Kieffer nieuwe fabrikant!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RivellaLight

Kieffer nieuwe fabrikant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 18:28

Hallo,

Was laatst op zoek naar een nieuw hoofdstel van Kieffer. Had de kieffer goldline van ulla salzgeber, deze was inmiddels al 7 jaar oud en de neusriem was kapot gegaan. In de ruitershop bleken de kieffer hoofdstellen van heel stug leer. Ik herkende ze bijna niet...
Toen een van de verkoopsters mij kwam helpen kreeg ik te horen dat kieffer een nieuwe fabrikant heeft. Vandaar dus ook het nieuwe merkje op de frontriem...
Ik ben van mening dat de overname van kieffer niet echt positief is. De kwaliteit van het leer vind ik nogal achteruit gegaan. Ook de afwerking van de hoofdstellen welke ik toen in mijn handen had vielen tegen. Heb in de winkel vergeleken met een hoofdstel van de oude fabrikant. Duidelijk verschil volgens mij.
Heb het risico niet genomen en geen kieffer hoofdstel gekocht.
Hebben jullie al ervaringen met een van de nieuwe hoofdstellen van kieffer?

kaatje77

Re: Kieffer nieuwe fabrikant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:34

Hoi.
Goh wat een toeval.
Ik had gister toevallig hetzelfde.
Was mijn nieuwe hoofdstel aan het schoonmaken en vond dat ie nog steeds, na een half jaar behoorlijk stijfjes aanvoelde.
Voelde even over mijn oude (die is nog helemaal goed, maar van mijn overleden paardje, dus die blijft daar gewoon hangen) en ik merkte dat deze veel soepeler was, ook al is ie bijna een jaar niet meer gebruikt en hangt gewoon in de zadelkamer.
Deze is echt 5 jaar intensief gebruikt en omdat deze goed beviel heb ik er vorig jaar een zelfde bijgekocht, maar qua leersoort duidelijk in kwaliteit minder.
Hij is wel goed, maar blijft veel stijfer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:18

Kieffer heeft geen nieuwe fabrikant, alleen het is enkele jaren geleden overgenomen door Kieffer junior, en deze is erg op de centen, ten koste van de kwaliteit.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 19:59

Enkele JAREN geleden alweer?!
Weet je ook een reden waarom kieffer is overgenomen?

Wat vreemd dan eigenlijk dat ze verkeerde aan mij vertellen bij die winkel (wil geen naam noemen)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:06

Omdat het tijd werd dat senior met pensioen ging Haha!

Indirect klopt het verhaal van die RSW wel, junior heeft een (minder-kwalitatieve) fabrikant in handen genomen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:10

Zonde, maar ze zullen het vanzelf wel merken aan de verkoopgetallen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:26

Ze hebben op behoorlijk veel producten hun naam geplakt, dus denk niet dat ze het zo slecht doen Knipoog

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:44

Ik heb pas geleden de nieuwe Ulla Salzgeber aangeschaft als hoofdstel voor erbij, ik ben er niet tevreden over. Geef mij maar weer de oudere Kieffers!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 23:25

Ik vind mijn Kieffer hoofdstel ook niet erg soepel . Het is opzich wel zacht, maar de neusriem wil zich maar niet vormen naar de neus van mijn pony..

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 00:34

Ik heb ook net een nieuwe Kieffer gekocht
Had ook nog een ander hoofdstel in de handen en die voelde indd veel beter aan qua leer. Toch niet gekocht, aangezien die een beetje erg blingbling was en dat echt niet zou staan bij een Fjord
Denk als je het hoofdstel goed onderhoud dat het leer best soepel blijft. Het zat verder wel mooi bij de Fjord, alleen vind de frontriem groot vallen. Had ook een Kieffer Silverline gekocht Lachen

Vergeleken met het vorige hoofdstel is het iig heeeel soepel leer, dat nog wel Schijnheilig

Maar die van Passier enz. die voelen nog veeel beter aan Ja Alleen zijn die wel erg duur

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 00:37

Bitch schreef:
Ze hebben op behoorlijk veel producten hun naam geplakt, dus denk niet dat ze het zo slecht doen Knipoog

Dat betekent nog niet dat de leerkwaliteit zo denderend goed is. De oude Kieffers zijn heerlijk soepel en zacht, de nieuwe overduidelijk niet. Waarom zou je zo'n hoofdstel in die prijsklasse kopen?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:12

Ik heb in 2006 mijn kieffer hoofdstel gekocht, en ik moet zeggen dat ik er juist erg tevreden over ben, hij is juist erg soepel!

MoniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:39

Karoliefje_ schreef:
Ik heb in 2006 mijn kieffer hoofdstel gekocht, en ik moet zeggen dat ik er juist erg tevreden over ben, hij is juist erg soepel!

same here!
mijn kieffer suleika is echt superfijn, het is echt een heerlijk soepel hoofdstel..

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:42

ik vind de kieffer hoofdstellen ook niet meer wat ze zijn geweest.
het wordt niet meer gemaakt van het duitse leer van vroeger, maar de meeste van importleer.
daardoor is de prijs ook wel beter geworden.

ik vind dat je de kwaliteit nu kunt vergelijken met hoofdstellen van imperial riding, marengo en br.
lang niet te tippen aan stubben, passier, lemetex, prestige, schumacher of dobert.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:54

Deze indruk had ik dus ook bij de kieffer hoofdstellen, zo duur terwijl ik de kwaliteit maar zozo vond, ik heb er nog een oude en die zijn helemaal anders. maar met de zadels blijkbaar hetzelfde.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:00

Kieffer viel bij mij inderdaad tot een aantal jaren geleden onder de A merken...
tegenwoordig vind ik dat er onbekende merken zijn die een betere kwaliteit leveren voor minder geld dan Kieffer...

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:07

Mijn 25 jaar oude kieffer zadel ziet er ook beter uit dan menig nieuw kieffer zadel.
De kwaliteit is duidelijk achteruit gegaan.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:40

Ik wou al zeggen, ik hoor de laatste tijd ook minderl ovende verhalen over de nieuwere kieffer zadels. De nieuwe schijnen van mindere kwaliteit te zijn, inderdaad qua leer. Toch wel zonde dat het nu vergelijkbaar is met B-merken qua lederkwaliteit.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:48

Ik was van plan het kieffer Katharina hoofdstel te kopen maar ik ben er ook van afgestapt.
Een meisje op stal had het ook en ik mocht het even bekijken, het leer was erg stug vond ik!
Ik heb nu een premiere hoofdstel gekocht, kostte 86 € en is van veel beter kwaliteit zelfs!!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 00:23

Als het ook over zadels gaat.
Mijn nichtje was laatst bij ons om mijn pony te rijden en vroeg na de tijd of ik een nieuw zadel had voor Lady.
Nee hoor, Dat is nog steeds mijn eerste zadel. Uit 1994!
Elke keer na het rijden schoonmaken met zadelzeep doet wonderen! Ziet er nog steeds ui als nieuw.
Alleen onder bij de zweetbladen zijn de stiksels een beetje op.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 00:28

ik heb afgelopen zomer een nieuw kieffer hoofdstel gekocht (anja) en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Ik heb wel eerst een hele hoop hoofdstellen in mijn handen gehad en toen de soepelste gekozen. Er zaten namelijk ook erg stugge of minder mooi afgewerkte hoofdstellen bij. Die van mij is nog steeds erg fijn. Nog geen slijtage (gelukkig niet) en lekker soepel.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:49

Ik ben het er helemaal mee eens dat de oude hoofdstellen een stuk beter waren ! Ik koop na die ik nu heb echt geen nieuwe Kiefferhoofdstellen meer.

Rynee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:53

Ongeveer een half jaar geleden heb ik een nieuw Kieffer hoofdstel gekocht, de extra dunne. Dit hoofdstel is nu al stuk! (en inderdaad stug) Wat een Boos! kwaliteit!! en je betaald er wel gewoon een goed bedrag voor. Voor mij geen Kieffer meer!

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:22

Hier hetzelfde probleem...
Het leer van mijn oude Kieffer hoofdstel (6 jaar) ziet er nog beter uit dan dat van mijn nieuwe hoofdstel. Dat is heel stug leer. Na een paar keer rijden was het leer ook helemaal gebarsten. Voortaan koop ik een ander merk!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:18

Rynee schreef:
Ongeveer een half jaar geleden heb ik een nieuw Kieffer hoofdstel gekocht, de extra dunne. Dit hoofdstel is nu al stuk! (en inderdaad stug) Wat een Boos! kwaliteit!! en je betaald er wel gewoon een goed bedrag voor. Voor mij geen Kieffer meer!

Sturen ze hem dan niet terug naar de fabriek Bloos! Is toch niet normaal dat ie zo snel stuk gaat..