enkel gebroken of dubbel gebroken .. ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Rosalie

enkel gebroken of dubbel gebroken .. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 15:45

Haajj

Ik heb een hoofdstel gekocht, en ik heb daar een enkel gebroken bustrens bij gekregen..
nu loopt Laska steeds met haar hoofd te schudden als ik dat bit in heb. ik heb laatst met een enkel gebroken watertrens gereden,, daar liep ze veel lekkerder mee, en liep ze ook niet steeds met haar hoofd te schudden.
Nu heeft me vriendin laatst een eigen pony gekregen, en zij heeft een dubbel gebroken watertrens.. nu lijkt het me ook wel wat om zo'n bit te hebben.
maar ik heb geen idee hoe Laska op zo'n bit reageert.
Heeft iemand slechte/goede ervaringen met zo'n dubbel gebroken watertrens ??
laat het me dan ff weten Vork
Groetjes Rosalie

magriet

Re: enkel gebroken of dubbel gebroken .. ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 15:49

k rijd met een dubbelgebroken watertrens. Waarom?? Tja dat bit zat bij de koop en ze loopt er goed op. Dan ga ik iet iets anders uitproberen.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 16:00

ik zit ook te twijfelen naar bubbelgebroken bit te gaan overstappen dus ga even volgen. ik wil dit doen omdat het mij fijner lijkt in de mond

xx_Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 16:02

ja,het lijkt mij ook fijner in de mond.
maar net wat voor Laska als ik een dubbel gebroken koop, dat ze dan heel spastisch gaat doen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:33

ik rijd praktisch altijd en elk paard met een dubbelgebroken. vind ik zelf het fijnst en ze lijken me ook beter dan enkelgebroken. Voor de kk ultra (koperkleurig) vind ik een goed bit.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:52

Die van mij loopt alleen maar op dubbelgebroken, anders komt ze in protest. (hoofd schudden, niet willen rijden, etc.)
Ik heb een dubbelgebroken onderlegtrens van rvs en een dubbelgebroken onderlegtrens van K&K.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:55

Ik reed eerst met een enkelgebroken watertrens en heb toen eens een dubbelgebroken geprobeert en daar liep ze veel fijner op Knipoog

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:58

Normaal gesproken rij ik ook met dubbel gebroken. Ik merk dat t (bij de paarden die ik heb gereden/rij) veel beter in de mond ligt en het paard het bit eerder accepteert. Maar dat is mijn ervaring.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:59

Hier bijna elk paard op de ultra kk van sprenger in bustrends vorm,eentje rijdt er met de enkel gebroken(omdat ze het daar goed opdoet en ik geen dubbel meer liggen had)

Maar ik rijdt al jaren alles met dubbelgebroken,mijn paarden vinden het leuker (minder protest) dan enkel

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 18:02

ik heb nog een K&K dubbel gebroken watertrens 14,5 cm lang en 16 mm dik in de verkoop... Knipoog
zonder dollen een heel fijn bit, 1 keer gepast, wegens koperallergie van mijn paard.
Reed altijd met een 13,5 maar omdat zn mond was opgezet wegens allergie dacht ik -blont- dat het bit te klein was...
wie bied?

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 18:47

Op aanraden van de tandarts (gecertificeerd) loopt maya nu met dubbelgebroken trens.

Svadilfari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 18:55

magriet schreef:
k rijd met een dubbelgebroken watertrens. Waarom?? Tja dat bit zat bij de koop en ze loopt er goed op. Dan ga ik iet iets anders uitproberen.

idem

Mijn bit is trouwens van Aurigan, vindt mn paard erg lekker.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 19:00

Dubbelgebroken watertrens. Toen ik mijn paard kocht had ie een enkelgebroken bustrens. Maar doordat hij nogal veel beweging had ik in het begin wat moeite om mijn handen goed stil te houden. Op advies van mijn instructrice heb ik toen een watertrens gekocht omdat dan niet elke lichte beweging direct storend in de mond werkt. Verder had ik zelf een voorkeur voor een dubbelgebroken bit, geen scharende werking in de mond.
Mijn paard vond het direct een prettig bit en toen ik op een gegeven moment dacht dat hij mij door het zachtere bit in de maling begon te nemen heb ik zijn oude bitje er weer eens in gehangen. Fout! Zodra ik de teugels oppakte ging meneer zijn hoofd omhoog en er was geen rijden aan. Daarna alleen nog maar met het dubbelgebroken watertrensje gereden en dat gaat prima.

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 19:03

leg het enkelgebroken bit is op je pols, dan zie je dat er een puntvorming onstaat.
doe hetzelfde bij een dubbelgebroken, dan zie je dat er een mooi plat stukje blijft.
het bit is dus mindr storend in de mond en het paard zal het bit makkelijker aannemen.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:17

Ik heb ook hele goede ervaringen met een dubbelgebroken bit. Ik heb ook weleens een enkelgebroken bit geprobeerd, maar dat pakte hij veel makkelijker vast.

xx_Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 21:16

Ohwkeejj,, dankjullie wel allemaal voor de reactie..
ik ben nu wel overtuigt dat ik een dubbel gebroken bit ga kopen.. Pling

@ amanda2;; ik heb een 12.5 cm nodig.. sorry

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:24

Mmm mijn paard loopt dus absoluut niet fijn met een dubbelgebroken watertrens. Hij werd er alleen maar erg dwars van en zodra ik druk nam stak hij zijn hoofd in de lucht en was er geen land meer met hem te bezeilen. Heb nu maar weer enkelgebroken bitje ingedaan.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:28

Enkelgebroken is door het notenkraker effect als je trekt niet echt vriendelijk omdat het vol in het gehemelte loopt te porren. Sommige paarden maakt het niet uit of die hebben er geen last van meer veel paarden doen hum hoofd omhoog of komen in protest. Ik rijd zelf met een dubbelgebroken K&K Ultra Aurigan bitje. Vriendelijk bitje niet te dik niet te dun paard kauwt er lekker op en schuimt lekker.

Denk dat je gewoon een beetje moet proberen. Soms kan ongebroken (rubber) ook nog helpen omdat je dan helemaal geen notenkraker effect hebt. Bij watertrens moet je wel oppassen dat ze geen wondjes krijgen bij de mondhoeken ivm de ringen.

xx_Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 08:11

hmm.. ohwkeejj
ik denk dat ik even aan me vriedin vraag of ik even haar bit mag proberen..
bedankt voor de reacties Pling

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:27

Ik rij elk paard op dubbelgebroken bitje, wel met een bol tussenstuk Lachen
mocht n paard er niet lekker op lopen dan uiteraard een ander bitje Knipoog
de bitjes van HH dubbelgebroken heb ik zien hangen voor 17 euro geloof ik Lachen