Inlages en Boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Salvadoor

Inlages en Boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 22:18

Hoi lieve mensen,

Ik heb vanmiddag een super mooi boomloos zadel gekocht met eeen western pad.
Maar nu kwam mijn vriendin met dat ik nog een speciaal sjabrak eronder moet doen en inlages.
Kan iemand mij uitleggen waarom precies, en of ik niet zonder dat kan rijden?

Groet,

Een muts die nog niet veel van zadels weet

8nnemiek

Re: Inlages en Boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 23:13

Ja dat klopt, kijk maar even op www.boomloosrijden.nl en dan bij het cheyenne zadel, daar staan drie verschillende soorten dekjes met de goede inlages.
Daar staan ook andere accesoires die erg handig kunnen zijn als je zo'n goedkopere kopie van barefoot hebt gekocht (weet niet welk zadel je hebt). Veel van die kopieën hebben de gespen van de beugelriemen bovenaan, waardoor jij (en ook je paard) een vervelende bobbel voelt bij je bovenbeen. En hier kun je ook speciale beugelriemen kopen zodat de gesp onderaan zit.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:03

bij een boomlooszadel "vervangt" het speciale dek met inlages de kussens van een normaal boomzadel.
je heb dat dek nodig om de nodige drukverdeling en rugegraat vrijheid te krijgen,niet iedereen gebruikt zo n dek maar het is echt wel aan te raden.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:05

Inlages zijn idd nodig, anders wordt de druk niet goed verdeeld en krijg je paard hoogstwaarschijnlijk drukplekken op zijn rug. Bekijk de site die MysticTynker gaf idd maar eens Lachen