Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bitch schreef:Als je het leer dubbelvouwt, breekt het dan?
Zoja, gooi het dan weg, levensgevaarlijk, wat je er ook opsmeert, en slaolie is wat je absoluut niet op moet smeren.
Zoniet, maak het schoon, en olie het met neatsfoot-olie, dat is echt een oppepper voor je leer.
Quir schreef:Hmm, oke. Dacht dat fabrikanten als Kieffer het wel zouden weten? Niet dus.![]()
Wat is neatsfoot-olie eigenlijk? Ken het niet?
Citaat:Om het leer weer te voeden gebruik ik "neatsfoot oil" een produkt gemaakt van koeienhoeven. Het dringt volledig in het leer zonder af te geven. Let op; er is ook "neatsfoot oil compound" hierin zitten petrochemische toevoegingen. Dit geeft wel af.
Bitch schreef:Zoniet, maak het schoon, en olie het met neatsfoot-olie, dat is echt een oppepper voor je leer.
KsVrPy schreef:Staat hierboven Henrieke.
Bluebontje schreef:Ik zou het gewoon weggooien. Voor niet al te veel geld heb je een nieuw tuig. Het zou zonde zijn, als er ongelukken gebeuren door het knappen van je tuig.
silkie schreef:wanneer het echt wat wordt, ga ik ook wel een eigen (nieuw) tuig kopen. Maar ik wou eerst eens kijken of ze er uberhaupt een beetje lol in heeft.
Onze oude haf vond het geweldig om boomstammen etc te trekken en ik dacht dat het misschien ook wel iets voor Aurora zou zijn. Mochten we echt serieus gaan mennen, dan komt er wel een nieuw tuig (en laten we haar ook voor mennen beleren door profi's). Maar om even te kijken of het wat voor haar is, vond ik het toch zonde om nu al een nieuw tuig aan te schaffen......