k&k bitten in kleinere maten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

doriangi

k&k bitten in kleinere maten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 08:23

Ik wil binnenkort graag een k&k bit kopen voor m'n D pony, normaal gezien heeft zij maatje 11,5.
Ik heb al op meerdere websites gekeken en de maten zijn blijkbaar altijd vanaf 12,5 tot ...
Bij de watertrensen daarentegen begint dit vanaf 12. Nu vroeg ik me af of ze echt geen kleinere maten zouden hebben in die bustrensen?
Anders zou ik mssn voor de watertrens opteren aangezien die maar een halve cm groter is maar de meningen zijn hierover zo verschillend...
Een watertrens zou scherper inwerken en er zouden velletjes tussen gekneld geraken, dus ik weet echt niet meer wat kiezen Verward

#Ymke#

Re: k&k bitten in kleinere maten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 10:57

Watertrens hoeft echt niet scherper in te werken. Ik kan me herinneren dat er ergens een K&K maat 11,5 te koop stond.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 13:06

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 14:41

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 18:46

Ik heb een 12 cm K&K voor mijn haflinger. Ze zijn er idd ook in 11!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:23

Je kan ze vaak bestellen bij de ruiterwinkel, standaard zijn ze er idd meestal niet..

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 16:03

Ok zal dan maar eens navragen, ik ben nu wel aan het twijfelen welke ik het best zou bestellen...
* De K&K africhtingsbustrens
* 2 typ K&K ultra (watertrens met de zijkanten van een bustrens)
* K&K dynamic rs bit, maar bij deze staat er dat het bit bedoeld is voor paarden met aanleuningsproblemen.

Aanleuningsproblemen heeft m'n pony echter niet, ze is wel nog jong (pas 4 geworden en staat nu op de wei met haar pasgeboren veulen).
Veel werk heeft ze dus nog niet gedaan, ik rijd haar nu met een HH dubbelgebroken bustrensje maar ik wil echt wel het beste voor m'n pony en aangezien ik al veel goeds gehoord heb over de k&k bitten ben ik eens aan het informeren...
De bitten staan trouwens allemaal op http://www.ooteman.nl
Ze lijken me alledrie wel interessant maar ik weet niet of het nut heeft de dynamic te bestellen als ze geen aanleuningsproblemen heeft, de enige reden waarom ik ev. geinteresseerd was omdat het bit ergonomisch naar de mond gevormd is...