Bitloos dressuur / springen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dubbeldoos

Bitloos dressuur / springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 17:26

Hoi,

Mijn pony heeft wat last van een gevoelige mond de laatste tijd, dus was ik nu eigenlijk opzoek naar een bitloos hoofdstel, waarmee ik wel dezelfde hulpen kan geven en waarmee je dan dus ook dezelfde reactie krijgt als bij een ''gewoon'' hoofdstel met bit, dus dat de omschakeling eigenlijk niet groot is, alleen dan dat mijn pony geen bit in zijn mond heeft.
Graag hoor ik van jullie welke hoofdstellen jullie daarvoor erg fijn vinden, liefst met foto of website erbij! Ik ben echt benieuwd...want ik heb al de hele middag info hierover zitten te zoeken maar ik krijg niet echt een duidelijk beeld met welke bitloze hoofdstellen ik dat kan bereiken.

germie

Re: Bitloos dressuur / springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:09

dubbeldoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 20:12

Ik zie inderdaad geen verschil in hoe het eruit ziet bij je met bitloos en niet-bitloos. Super hoe je dat doet! Maar is het in de manier van rijden voor jezelf ook niet dat je er iets anders voor hoeft te doen of is het gewoon echt precies hetzelfde als dat je met een bitje rijdt? En waar heb je het hoofdstel gekocht als ik vragen mag? Ik kan nog geen winkels vinden die ze verkopen...

edit: is het de NORTON "Bitless" bridle ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:17

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:37

Ja, het is de Norton. Van leer, met vreselijke rubberen teugels. Die heb ik meteen aangepast (rubber eraf gehaald, nu zijn het gladleren).
Ik weet dat ze bij Pegasus appingedam deze hoofdstellen verkopen.
En het is verder echt niet anders rijden. Ik kan er ook mee springen (helaas tijdens een officieel concours de ring uitgestuurd om er een bit in te hangen).