Strijklappen verschuiven opeens??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jana_en_Ik

Strijklappen verschuiven opeens??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 21:31

Al sinds een paar maanden gebruik ik (merkloze) strijklappen die tot voor kort goed bleven zitten. De kappen worden vastgemaakt met klitteband met een elastieken tussenstuk. Mij lijkt het logisch dat die band op den duur wat oprekt, maar dan trek je hem gewoon iets strakker aan niet? De laatste tijd komt het dus steeds vaker voor dat 1 van de kappen behoorlijk verschuifd, omdat ze dus (hard genoeg) aantikt. In theorie zitten ze toch net zo strak als voorheen?! Ik wil ze ook niet te strak aantrekken omdat ik denk dat ik dan, ondanks het elastiek, haar been afknel.

Iemand tips wellicht (buiten nog strakker trekken en nieuwe kappen (met meer 'oppervlakte') kopen) ?

Geen idee eigenlijk of er iets op te vinden is...

Coberlina

Re: Strijklappen verschuiven opeens??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:34

Ik denk dat het ervan afhangt wat voor soort strijklappen je hebt. Ik heb ook zo'n paar, vergelijkbaar met die van eskadron. En die verschuiven ook. Alle andere (BR en dergelijke) blijven wel goed zitten.

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 21:41

Zijn die van jou ook gewoon na een poosje pas gaan schuiven? Of is mijn paard gewoon lomper geworden? Nagelbijten / Gniffelen

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:43

Ik heb er helemaal geen last van dat ze verschuiven, heb die van Lami-cell.
Misschien dat je ze net iets lager/hoger hebt vastgemaakt, dat het een gewoonte is geworden, dat ze daarom verschuiven?

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:30

Ik hoor veel verhalen dat de HH en nog 1 *naam vergeten
erg veel verschuiven. Je kan beter die van Eskadron of BR kopen, elastiek is een stuk sterker en betere kwaliteit (je betaald voor de Eskadron ook een stuk meer)

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:40

Ik denk dat de rek uit je elastiek is oid?

Anders zou het bijna niet mogelijk zijn om te kunnen verschuiven, tenzij de pasvorm iets minder goed is geworden door het vele gebruiken.

Misschien nieuwe kopen? Ik zou voor een goed bekend staand merk kopen, goede pasvorm en lange levensduur.