Welk zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 12:45

Donderdag gaik mijn huidige Rossner zadel na laten kijken, omdat het niet netjes meer ligt op Vjesta haar rug. Echter, er toch wel aardig wat gebeuren en er kan geen nieuwe boom in, dus ik ben bang dat ik een nieuw zadel moet.

Voor een nieuw zadel heb ik een aantal eissen:
-Leer, geen kunsstof
-Moet lekker zitten, ook tijdens langere buitenritten
-Moet zwart zijn
-Moet betaalbaar zijn (ik zat te denken rond de 800 à 900 euro)
-Moet er lang mooi uit blijven zien
-Moet een dressuur zadel zijn

Omdat ik een fjord heb heb ik hier en daar wat haken en ogen:
-M'n paard heeft geen schoft
-Hele ronde ribbenkast
-Ze is nu slank, en ik hoop dat ze het ook blijft, maar fjorden zwaren natuurlijk wel makkelijk uit

Een tweedehandszadel is geen probleem, ik moet dan alleen wel zeker weten dat het goed ligt.

Mijn vraag is dus: welk zadel voldoet aan al deze eissen. Het moet allemaal realiseerbaar zijn zonder losse gelpads/gelzittingen/onderleggers/bontjes enz...

Fnenn

Re: Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:47

Ik zou iemand langs laten komen met een aantal zadels zodat je kan proberen Lachen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 12:58

Fnenn schreef:
Ik zou iemand langs laten komen met een aantal zadels zodat je kan proberen Lachen

Die optie hebben ze dus bij de divoza. Het probleem is dat dat 50 euro kost, en dat die hoofdzakelijk de duurdere merken promoten (kieffer, stübben).

Ik ga donderdag met haar wel naar de ruitersportzaak waar ze de volgende merken hebben: JC, Bates, Stübben, Passier, Wintec, Ainsley, Kentaur, Kieffer en KN. Ik kan alles passen en proberen, maar als er iemand nu zegt van 'goh, dat zadel móet je er gewoon op leggen,dat zou het helemaal kunnen zijn', dan wil ik dat graag weten!

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:58

Tja, het is heel persoonlijk ik heb zelf een Ainsley en vind het heerlijk zitten Lachen

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:00

Kentaur zadels vind ik zelf ontzettend lekker zitten, de wintec pro vind ik ook erg lekker zitten. Kieffer vind ik niet echt denderend. Pagony zadels zitten trouwens ook erg lekker.
Maar als je een aantal zadels uit probeert kom je er vanzelf achter welke zadels jij fijn vind.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:00

Zoals altijd promoot ik toch weer even mijn Knight Rider.

Een heerlijk zadel, wat in mijn ogen aan al jouw eisen voldoet.
Ik vind het een geweldig zadel. Zit heerlijk en past als enige zadel op Silence.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:00

welke boombreedte heeft vjesta nu?

stubben vind ik persoonlijk heel erg fijn
voordeel is dat de takken van de voorboom niet ver doorlopen en iets naar buiten aflopen waardoor de zadels ook vaak hel goed liggen op iets ronder geribte paarden Lachen

verder zou ik je willen aanraden om eerder een tweedehands A merk te kopen (of hele goede middenklasser) dan een goedkoper nieuw zadel Lachen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 14:10

draumpje schreef:
welke boombreedte heeft vjesta nu?

stubben vind ik persoonlijk heel erg fijn
voordeel is dat de takken van de voorboom niet ver doorlopen en iets naar buiten aflopen waardoor de zadels ook vaak hel goed liggen op iets ronder geribte paarden Lachen

verder zou ik je willen aanraden om eerder een tweedehands A merk te kopen (of hele goede middenklasser) dan een goedkoper nieuw zadel Lachen

Ik zou het heel eerlijk gezegt nieteens weten. Ik weet dat ze het zadel heeft gekregen toen ze rond de 4,5 was, en dat er verder nooit meer naar is gekeken. Dit is het zadel waarmee ze haar ingereden hebben, dus ik vermoed dattie niet al te breed is...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:40

De barefoot london misschien eens proberen?
Die is echt heel fijn voor de rondere paarden met weinig schoft. Ik heb ook een barefoot voor mn tinker, en die groeit lekker mee als mn tink een dikker buikje krijgt in de zomer.
-Leer, geen kunsstof yep
-Moet lekker zitten, ook tijdens langere buitenritten zit echt héérlijk, heel erg geschikt voor buitenritten Ja
-Moet zwart zijn yep, ze zijn alleen in het zwart
-Moet betaalbaar zijn (ik zat te denken rond de 800 à 900 euro) Rond de 550 euro. En met de toebehoren (dekje, beugels, singel enzo) zit je rond de 700 euro.
-Moet er lang mooi uit blijven zien Mijn eigen barefoot zag er na 2 jaar, zonder enig onderhoud, nog heel mooi uit. De kwaliteit is erg goed.
-Moet een dressuur zadel zijn Yep, dat ook, de london is de dressuurversie.
Bij boomloosrijden.nl kun je een gratis testzadel aanvragen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:39

Heb hier een Hulsebos liggen, kamerbreedte 33, dressuur, zwart, 18"
Is nog een van de Hulsebos senior-zadels, geen scheve boom of rare vullingen.
Dus mocht je geinteresseerd zijn Knipoog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 22:51

MysticTinker schreef:
De barefoot london misschien eens proberen?
Die is echt heel fijn voor de rondere paarden met weinig schoft. Ik heb ook een barefoot voor mn tinker, en die groeit lekker mee als mn tink een dikker buikje krijgt in de zomer.
-Leer, geen kunsstof yep
-Moet lekker zitten, ook tijdens langere buitenritten zit echt héérlijk, heel erg geschikt voor buitenritten Ja
-Moet zwart zijn yep, ze zijn alleen in het zwart
-Moet betaalbaar zijn (ik zat te denken rond de 800 à 900 euro) Rond de 550 euro. En met de toebehoren (dekje, beugels, singel enzo) zit je rond de 700 euro.
-Moet er lang mooi uit blijven zien Mijn eigen barefoot zag er na 2 jaar, zonder enig onderhoud, nog heel mooi uit. De kwaliteit is erg goed.
-Moet een dressuur zadel zijn Yep, dat ook, de london is de dressuurversie.
Bij boomloosrijden.nl kun je een gratis testzadel aanvragen Haha!

Voegt een punt toe: mag geen boomloos zadel zijn... Echt waar, met de bokkesprongen die mijn paard maakt wil ik echt de steun van een 'normaal' zadel hebben...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 22:52

Bitch schreef:
Heb hier een Hulsebos liggen, kamerbreedte 33, dressuur, zwart, 18"
Is nog een van de Hulsebos senior-zadels, geen scheve boom of rare vullingen.
Dus mocht je geinteresseerd zijn Knipoog

Al ik mijn zadel niet meer kan gebruiken dan zal ik het zeker in gedachten houden!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 23:01

Vjestagirl schreef:
Voegt een punt toe: mag geen boomloos zadel zijn... Echt waar, met de bokkesprongen die mijn paard maakt wil ik echt de steun van een 'normaal' zadel hebben...

Ik zit in mn boomloze zadel een stuk steviger dan op een engels boomzadel Haha! En doordat je de bewegingen van je paard goed voelt, kun je heel goed aanvoelen wanneer er een bokkensprong komt Ja

Voor een boomzadel zou ik persoonlijk altijd een goede zadelmaker laten komen. Die hebben vaak een aantal verschillende merken zadels liggen die je kan uitproberen, en die kunnen dan precies op je paard worden aangepast.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 17:01

Goed nieuws voor mij: m'n huidige zadel ligt met een kleine aanpassing weer perfect!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:37

dat is helemaal fijn Haha!