Wat kost een boom in laten zetten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Wat kost een boom in laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 12:13

Hallo ik heb een wintec veel zijdigheids zadel, en gisteren met de les zij de intructrice dat het te krap wordt bij zijn schoft.Hij is erg hard gegroeid de laatste tijd,maar kan daar een grotere boom ingezet worden? En weet iemand wat daar de kosten van zijn, anders wordt het een nieuw of ander zadel.Dit zadel was namelijk maar 175 euro toen ik het kocht,leren zadel is geen optie want dan rijd ik me van achteren helemmaal open.Het zadel is nog in een prima staat.

Sonja_vR

Re: Wat kost een boom in laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 01:08

als het een wintec met verwisselbare boom is is het simpel ...ander kopijzer en klaar...is 5 minuten werk

is het dta niet , dan zou het misschien wel kunnen, maar kost waarschijnlijk best wat en dan zou je beter een ander zadel kunnen kopen
een wintec nieuw of tweedehands(staan er genoeg te koop op mp etc)
is zo gevonden

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 01:28

Je kan het beste even navragen bij een zadelmaker, boom wijder laten maken verzwakt het zadel namelijk wel geloof ik.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:58

Meestal betaal je de boom en is het plaatsen vaak service.
Uiteraard verschilt dat per bedrijf.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 17:49

Het in laten lassen van een extra boom, bijvoorbeeld na een breuk, kost bij een locale zadelmaker, maar wel een zadelmaker die super kwaliteit levert, 60 euro

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:58

git schreef:
Het in laten lassen van een extra boom, bijvoorbeeld na een breuk, kost bij een locale zadelmaker, maar wel een zadelmaker die super kwaliteit levert, 60 euro

ehhh waarom zou je gaan lassen als een boom bij Wintec met twee schoeven vast zit?

Dat was de vraag geloof ik...

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 17:02

harnessmaker schreef:
git schreef:

ehhh waarom zou je gaan lassen als een boom bij Wintec met twee schoeven vast zit?

Dat was de vraag geloof ik...

sorry verkeerd begrepen dus, nog niet elke wintec heeft een verwisselbare boom. Een wintec boom kost in de omgeving van de 30 euro, erin zetten kun je zelf..

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 17:05

Bij divoza kosten de bomen van Wintec zo'n 20 euro zonder verzendkosten. Je moet even kijken op wat voor manier je boom erin zit, soms moet er wat stiksel los, soms is het een kwestie van schroeven losdraaien en vervolens de boom vervangen.

Ik denk dat je in totaal op zo'n 30 tot 40 euro uit gaat komen (mocht je het laten doen).

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 19:12

Wat voor boom zit er nu in? Want als je wit hebt moet je idd even aan een zadelmaker vragen of ze de boom misschien wijder kunnen maken.