Ervaring met wintec ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Ervaring met wintec ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 14:15

MarchaL

Re: Ervaring met wintec ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:30

Ik heb 3 jaar rondgereden met een Wintec 500 VZH. Opzich een fijn zadel, het is lekker licht, makkelijk te onderhouden en ze hebben een prima prijs-kwaliteitverhouding. Ik vond het wel een nadeel dat de kussen maar weinig aangepast konden worden en echt comfortabel vond ik hem ook niet. Vooral met lange ritten reed ik mezelf al snel door. Dit was echter goed te verhelpen dmv een seatsaver.

Op bokt lees ik regelmatig verhalen over vroegtijdige slijtage, ik heb hier zelf eigenlijk nooit last van gehad. Na 3 jaar intensief gebruik zag mijn zadel er nog erg netjes uit, ook de singelstoten waren nog als nieuw.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:33

Ik heb sinds 2 maand een tweede hands Wintec 2000 zadel, maar bevalt mij erg goed. je zit er dip in, ik bedoel je ligt er niet zomaar naast bij een sprong weg of wat dan ook en is erg licht ik ben er super blij mee.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:40

Ik heb m'n wintec alweer bijna 7 jaar, en is nog steeds helemaal goed. Het enige nadeel is dat de singelstoten snel slijten, maar voor een paar euro zijn die weer nieuw bij de zadelmaker. Lachen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 15:52

MarchaL schreef:
Ik heb 3 jaar rondgereden met een Wintec 500 VZH. Opzich een fijn zadel, het is lekker licht, makkelijk te onderhouden en ze hebben een prima prijs-kwaliteitverhouding. Ik vond het wel een nadeel dat de kussen maar weinig aangepast konden worden en echt comfortabel vond ik hem ook niet. Vooral met lange ritten reed ik mezelf al snel door. Dit was echter goed te verhelpen dmv een seatsaver.

Op bokt lees ik regelmatig verhalen over vroegtijdige slijtage, ik heb hier zelf eigenlijk nooit last van gehad. Na 3 jaar intensief gebruik zag mijn zadel er nog erg netjes uit, ook de singelstoten waren nog als nieuw.

je bedoelt die kussentjes hé?
zijn die dan wel weer makkelijk op te vullen of juist niet?

xLonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:59

Ik heb nou ong. 2 jaar mijn wintec. Ik vind het een heel fijn zadel.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:03

Ik heb verschillende wintecs gehad,de 500 dressuur en de 200 veelzijdigheid.
Op mijn arabiers lag hij goed,maar op mijn bwp lag hij ook goied maar de kussens zijn over de gehele lengte te dicht bij elkaar waardoor mijn bwp snel last had van de rug,bij kieffer liggen de kussens verder uit elkaar en dat scheelt een pak.
Voor mij dus geen wintec meer.

xxxfhxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:05

dressuurzadels: GEWELDIG!!!! (zit heerlijk voor de prijs die je ervoor betaald.)
springzadels: komt in de buurt van de slechtste ooit. (krijg last van mn rug, doorrijden en ga maar door)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 16:06

en vzh Knipoog

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:07

Citaat:
springzadels: komt in de buurt van de slechtste ooit. (krijg last van mn rug, doorrijden en ga maar door

O jee, ik heb nu net een wintecspring besteld .Ik heb een wintec 500 dressuur En nog een vdh 500. Voor mij en mijn paard zijn ze ideaal omdat ik een kleine inch maat nodig heb en mijn paard een breed zadel. En dat is bij deze mogelijk EN ze zijn betaalbaar..Want anders kom je al snel op maatwerk uit in de 1000den euro's. De VZH is nu te koop, die is met suede overtrokken. En de rest heb ik glas, enige nadeel van het gladde is dat je wel een zweetkont krijgt met dit weer Clown . Dat heb ik nu redelijk opgelost door met boxers te rijden Knipoog

Caro_Vladi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:09

VZH wintec..verschrikkelijk!!!
Zit keihard kan net zo goed op een plank gaan zitten.
En bovendien geeft 't 'suede' stofje af aan mijn witte en lichte rijbroeken!
Gelukkig heb ik zelf een kieffer en heeft alleen m'n bijrijdpaardje een wintec..er zou een Isabelle Werth wintec dressuur komen die hebben we ook gepast dat vond ik wel een fijn zadel!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:10

Ik heb mijn wintec dressuurzadel nu 2 jaar en ben er nog zeer tevreden over. Het zadel ziet er goed uit, alleen slijten de singelstoten wel wat sneller.
Ook zit ik er gewoon goed op, al heb ik wel de kniewrongen eruit gehaald (zitten met klitteband vast).

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:11

Wintec 500 dressuur: helemaal top, prijs/kwaliteitverhouding super. okee, je hebt niet zo'n dikke zit of van die hele dikke wrongen, maar ik ben er helemaal weg van Lachen

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:14

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 01-03-24 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:17

Ik heb wintec 500 veelzijdigheid 3 jaar lang intensief gebruikt, nu gebruik ik alleen nog maar voor springen.(Heb nu leren dressuurzadel) Ik vind het lekker zitten & weinig onderhoud. Alleen die kunstof singelstoten vind ik vervelend want na een tijdje gingen ze scheuren, maar die kan je vervangen door leer.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 16:22

ok ben al iets wijzer maar nog steeds aan het twijfelen.
Zelf heb ik een kieffer veelzijdigheids zadel, maar voor de pony wil ik vzh wintec 500 dan
(is toch die met kunstleder? of zit ik nu fout?)
prijs/kwaliteits verhouding is goed? ik bedoel, dus het zijn wel meestal goedkoperen zadels, maar ik hoef niet na een jaar al iets te laten vervangen oid?

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:27

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 01-03-24 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:38

AaronYve schreef:
je bedoelt die kussentjes hé?
zijn die dan wel weer makkelijk op te vullen of juist niet?

Ze zijn opzich wel vrij makkelijk op te vullen (volgens de zadelmaker Knipoog) maar het zadel kan (op de boom na) praktisch niet aangepast worden.

AaronYve schreef:
(is toch die met kunstleder? of zit ik nu fout?)
prijs/kwaliteits verhouding is goed? ik bedoel, dus het zijn wel meestal goedkoperen zadels, maar ik hoef niet na een jaar al iets te laten vervangen oid?

Dit is de Wintec 500 vzh:
Afbeelding

Zoals ik al zei heb ik zelf weinig last gehad van slijtage. Misschien hoef je (na verloop van tijd) enkel de singelstoten te laten vervangen maar daar zitten de kosten niet in.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 23:32

Citaat:
Ze zijn opzich wel vrij makkelijk op te vullen (volgens de zadelmaker Knipoog) maar het zadel kan (op de boom na) praktisch niet aangepast worden.

En daar is mijn zadelmaker het weer niet mee eens!! Haha! Hij zegt dat een wintec op eigenlijk elk paard aan te passen is. Ook wat kussen etc betreft.(wolgevoerd)
Ik zelf heb een 500 vzh gehad, deze is weg omdat hij eigenlijk nooit werdt gebruikt. Mijn dressuur zadel pro met cair staat ook in de etalage, aangezien cair wel moeilijker aanpasbaar is.
Ik ben zelf zeer te vreden, het enige wat ik wel heb met de pro uitvoeringen, dat ze vrij stroef zitten, daar moet je van houden.
En met dit zweterige weer is leer absoluut een voordeel tov kunstoffen.(maar daar had ik alleen last van met de 500, met de pro heb ik er geen last van komt omdat het suede nog enigzins er voor zorgt dat er lucht bij kan)

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:58

aafje87 schreef:
En daar is mijn zadelmaker het weer niet mee eens!! Haha! Hij zegt dat een wintec op eigenlijk elk paard aan te passen is. Ook wat kussen etc betreft.(wolgevoerd)

Hmm, ok. Het zou goed kunnen dat het zadel gewoon niet aan te passen viel aan mijn paard. Mijn paard had meer kussen nodig (erg hoge schoft) en volgens de zadelmaker was dit iig niet te realiseren.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:07

Mja...ik ben misschien raar maar ik vind wintec echt heerlijk zacht! Komt misschien ook wel omdat ik podiumzadels gewend ben.
Wij gebruiken ze nu een jaar en zijn dik tevreden. En de paardjes ook. We hebben ze wel helemaal aan laten meten zodat ze echt goed zouden liggen (daar ga ik niet aan klooien).
ik vind het prettige zadels, lekker licht en ik heb nog geen last gehad van een zweterige kont hoor.
En ik vind het heeeeerlijk dat ik niet hoef te poetsen....alleen de hoofdstellen nog maar (naja...en het tuig Verdrietig ) maar het is een verademing!

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:15

Ik heb ook met een wintec gereden, maar mijn paard kreeg er drukplekken van. Geen idee waarom, want hij leek toch goed te liggen en ik vond het zadel heerlijk zitten, maar heb m toch maar verkocht. Vond vooral de brede ruimte tussen de kussens ideaal en goed voor de ruggegraat vrijheid.

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:22

Ik heb een wintec 500 VZH om mee te springen.. Prima zadel en zeker "voor erbij" hijs lekker licht en makkelijk in onderhoud! goede prijs kwaliteit verhouding en later makkelijk verkoopbaar vanwege de verwisselbare boom. Het zadel behoud zijn waarde en ziet er na een paar jaar gebruikt nog goed uit!

hestr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:31

Ik heb vorig jaar een trektocht van 3 dagen gemaakt op een vzh wintec 500.
Ik had helemaal geen stijve kont ofzoiets hij zat heerlijk! (Alle andere met leren zadels zaten te klagen Duivel)
En hij was nog licht ook dus minder belastend voor het paard en makkelijk te tillen.
En makkelijk in de onderhoud..

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:33

Ik heb zelf een veelzijdigheidszadel van de Wintec, de 2000. Vind t verder een prima zadel. Makkelijk in het onderhoud. en t zit prima, ook nog na een lange rit.