Situatie:
Ik heb een kwpn ruin van bijna 5 jaar oud ( juli ) waar ik dressuurmatig op rijd.
echter heb ik vanaf het begin ( 1,5 jaar geleden ) problemen gehad met me zadel.
Ik heb een kentaur madea en deze heb ik laten aanmeten door een ruitersportzaak, aangezien ik niet veel geld had om een duur zadel te bekostigen ( wat mijn inziens niet mag uitmaken ) lag dit zadel het beste op mijn paard en voor mij zat het het beste.
Nu het probleem:
Mijn paard is aan de rechterkant minder sterk en gespierd. dit komt mede door zijn bok/ gras voetje
( deze is wat stijler dan de andere 3 ) nu zijn we daar goed mee aan het trainen ( goede instructie ), maar dit kan nooit voor de volle 100% opgelost worden.
Ook heb ik een lichte afwijking dat ik daardoor naar rechts ga zitten.
Mijn zadel hangt dan naar rechts, wat ik ook probeer, zoals opvullen of goed aansingelen later gaat ie toch weer verschruiven. Moet er wel bij zeggen dat het niet elke keer is?
Weet iemand een oplossing qua zadel? moet ik een zadel met brede kussens of met gel of lucht opvulling of een close contact zadel? wie o wie heeft de gouden tip om mij en me paardje hiermee te helpen.
Ik wil later namelijk niet dat hiij daardoor rugproblemen krijgt en ik ook niet.

Ik hoop echt dat er iemand een tip heeft die tot een betere oplossing lijdt.