 1300 euro voor betaald. Wat zal ik er nu nog voor kunnen vragen?

Het zadel ligt super op mijn pony maar ik kan er gewoon niet aan wennen. Ik krijg er onwijs pijn van in mijn onderrug. Zijn er meer mensen met dit probleem?

TeeGee

Re: hoeveel is mijn stübben springzadel nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:05

900 euro? Zadels als Stübben houden gewoon veel waarde, maar misschien kan een ruitersport zaak je helpen?

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:09

Heb zelf nooit problemen met stubben zadels maar dat is voor iedereen persoonlijk. Tweedehands brengen de zadels meestal niet zo heel veel meer op. Ik denk dat 750 (kaal) best reeël is en haalbaar. (er zijn veel 2de hands stubben spring zadel veel aanbod en ook goede zadels wat ouder maar net zo goed voor 400-500) Het ligt ook een beetje aan de boommaat en zitmaat, staat van onderhoud hoe verkoopbaar deze is. Tevens aan de kleur e.d. bruin is nu eenmaal erg populair maar dat zegt natuurlijk niks over de kwaliteit. Maar denk dat je geen problemen hebt met het zadel kwijt te raken alleen of je er de prijs voor krijgt die jij wilt is afwachten.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:29

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 13:34

Aha, ik zal even copy pasten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:31