bitloos hoofdstel: Be Kind bitless bridle

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

bitloos hoofdstel: Be Kind bitless bridle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 09:08

Iemand ervaring met dit hoofdstel? Ik begin spontaan te kwijlen als ik dit hoofdstel zie, mooie dikke padded neusriem, vind hem gewoon ontzettend mooi. Ik rij nu met een Dr. Cook Beta hoofdstel, bevalt heel goed. Nu zit ik er over te denken een lederen hoofdstel te kopen en eigenlijk vind ik dit hoofdstel mooier dan de Dr.Cook Clown

Maar hij is niet bepaald goedkoop en ik vroeg me af of iemand dus ervaring heeft met die hoofdstel en of het net zo goed werk als een Dr. Cook hoofdstel?

Het gaat om dit hoofdstel:
http://www.equinewhispers.co.uk/HPIM1973.jpg

http://www.equinewhispers.co.uk/bekindbridle5.jpg

Vooral de rondgenaaide riemen die onder de kin langs gaan vind ik super mooi. En de enige bemerking op mijn Cook hoofdstel is dat de riemen onder de kin soms draaien, dat heeft dit hoofdstel niet.

Voor meer informatie over dit hoofdstel: http://www.equinewhispers.co.uk/bitlessbridle.html

Ann

Re: bitloos hoofdstel: Be Kind bitless bridle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:10

Ziet er interessant uit! De prijs is alleen iets minder 'Be kind'... Haha!
Is het al in Nederland te koop dan? Ik ben het nog niet tegengekomen ergens.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:10

ik hoor er goede dingen over er word zelfs mee gemend.
ik heb het op mijn pony ook geprobeerd maar die werd er gek van.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 13:12

Ann schreef:
Ziet er interessant uit! De prijs is alleen iets minder 'Be kind'... Haha!
Is het al in Nederland te koop dan? Ik ben het nog niet tegengekomen ergens.

Ik ben het hoofdstel verder nog nergens tegen gekomen, heb hem alleen nog maar via een engelse website gevonden.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:07

ja hoor het is in nederland te vekrijgen via iemand die ze is gaan impoteren en verkoopt,scheeld veel in de verzendkosten.
deze man is ze gaan testen op zijn shires,hij voor de wagen en zijn vrouw onder het zadel.
in de mensport van vorig jaar staat een heel artikel en zijn adres.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:25

Ik heb een nep cook van Ukal. 42 euro en bevalt goed. Lijkt wel wat op deze, alleen de mijne heeft een wat smallere neusriem. Volgens mij zijn alle crossropebridles zoals de cook hetzelfde. Als je een emiel voest hebt, dan werkt het even anders in. Maar de cook en de nepcooks werken allemaal hetzelfde, achter de oren en op de neus.
Er mee rijden kan dus prima (foto's in mijn profiel), ik heb er m'n paard ook autobandjes mee laten slepen (voor de wagen wil ik toch graag oogkleppen en dus men ik wel met bit, maar ik weet zeker dat het zonder ook wel kan).

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 20:35

mariska32 schreef:
ja hoor het is in nederland te vekrijgen via iemand die ze is gaan impoteren en verkoopt,scheeld veel in de verzendkosten.
deze man is ze gaan testen op zijn shires,hij voor de wagen en zijn vrouw onder het zadel.
in de mensport van vorig jaar staat een heel artikel en zijn adres.

Zijn dat niet gewoon Dr. Cook hoofdstellen of namaak daarvan?

@germie: Ik merk wel degelijk verschil tussen een Dr. Cook hoofdstel en een namaak, daar reageert mijn paard echt veel minder op. Zal wel per paard verschillen

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:37

nee,de echte.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 08:56

Ja maar dit hoofdstel is dus geen Dr. Cook hoofdstel, ik heb ruim genoeg ervaring met een Dr. Cook hoofdstel maar dit hoofdstel is een ander merk met andere constructies vandaar dat ik vraag om ervaringen over dit hoofdstel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 09:32

Ze hebben allemaal die crosslink onder het hoofd/kaak. Dan is de werking ook nagenoeg gelijk. IK merk het verschil in ieder geval niet.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 10:26

Ik dus wel heel erg, mijn paard loopt gewoon het beste op een Cook hoofdstel. Bij namaak Cooks zijn de release vaak minder goed en daar kan mijn paard dus echt niet tegen Nagelbijten / Gniffelen Ben wel benieuwd welke namaak Cook jij hebt?

vrijruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 19:55

germie schreef:
ik heb er m'n paard ook autobandjes mee laten slepen (voor de wagen wil ik toch graag oogkleppen en dus men ik wel met bit, maar ik weet zeker dat het zonder ook wel kan).

Je hebt ook speciale men hoofdstellen van Dhr Cook, dus met oogkleppen. Er zijn al divere mensen die er mee rondrijden.

Ik ken de be kind bitless bridle wel, niet zelf mee gereden dus geen ervaringen met de release.
Het grote verschil is dat er elastiek aan de zijkanten zit ipv leer, ik weet niet hoeveel invloed dat heeft op een paard en dan de aanstuuring daarvan in combi met de release....wordt uitproberen Visconti Lachen