HELP PROBLEMEN met wintec jump cair

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

HELP PROBLEMEN met wintec jump cair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 19:43

Heel fijn allemaal, ik had nieuw zadel besteld. 16,5 inch, plaatje om te zien.
Maar nou komt het, ik vroeg of er een witte boom in kon omdat mijn paard erg breed is. Geen probleem, tijdje later kwam hij terug. Dus zadel mee naar huis, maar het paste dus niet. Ik gekeken wat het een zwarte boom die gewoon wat breder was gemept Lips are sealed. Allemaal leuk en aardig. Ik had nog een rode boom, paste er niet in. Ik had nog een witte boom van mijn andere zadel, paste er ook niet ! Dus daar ben ik best lekker mee nu want hij past dus gewoon niet! Ook vind ik het er een beetje vreemd uitzien..die stukken waar je de boom op bevestigd ( die wegzakken in zn gat van de stof zeg maar) die zakken maar iets van 2.5 cm weg.

Heeft iemand nog meer ervaringen met dit zadel?

Zesiram

Re: HELP PROBLEMEN met wintec jump cair

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 19:45

Ik zou echt zo snel mogelijk terug gaan naar de verkoper. als hij zegt dat er een witte boom in zit, dan mag je er van uitgaan dat die er in zit, en niet een verbouwde andere boom! Echt balen zeg!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 19:54

maar de witte past er niet in Verward zijn er misschien andere bomen voor die zadels?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:00

Geen idee, maar dat lijkt me jouw probleem niet. Als het niet paste, dan had de verkoper dat moeten zeggen toch? Dan heb je nog geen zadel me witte boom, maar nu heb je ook een onbruikbaar zadel. Laat dat die verkoper oplossen!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 20:31

dat is inderdaad ook waar, want hier heb ik geen k*t aan om het maar even zo te zeggen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 09:38

niemand ervaringen verder met dit zadel?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 16:02

niet zozeer met dit specifieke zadel
maar het systeem wat in dit zadel zit is het standaard systeem van wintec
dus zouden de andere kopijzers die jij hebt geprobeert gewoon moeten passen
de enige oplossing die ik hier zie
is terug naar de verkoper, vermelden dat het kopijzer niet het gevraagde witte kopijzer is en je de kopijzers niet verwisselt krijgt,
dit klinkt gewoon als een foutje in de productie of het is gesloopt bij het verbouwen van het zwarte kopijzer

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 14:53

ik ben terug gegaan en hij zei dat wintec steeds blijft verbeteren maar dat het bomensysteem steeds moeilijker / slechter word. Hij zet nu voor mij de witte erin en kan hem dalijk ophalen...Dus laten we hopen dat het goed komt Lachen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:40

het bomensysteem is al een beste tijd niet veranderd volgens mij
j kunt de standaard verkochte kopijzers nog steeds op ieder zadel met een easy change gullet systeem van het merk wintec zetten
of dat nu een nieuw zadel is , of en zadel van toen het systeem net nieuw was ...
denk eerder dat de zadel man geprobeerd heeft er makkelijk vanaf te komen door het kopijzer te verbuigen ipv het te verwisselen met de gevraagde maat ...
nog maar de vraag of dat gebeurd is terwijl het kopijzer uit het zadel was geschroefd, of terwijl het kopijzer er gewoon nog in zat (dat laatste geval lijkt me niet bevordelijk voor het systeem

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 18:26

er zit nu een witte in en ik ga hem zo passen.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:25

Ik hoop voor je dat het nu past. Ik heb precies hetzelfde zadel voor mijn brede paard. Het witte kopijzer past er wel in maar het is niet iets wat je binnen een paar tellen goed hebt zitten.

Ik wilde zelf een rood kopijzer erbij hebben om te wisselen, die had mijn zadelmaker niet meer liggen. Met mijn goedvinden heeft hij een "standaard" kopijzer zo bewerkt dat het qua maat overeen komt met het gewone rode kopijzer.

Standaard worden de wintecs met een zwart kopijzer geleverd. Wil je het anders dan moet je een los kopijzer erbij kopen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 23:21

Citaat:
Het witte kopijzer past er wel in maar het is niet iets wat je binnen een paar tellen goed hebt zitten.
Het witte ding zit erin, inderdaad laten doen bij een zadelmaker...Wat een Lips are sealed systeem heeft dit zadel! Terwijl de andere allemaal gemakkelijk te verwisselen zijn!
Hoe bevalt jou het zadel verder?

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:53

Over het zadel zelf heb ik niks te klagen. Het zit wat harder dan een leren zadel, maar rijd best aardig. Alleen als je ermee wil gaan dressuren zit het wat maf, het blijft een springzadel. Mijn paard loopt er verder fijn onder, en ik kan de boom verwisselen voor een ander paard dat ik rij.

Het enige nadeel is dat mn paard bijna uit de witte boom gegroeid is Bloos

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:02

Oei, groter dan wit heb je als het goed is niet in de wintec maatvoering.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:24

aleen in de wintec wide ...
maar die bomen passen niet in de standaard wintecjes
alleen in het wide zadel (vergelijkbaar met type 500)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 16:20

Ik heb er nu 2 keer mee gereden maar ben er wel erg tevreden over. Al moet ik wel zeggen dat ik de eerste keer wel pijn aan mijn achterste had Bloos . Omdat dat kunststof nog zo nieuw is Clown

samirah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:13

Tja een harde zit heeft dit zadel echt wel, probeer anders een simpel zadelbontje als dat scheelt. Om mee te rijden en dan vooral de galop tussen de hindernissen is het heerlijk. Mn paard loopt er erg fijn onder.

En het nog breder worden van mn paard heeft 2 kanten. Qua zadels is het even balen, heb nog een KN dressuur die goed ligt gelukkig. Daarna is het verder kijken naar een ander zadel. Ik spring door een eerdere blessure niet meer met haar.

Dit paard is van een zielig hoopje smalle E-pony naar breed sportpaard met veel uitstraling gegaan. Dat is me ook erg veel waard, ook het gedoe met zadels/dekens die niet meer passen. Jammer van de wintec maar die komt voor een ander paard wel van pas.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 13:47

Citaat:
Tja een harde zit heeft dit zadel echt wel, probeer anders een simpel zadelbontje als dat scheelt. Om mee te rijden en dan vooral de galop tussen de hindernissen is het heerlijk. Mn paard loopt er erg fijn onder.

Ik heb tegen de kontpijn nu een boxershort aan, en met zeggen dat ik nergens last van heb? Hoorde dat mensen zich doorreden ook dat heb ik gelukkig niet! Ik zit met dit zadel een stuk steviger moet ik zeggen, vandaag was even drama met veel gestop en gekloot en ik ben er gewoon niet afgebutst Clown! In galop zit je inderdaad ook mooi en stevig. Ben daarna nog een keer HC gestart en had toen 1 weigering verder uitgesprongen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:52

Ik heb de lila in een niet wintec-wide zitten (heb de Pro Dressuur), dat heeft mijn zadelmaker gedaan en volgens hem kan dat heel goed. En ja het zadel is nog steeds perfect, daar heeft hij gelijk in.

samirah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 00:31

@ randie: Fijn dat het zo goed bevalt! Het is even wennen maar zit als een huis. Heb zelf erg veel plezier van mijn wintec'tje.

@Cheveyo: Goed dat ik dat weet, ga ik zeker onthouden voor de mijne als het zover is.