nieuwe barefoot zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

nieuwe barefoot zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 22:06

Barefoot heeft wat ik zo kon lezen een nieuw systeem...

Citaat:
de zadels krijgen vanaf nu een ingebouwde Physio-inlage als kussen links en rechts
van de ruggengraat. Dus met de nieuwste Barefoots met de nieuwste dekjes ,
heb je voortaan automatisch al dubbeldikke inlages en een betere beenaansluiting
met een smaller zitgevoel vanwege de dubbeldikke Physio-uitsparing.

Nu zit ik met het probleem een nieuw zadel te zoeken, maar het boomloze concept vind ik op zich een goed concept.
Zeker nu ik dit zo lees.

Wie heeft er ervaring.

8nnemiek

Re: nieuwe barefoot zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:07

Ik heb eerst een oud model cheyenne gehad, anderhalf jaar mee gereden, echt een heel fijn zadel. En daarna heb ik die verkocht en een arizona gekocht. Ook weer een heel fijn zadel.
Die zadels hebben allebei nog geen ingebouwde inlages, dus daar kan ik verder niets over vertellen. Maar het is wel een verbetering!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 08:21

Het maakt echt geen fluit uit , die kussentjes , het is gewoon een ingebouwde Physio-inlage.

Ofwewl de mensen die met een platte BF rijden met een dekje met dubbele inlages , die hebben prcies hetzelfde effect.

Gelukkig heeft BF geen dikke kussens onder het zadel gemaakt , want zadels die dat hebben hebben direct een veel minder prettige pasvorm en zijn veel stugger.

Nu met deze dunne inlages (kussentjes) geef je net iets extra ruggegraat vrijheid , leuke kleine verbetering maar absoluut niet superbijzonder ofzo. Met een pad met dubbele inlages bereik je hetzelfde , maar dat is nu niet meer nodig. Het is wel een verbetering voor mensen die eigenwijs met een ongeschikt dekje gaan rijden. Dat is nog steeds iets dat ik nooit zou doen , maar nu heb je net iets meer speling dus net iets meer comfort voor het paard met zo'n eigenaar.

Maar het gevaar is wel dat mensen denken : o ik heb geen speciale pad meer nodig , dat vind ik wel link.

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:50

pmarena schreef:
Maar het gevaar is wel dat mensen denken : o ik heb geen speciale pad meer nodig , dat vind ik wel link.

daar zat ik ook al over te denken, maargoed ieder voordeel heeft zn nadeel.. en je zult altijd mensen hebben die te eigenwijs zijn en denken dat ze geen speciale pad nodig hebben..

ik heb nog een ouder model testzadel geprobeerd van de cheyenne (en ook de london). Heb nu de nieuwe cheyenne besteld + standaard grandeur pad. Heb echt zitten tobben tussen barefoot, sensation en freeform.. maar uiteindelijk toch de barefoot gekozen.. Knipoog

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:01

Maar met de speciale pads moet je regelmatig de inlages vervangen. Hoe doe je dat met deze nieuwe zadels vraag ik me af kun je de inlages ook vervangen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:11

@Annebe: ik heb een Barefoto Cheyenne en een Barefoot Arizona. Beiden zonder de ingebouwde kussentjes.

Mijn advies: ZEKER even proberen! Het is absoluut de moeite waard.
Boomloos is heerlijk, en ik wil nooit meer met boom.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:40

morelia schreef:
Maar met de speciale pads moet je regelmatig de inlages vervangen. Hoe doe je dat met deze nieuwe zadels vraag ik me af kun je de inlages ook vervangen?

Had ik ook al nagevraagd Ja
Volgens pmarena zijn deze nieuwe inlages een stuk beter en worden ze bijna nooit te dun. Ze kunnen niet worden vervangen, maar het zou dus ook eigenlijk niet hoeven.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 18:58

Hypofocus @ Ik heb een barefoot cheyenne, maar helaas is het geen goeie combinatie voor ons.
Momenteel heb ik de maat 1 en wil toch nog een keer de maat 2 (arizona) proberen.

Het boomloos spreekt me zeker aan.
Ben ook al aan het kijken voor een startrekk.

Maar aan de andere kant hoor ik wel van veel endurance rijders, dat ze met die afstanden de druk niet goed aankunnen.
In dat geval zal een massimo trail een goeie oplossing zijn.