Super zacht dekje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Super zacht dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 20:47

Weet iemand een soort dekje dat heel erg zacht is? Mijn paard verliest zijn haren op zijn rug en mijn Anky dekjes zijn niet echt zacht met die randen eraan. Ik wil graag dat het niet gaat schuren. Heeft iemand een idee?

Svadilfari

Re: Super zacht dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:47

Ik gebruik polypads en die vind ik altijd wel zacht en soepel, maar of ze echt zachter zijn dan die van Anky weet ik niet.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:56

Een sjabrak van schapenbont/lamsvel, kost wat maar dan heb je ook wat! Maar die dekjes zijn echt superzacht! Lachen

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:57

Als je een dikke portomonaie hebt; katoenen shabrakjes met lamsvellen onderkant. Eventueel zou je ook een gewoon "saai" katoenen dekje met een zacht rugstuk kunnen proberen. Divoza heeft deze zag ik.

Maar, is het haarverlies zeker weten door het dekje? Past je zadel nog wel goed? Check ook even de huid na, mocht je iets ontdekken dan kan je 'm het beste even met Betadine shampoo wassen Lachen

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:31

Echt schaap is zo ongeveer het zachtste dat je kunt hebben. Kost wat, heb je ook wat Knipoog

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:36

Je zou idd zo'n schaap kunnen gebruiken..

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:37

Ik heb een heel zacht dekje, hgeekocht bij de hypo, gewoon wit met een zwart randje, super mooi en heel erg zacht. Je kunt het ook wassen met van dat speciale wasspul voor schapenbont, daar blijft ook alles zacht van.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:38

HKM Gently, heeft een soort dik fleece onderkant.. Superfijne zachte dekjes!

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:39

Waratje schreef:
Echt schaap is zo ongeveer het zachtste dat je kunt hebben. Kost wat, heb je ook wat Knipoog

Haha sorry dat ik lach maar zag het even voor me een echt schaap onder het zadel Knipoog
Ik denk ook dat een schapenvachtje dan het beste is.
Ik heb overigens nergens last van met ma ankypads..
Je kunt ook een 'gewoon' dekje proberen

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:40

Ik vind de Gentle dekjes van HKM erg fijn. Die zijn zeker lekker zacht aan de onderkant.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:12

De HKM Gently dekjes zijn inderdaad heel zacht en flexibel en ze zijn er ook in leuke verschillende kleuren!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:09

#Ymke# schreef:
HKM Gently, heeft een soort dik fleece onderkant.. Superfijne zachte dekjes!

die zijn idd ideaal!! hele fijne en mooie dekjes. hebben een uitstekende pasvorm en zijn niet duur! let wel op met het model... veel mensen smeren je het model met de lichte ronding aan de voorkant aan als zijnde dressuur, maar de voorkant bij het dressuursjabrak loopt recht naar beneden!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 21:26

Dioxide schreef:
Maar, is het haarverlies zeker weten door het dekje? Past je zadel nog wel goed? Check ook even de huid na, mocht je iets ontdekken dan kan je 'm het beste even met Betadine shampoo wassen Lachen

Bedankt voor alle reacties, hier heb ik zeker wat aan! Mijn paard heeft een een slechte vacht, en een slechte rug (is al aardig op leeftijd). Hij verliest in de zomer altijd al zijn haren op zijn rug, deze lente is het echter extreem. Ik heb hem al met betadine shampoo gewassen, maar hij heeft een teer huidje Tong uitsteken . Ik heb dus iig al een lamsvellen onderlegger (op mijn Anky dekje liggen vanwege zijn rug), maar misschien is een heel lamsvellen dek wel een goede oplossing!

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:05

IK heb ook een zadelvormig lamsvellenchabrak van Christ. Het kost wat (€170,-) maar die van mij gaat ook al weer 2 jaar mee en die daarvoor 7 jaar Lachen Superzacht voor het paardenrugje!
Heb wel ergens een foto dat'k ermee rij maar dan moet'k ff zoeken..

Succes!

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:47

HH heeft in hun nieuwe collectie nu een zadeldek gemaakt van synthetisch suede, ik heb ze dit weekend in de ruitershop zien liggen en ze zijn echt superzacht!
Weet niet of dit dan geen optie is ipv een wollen dekje? Ze zijn niet echt duur, geloof dat ze op http://www.vitalhorse.nl staan (aan 24,50 € nu! Knipoog )
Het gaat om deze:

Harry's Horse® Saddle Cloth 'Trend'.

Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:31

een lamsvel onderlegger gebruiken voor de rug , dan mpoet je hem wel op de rug leggen en niet op de sjabrak ... anders kan het bontje zijn werk niet goed doen Lachen

ik zou zeggen , ga op zoek naar ene lamsvel sjabrak (christ of mattes)

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:34

Misschien zou je een bontdekje eronder kunnen leggen? Of een gewone 'wollen' deken.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:38

Wollen deken geeft absoluut niet het effect van een echt lamsvel, je moet die schapenwol echt nog aan het leer hebben en dan de wolkant op de rug.

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:52

Waratje schreef:
Wollen deken geeft absoluut niet het effect van een echt lamsvel, je moet die schapenwol echt nog aan het leer hebben en dan de wolkant op de rug.

Maar het schuurt niet. Als je zo'n zacht wollen dekje hebt.