Ik weet dat er een tijd geleden iemand is geweest op bokt die via marktplaats een stübben(als ik het me goed herinder) neusriem heeft gekocht maar er niet uitzag. Oa het wit onderlegte was kaal/geel etc. Ze heeft dit toen behandeld met speciaal spul om het weer wit te krijgen. Nu ben ik zelf ook mijn neusriem ook weer een beetje toonbaar te maken opzoek naar dit middeltje. Wie weet waar ik het over heb, kent het topic oid en kan me verder helpen. Ook andere tips om het wit onderlegte ook weer wit te krijgen zijn van harte welkom!
Ja hoor, hier is ze dan! Ik had inderdaad een aangebroken potje leerverf gekregen. Ik moet zeggen, op het gedeelte wat het paard niet raakt zit het nog mooi op, maar de binnenkant ziet er weer gewoon beroerd uit ...
Dus om de buitenkant op te leuken kun je het wel doen, maar die neusriem van mij was ook gewoon echt versleten en dat los je helaas niet op met leerverf. Ik baal er nog steeds van, want het zwarte leer is nog perfect, maar doordat het witte zo versleten is (met barstjes) gebruik ik hem toch liever maar niet meer..