[WN] GVR pads

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vauban

GVR pads

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 19:30

hey!!
ik ben waarschijnlijk al de 10.000ste die een topic maakt over pads (mijn excuses daarvoor) maar ik kon niets op bokt vinden over GVR Pads.

mijn zadel word op maat gemaakt dus dat zit wel goed (even voor de duidelijkheid Bloos )

ik ben op zoek naar een pad die lekker dik is en een goede drukverdeling heeft.. ook vind ik het belangerijk dat hij een aantal jaartjes mee gaat. (en in die tijd dus niet teveel inzakt.)

ik ben al eens rond gaan kijken en mijn oog viel meteen al op de professionals choise pads. Maar na deze in het echt gezien te hebben, moet ik zeggen dat de dikte van deze pads me nogal tegen viel.

Nu is mijn oog weer op een andere pad gevallen.... namelijk de GVR competitor pad.
plaatje: http://www.luckyleather.nl/serviceart/padwol-01.jpg

wat is jullie ervaring met deze pad? Het enige wat me een beetje tegenstaat is de print.. (ik ben bang dat het met het zadel erop, nogal druk oogt... print opzich vind ik super mooi!)

wat ik er ook nog bij moet zeggen is dat ik graag een wollen pad wil, i.v.m. warmte absorbering.

dus wat ik jullie wil vragen:
wat zijn jullie ervaringen met deze pad... (of een andere GVR??)
&
welke pad kunnen jullie me anders aanraden?

groetjes + alvast bedankt voor de reactie!!

DubbelFun

Re: GVR pads

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 20:02

Als je een op maat gemaakt zadel hebt/krijgt dan heb je geen dikke pad meer nodig. Want de drukverdeling zou het zadel al moeten hebben en de dikte van het gebruikte schaap onder je zadel zorgt al voor demping.

Dus zoek een normale pad met een vilten (wol) vulling, als je de vulling kunt verwijderen om de hoes te wassen is het helemaal mooi.

Persoonlijk gebruik ik alleen maar pads met ruggegraatvrijdheid en een gecontourde vorm (al dan niet inkl. cutback).
En die hoeven heus net zo duur te zijn.

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 21:34

daar ben ik het zeer zeker mee eens,
maar, (nu komt de dressuurmiep in mij omhoog..)
een westernzadel heeft geen "kussens" zoals ik die bij een dressuurzadel ken. Is het dan niet belangerijk dat je een goede drukverdelende pad hebt? en (ik weet het niet zeker) zijn "normale" pads daar niet iets te weinig van kwaliteit van (als je er lang mee wilt doen?)

ik bedoel dit voor de duidelijkheid niet aanvallend ofzo.... ik heb er gewoon geen verstand van Haha! .......

als dit fout gedacht is... Waar gaat dan de druk dan heen??

groetjes

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 21:35

sorry... 'k lees weer eens niet goed.. (dyslectie he?!?!) Clown

de druk van het schapenvachtje moet het dus deels tegenhouden Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:44

Door de boom in het zadel wordt de druk verdeeld, een pad is puur voor schopdemping en zweetafvoer of -opname; net wat je wilt.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:41

Onder mijn custom made gebruik ik, op aanraden van de zadelmaker, meestal een dikke wollen blanket. Door de dikke schapevacht die onder het zadel zit is een dikke pad niet wenselijk. Dat geeft demping op demping en zal de pasvorm v/h zadel niet ten goede komen. Als je zadel op maat gemaakt wordt past hij goed en hoef je dat dus niet met dikke pads op te lossen. De schapevacht dempt al enorm. Ik gebruik dus een dikke blanket of een dunne pad.( Allebei even dik Knipoog ). Maar de zadelmaker zal je ook een advies moeten kunnen geven over wat voor pad je het best kunt gebruiken.

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 10:14

ElCid schreef:
Onder mijn custom made gebruik ik, op aanraden van de zadelmaker, meestal een dikke wollen blanket. Door de dikke schapevacht die onder het zadel zit is een dikke pad niet wenselijk. Dat geeft demping op demping en zal de pasvorm v/h zadel niet ten goede komen. Als je zadel op maat gemaakt wordt past hij goed en hoef je dat dus niet met dikke pads op te lossen. De schapevacht dempt al enorm. Ik gebruik dus een dikke blanket of een dunne pad.( Allebei even dik Knipoog ). Maar de zadelmaker zal je ook een advies moeten kunnen geven over wat voor pad je het best kunt gebruiken.

okee... bedankt voor de reactie...
nu ga ik weet ff de oude dressuurmiep spelen... maar een dikke blanket schrijf je.. zijn die niet ruw om altijd op je paard te liggen??? of heb je er zo'n neopreen ding onder liggen?

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 10:21

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:43

Ik heb een hele mooie, dikke wollen en zachte blanket van Colorado Saddlery. Deze is ook groot genoeg om dubbel te slaan en dan heb je dus best een dikke laag. De blanket, en mijn zadel, komen bij Willem Muijs vandaan.
Het is best lastig om een goeie blanket te vinden, de meeste zijn
te klein, te dun of te ruw. Je kan ze ook bij hem bestellen in verschillende kleuren.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 22:11