onderhoud Wintec

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

McSquizzy

onderhoud Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 10:38

Ik heb sinds kort een Wintec 500 dressuurzadel gekocht.
Ik vind het een geweldig zadel...

Alleen hoe onderhouden jullie dit zadel? Bestaan er bepaalde producten voor Wintec?
De singelstoten + beugelriemen poets ik met zadelzeep. En voor de rest ga ik er met een zachte borstel na het rijden over. Maar nu ziet ie er zo dof uit.

Dus tips... kom maar op!!! Knipoog

MarchaL

Re: onderhoud Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:29

Ik haalde altijd eens per week een vochtig doekje over mijn Wintec en maandelijks maakte ik hem schoon met een speciale spray voor kunststof. De spray was van Thorowgood als ik me niet vergis. Na een behandeling met deze spray/shampoo zag hij er altijd weer netjes uit.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:30

Ik heb nu, ik denk ongeveer 3 jaar mijn wintec en heb er nog nooit iets aan schoongemaakt of wat dan ook *LOL* Ziet er nog steeds netjes uit Lachen

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:40

Wat overgens ook prima werkt bij wintec, een sopje met een klein beetje afwasmiddel.(mag best met warm water)
Die spray van thorowgood werkt ook best maar is een stukje duurder!

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:42

MarchaL schreef:
Ik haalde altijd eens per week een vochtig doekje over mijn Wintec en maandelijks maakte ik hem schoon met een speciale spray voor kunststof. De spray was van Thorowgood als ik me niet vergis. Na een behandeling met deze spray/shampoo zag hij er altijd weer netjes uit.

die spray is idd van thorowgood, ik heb hem ook en maak daarmee ook wintec schoon Knipoog

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:05

Wat mij trouwens vertelt is bij de aankoop is dat je er ook gewoon de tuinslang op kan zetten *LOL* Maar dat je 'm iig niet in de zon moet laten drogen omdat ie dan verkleurt (dat stof zeg maar)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:03

Ik doe er nooit wat aan. Alleen als ik op wedstrijd ga een vochtige doek er overheen omdat ze soms wat stoffig zijn. Mijn oudste is nu zo'n 4,5 jaar oud, maar ziet er nog toppie uit.

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:15

Ik doe er ook weinig aan. Eens per half jaar een vochtig doekje vooral voor de stofvorming onder het rokje en tussen de lepel en de kussens. Verder heb ik geloof ik 1x de singelstoten ingevet want die zijn bij mij wel van leer. Verder vooral zo min mogelijk doen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:24

vochtige doek als het nodig is en klaar

flom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:35

Ik gebruik ook de thorowgood spray, ideaal spul

SabMuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:16

Ik heb ook nog nooit wat aan mn Wintec gedaan, maar nu hij een tijdje in de kast heeft gelegen krijg ik hem niet echt meer schoon.
Tussen de ribbeltjes blijft een soort van zandkleur zitten, dus ik ga wat tips van hier uit proberen om hem toch weer een beetje toonbaar te krijgen.