Wil voor mijn merrie een nieuw hoofdstel kopen, echter een Stubben of een Kieffer?
Had voor mijn andere merrie een Kieffer Koln, vond de kwaliteit van het leer niet echt je van het. Zelfs een dag na het invetten voelde het hoofdstel alweer hard aan. Mijn andere Kieffer hoofdstel (dit is een De Luxe van meer dan 10 jaar oud!) voelt beter aan. Ik zag van Stubben een heel leuk hoofdstel, echter wat is jullie ervaring met een Stubben hoofdstel?
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Mijn stubben gaat al zeker 10 jaar mee en blijft gewoon soepel aanvoelen. En ik heb stoer leer, dat moet niet zeuren en krijgt 2x per jaar een knuffelbeurt. De rest van de tijd gaat er alleen een doekje over als het vies is.
Stübben is veel beter dan Kieffer. Ik heb mijn vrijwel nieuwe Kieffer nu al een paar keer in de olie gezet, er mee gelongeerd en gereden maar blijft stijf en de neusriem weigert naar de neus te vormen.
Ik zou voor Stubben gaan. Ik heb gehoord dat ze op de nieuwe Kiefferhoofdstellen een soort laagje doen, waardoor je het niet meer helemaal goed schoon kan houden. De oude Kieffers zijn gewoon wel van goede kwaliteit.
Ik heb geen ervaring met Stubben, maar mijn Kiefer Koln is alles behalve hard. Was al soepel toen ik hem kocht (vorig jaar) en is het nog steeds! Had juist dat hoofdstel gekocht, omdat ik opslag verlieft was met het leer.
Stubben is zachter en blijft veel langer mooi het lijkt wel of Kieffer een coatinglaag heeft, waardoor je snel krassen krijgt ik er 2 gehad en hoef ze niet meer!
Ik heb een Kieffer hoofdstel en een Stubben zadel. Een stalgenoot (Amulet, die hierboven ook al heeft gereageerd) heeft een Stubben hoofdstel en als ik die vergelijk met mijn Kieffer zou ik voor een Stubben gaan. Het leer van Stubben voelt beter aan
Ik heb de Kieffer Köln gehad, die was geweldig en bleef erg mooi.. Maar de Kieffer Goldline was waardeloos, binnen een jaar op meerdere plekken gewoon kapot.. (En ik ben misschien wel te zuinig op mijn spullen )
Stubben heb ik geen ervaring mee, maar hoor wel dat ze lang mee gaan. De volgende die ik koop zal ook zeker geen Kieffer zijn..
Wat ik hier lees is niet zo best over Kieffer Heb zelf net wel een Kieffer aangeschat, Kieffer Silverline. Vergeleken met mijn vorige hoofdstuk lijkt het pracht kwaliteit (alleen dat was een merkloos hoofdstel van 30 euries ofzo)
In de winkel vond ik Stübben wel fijner aanvoelen dan Kieffer. Alleen Stübben had niet echt een hoofdstel dat mooi zou staan voor de Fjord waarvoor ik een hoofdstel zocht. Passier vind ik ook erg mooi en lijkt me ook goed, maar die zijn erg duur.
Ik heb ook een Kieffer Silverline, echter weet niet precies hoe oud dit hoofdstel is. Heb het overgenomen van iemand, ik schat ongeveer 2.5/3 jaar. Dit hoofdstel bevalt ook goed, vet het in en blijft bij intensief gebruik goed aanvoelen, niet hard. Zoals ik al zei de Kieffer Koln (1/2 jaar oud) bleef ik invetten en bleef maar hard aanvoelen alsof je 'm nooit in het vet had gezet. Mijn Kieffer de luxe, inmiddels 10 jaar oud, blijft ook goed. Ik begin dus nu heel erg te twijfelen of ik wel een Kieffer weer zal kopen. Als ik jullie ervaringen lees dan moet ik toch maar voor de Stubben gaan. Ze vertelde me trouwens in een ruitersportzaak dat zij de goedkopere uitvoeringen van Kieffer niet meer verkochten, vanwege de slechte kwaliteit leer. Zegt toch ook al iets....
Wij hebben een iets ouder kiefer hoofdstel. Is paar jaar oud. Maar die blijft heerlijk soepel en zit heel mooi. Echt een super hoofdstel alleen zo af en toe nieuwe teugels voor de rest niets mis mee. Ook goede kwaliteit.
Ik heb op Bokt een 2e hands Kieffer Silverline gekocht en ben er erg content mee moet ik zeggen, is mooi soepel. Ik heb ook een Stubben hoofdstel, zoeen met gedeeld kopstuk, maar daar ben ik niet echt kapot van. Leer is megasterk, maar ik krijg het niet mooi gepoetst, een dag na het poetsen is het alweer dof en het voelt vrij stug aan. Maar misschien heb ik net pech met de mijne of ik poets met de verkeerde spullen. Het lijkt wel onverwoestbaar, dus ik ga voor mijn volgende zeker wel bij Stubben kijken.
. Alleen Stübben had niet echt een hoofdstel dat mooi zou staan voor de Fjord waarvoor ik een hoofdstel zocht. .
Nee, klopt idd. Ik wilde graag een stubben voor mijn haflinger (en die heb ik inmiddels ook) maar bij ons in de ruitersportzaak verkochten ze maar 1 type/kleur. Ik wilde perse een bepaalde kleurstelling dus ik heb die van mij op www.calevo.nl besteld.