Massimo zadel bruin, blijft de kleur goed??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maras

Massimo zadel bruin, blijft de kleur goed??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 21:07

Ik zit te twijfelen of ik een Massimo trail zadel zal kopen en dan in de kleuren bruin maar nu hoorde ik laatst iemand zeggen dat die kleuren gauw vervagen. Weet iemand of dat echt zo is?

Moragh

Re: Massimo zadel bruin, blijft de kleur goed??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:45

Licht geleurd leer wordt vaak ietsje donkerder (dat is met elke zadel zo, niet alleen met de Massimo's).
Dat kan als je er veel olie of vet opdoet wel flink donkerder worden (maar meestal is alleen schoonmaken met zadelzeep voldoende)
De (licht) gekleurde Massimozadels die ik ken zijn gewoon mooi gebeleven.

BlueBalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:38

als je het zadel voordat je gaat rijden goed behandeld met een leercrème (meerdere keren in laten trekken) en daarna elke drie maanden goed poetst en invet dan kan je ook bruin heel lang mooi houden.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 18:55

Ha grappig: 2 reactie's van mensen die beide dat type zadel verkopen...........is dat wel een onpartijdig antwoord Knipoog
Nou maakt een tintje lichter me helemaal niet zo veel uit maar ik hoorde dat ze die zadels niet meer zo mogen inpregneren als voorheen gedaan werd met gekleurde zadels zodat na een tijdje het leer echt lelijk van kleur wordt. Ik ben nogal van het goed poetsen van mijn zadel dus dat moet geen probleem vormen maar ik vind zadels waarbij je echt goed kunt zien waar je been ligt en dat niet meer weg gepoetst krijgt er nogal armoedig uitzien. En dat zou ik zonde vinden.

BlueBalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:59

maras schreef:
Ha grappig: 2 reactie's van mensen die beide dat type zadel verkopen...........is dat wel een onpartijdig antwoord Knipoog

Sterker nog je hebt antwoord van zowel de importeur als een winkelier! Als dat geen service is Haha! .

FF zonder gekheid: Ik heb zelf een twee kleuren bruin zadel (dat ik 1 keer per jaar poets *schaamt zich diep*). Het is twee jaar oud en heeft bijna 800 wedstrijdkilometers en misschien wel het dubbele aantal trainingskilometers doorstaan.

Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:11

even over de kleur en impregneren etc

de regels voor dergelijke dingen zijn aan verandering onderhevig ...
en worden nog wel eens aangescherpt...
een tijd terug was dat wer eens het geval , en bepalde stoffen mogen nu dus niet meer gebruikt worden bij het verven en impregneren van leer waardoor het leer makkelijker de kleur/glans lijkt te verliezen

nu is dit niet iets wat bij een bepaald merk speelt, maar iets wat dus in de hele industrie speelt ...
kijk maar eens naar het verschil in oude A merk zadels en nieuwere ...
aan antieke stuebben kan er nu nog super uitzien , terwijl een stuebben van de laatste tijd er op die leeftij decht niet meer jofel uitziet
is ook zou bij bv kieffer, KN(de odue zadels blijven veel langer mooi dan de huidige
in principe alle merken

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 16:38

BlueBalance schreef:
maras schreef:

Sterker nog je hebt antwoord van zowel de importeur als een winkelier! Als dat geen service is Haha! .

FF zonder gekheid: Ik heb zelf een twee kleuren bruin zadel (dat ik 1 keer per jaar poets *schaamt zich diep*). Het is twee jaar oud en heeft bijna 800 wedstrijdkilometers en misschien wel het dubbele aantal trainingskilometers doorstaan.

Afbeelding

Wat een schitterend paard ( arabier ?) zit er onder dat zadel !
Bij mij is het andersom, ik probeer mijn Fjord op te pimpen met een schitterend zadel Lachen
Maar helaas van de week is er een mevrouw geweest van de passervice en mijn Fjord heeft een te korte rug voor de trail, verdorie nu weer verder zoeken naar een ander type zadel wat ik net zo mooi vind !

BlueBalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:38

maras schreef:
Wat een schitterend paard ( arabier ?) zit er onder dat zadel !
Bij mij is het andersom, ik probeer mijn Fjord op te pimpen met een schitterend zadel Lachen
Maar helaas van de week is er een mevrouw geweest van de passervice en mijn Fjord heeft een te korte rug voor de trail, verdorie nu weer verder zoeken naar een ander type zadel wat ik net zo mooi vind !

hahahha aaah laat je Fjord het niet horen over dat pimpen, maar bedankt voor het compliment. Het is inderdaad een (zelfgefokte) arabier. Heeft die mevrouw van de passervice je ook een Töltzadel laten zien? Die is namelijk een stuk korter en die kan je ook in het bruin bestellen.