?? bitringen ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Valdo

?? bitringen ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 16:57

hoi,
ik heb een aantal vraagjes over bit ringen:
- Wat is nou eigenlijk de precieze werking van bitringen?
- mogen ze tijdens dressuur wetstrijden gedragen worden en maakt de kleur zwart of wit dan nog uit?

Ook vond ik op de site van divoza een andere soort bit ring:
Afbeelding
omschrijvign van de site:
Bitrooster
Speciaal voor paarden die aan een zijde weglopen. Voorzien van stevige haren.

wee iemand hoe dit precies werkt en voor welke paarden je het beste kan gebruiken en heeft iemand hier ervaring mee?

hoop dat iemand me hier iets over kan vertellen.

Nibbit

Re: ?? bitringen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:58

Bitringen zorgen ervoor dat het paard zn mondhoeken niet tussen de bitringen kunnen komen.

Van de B t/m L2 zijn ze toegestaan op wedstrijden.

Met die bostels heb ik geen ervaring

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:59

Mijn verzorgpony heeft ze.. Alleen niet die van de foto, maar gewoon met een glad oppervlakte. Volgens mij kun je het bit dan niet door de mond trekken, en bij een watertrens is het handig omdat er anders een velletje tussen kan komen te zitten. Dat heb je met die rubber bitringen niet.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:03

Ik heb ze ook, maar ook de gladde, heb een watertrensje en heb ze er dus om zitten om de mondhoeken te beschermen Ja

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:04

ze zijn idd voor dat velletje, en dat je het bit niet door zen mond heen kan trekken... rij al zoon 15 jaar met watertrensjes, maar heb nog nooit een bit door de mond heen getrokken en nog nooit een velletje er tussen gehad dus....

zo'n rooster vind ik eigenlijk maar een stomme oplossing... je kunt beter je paard rijtechnisch bijscholen zodat ie niet wegloopt en weer goed reageert, dan dat je er weer iets aanhangt wat eigenlijk het probleem niet echt oplost zeg maar.... maar goed zo denk ik er over Haha!

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:53

Uhm... dat t werkt tegen t bit door de mond heen trekken heb ik nog zo mijn twijfels over, heb namelijk gezien dat dat nog wel Degelijk gaat, ook al zitten er ringen aan....

immaculate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:56

uitzondering natuurlijk daargelaten werken de Bit ringen idd voor het velletje nieter tussen komt tezitten bij bv. een watertrens en heel knap als je een bit dan toch nog door zijn mond heen krijgt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:57

Ze zijn idd voordat er geen velletje tussen kan komen bij een watertrens

Ze helpen er ook voor dat je het bit niet door de mond kunt trekken, maar daar zijn ze niet voor.
Dan ben je simpelweg te lomp met je handen. Rt probleem heb je dan dus.

Die met die roosters is er voor gemaakt dat die lompe ruiters nog meer baat hebben.
door de borstels voelt het voor het paard niet fijn aan als dat in de zijnkant prikt.
Trek je namelijk rechts heel hard, zodat links de bitschijven in de zijkant prikken zal het paard sneller afdraaien om van die vervelende prikkels af te zijn.

Valdo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 21:32

okay bedankt, ik was niet van plan om die met die rosters te bestellen, ik heb wel een rij technisch probleem met mijn paard maar het leek me al niet de juiste oplossing, maar ik dacht als iemand er nou een super ervaring mee heeft dan...
maar het leek mij ook al niet zo vriendelijk voor het paard.

19suus25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:38

Bitringen zijn bedoeld om het bit niet door de mond te laten "glijden".

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:42

Rianneke schreef:
ze zijn idd voor dat velletje, en dat je het bit niet door zen mond heen kan trekken... rij al zoon 15 jaar met watertrensjes, maar heb nog nooit een bit door de mond heen getrokken en nog nooit een velletje er tussen gehad dus....

zo'n rooster vind ik eigenlijk maar een stomme oplossing... je kunt beter je paard rijtechnisch bijscholen zodat ie niet wegloopt en weer goed reageert, dan dat je er weer iets aanhangt wat eigenlijk het probleem niet echt oplost zeg maar.... maar goed zo denk ik er over Haha!

Helemaal mee eens!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:39

Ik gebruik gladde bitschijven bij mn paard. Ze zaten aan het bit wat ik bij mn paard kreeg en ik heb eigenlijk nooit het idee gehad om ze er af te halen. Ze zijn idd bedoeld om het velletje te beschermen. Je mag er t/m de L2 mee starten en de kleur maakt volgens mij niet uit.

Die roosters vind ik dierenmishandeling. Ik vind het maar een rare uitvinding om een rijtechnisch probleem zo op te moeten lossen.