Heeft er iemand ervaring met Henri De Rivel zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilandje

Heeft er iemand ervaring met Henri De Rivel zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 07:02

Ik ga namelijk een tweedehands springzadel van dit merk ophalen om te passen.

Ik ken dit merk echter totaal niet, en vroeg me af of er bokkers zijn die iets kunnen zeggen over de kwaliteit?

In welke prijsklasse vallen deze zadels? Kwestie van te kunnen beoordelen of de vraagprijs (400 €) fair is. Ik heb al eens gezocht via de zoekmachine, en sommigen noemen dit merk een goedkope middenklasser, volgens anderen zijn het dure zadels, dus wat is het nu Haha! Ik vind ook nergens een website met prijzen.

Alvast bedankt! Lachen

krumel

Re: Heeft er iemand ervaring met Henri De Rivel zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 11:22

ik heb er 3 weken terug een dressuurzadel van geprobeerd (nieuw). Was een fijn zadel voor die prijs (1100 euro). De zadelmaker zei ook dat ze een goede prijs/kwaliteitverhouding hebben. Ze worden n argentinie gemaakt waardoor de kosten voor het maken van het zadel lager zijn. De kwaliteit leer scheen ook wel goed te zijn, maar uiteindelijk heb ik toch een kn (tango) genomen. Die wel van betere kwaliteit is (maar dat mag ook wel, als je naar het prijsverschil kijkt).
Ik weet niet hoe oud het zadel is, maar 400 euro is denk ik niet veel.
De zadels zijn allemaal volgens mij rond de 900-1100 euro..

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 11:27

Ok, bedankt! Dan is 400 € redelijk. Het is al wat ouder, maar ziet er op de foto's nog prima uit. Nu nog hopen dat het past, want er hebben al super veel springzadels opgelegen (ook nieuwe via een zadelmaker) en er was er geen enkel bij dat goed lag.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 11:28

Ik zet even een stipje!
Ik wou ook een dressuurzadel kopen van Henri bij bestfit maar ik wil eerst weten wat jullie ervaringen zijn.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 11:32

ik had bestfit ook laten komen en ik had dus ook gevraagd waar dan ook dat grote prijsverschil vandaan kwam. Toen zei hij dat dat vooral kwam door de lagere loonkosten in argentinie, maar dat het verder prima zadels zijn met een goede pasvorm en goede kwaliteit. Het zal uiteraard wel wat sneller slijten dan KN, maar voor het geld zijn het hele goede zadeltjes.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 11:34

krumel schreef:
ik had bestfit ook laten komen en ik had dus ook gevraagd waar dan ook dat grote prijsverschil vandaan kwam. Toen zei hij dat dat vooral kwam door de lagere loonkosten in argentinie, maar dat het verder prima zadels zijn met een goede pasvorm en goede kwaliteit. Het zal uiteraard wel wat sneller slijten dan KN, maar voor het geld zijn het hele goede zadeltjes.

Ja dat zei hij tegen mij ook ik weet verder ook niet hoe ze zitten.
Maar ik kan ook van iemand een passier zadel overkopen dus weet nog niet wat ik doe.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 11:37

ik zat er wel wat minder stevig in dan in de KN's maar verder zaten ze niet verkeerd, op mijn pony lag de KN wel net iets beter (hoewel de hdr ook wel pastte) dus vandaar dat ik die toen heb genomen.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 11:39

krumel schreef:
ik zat er wel wat minder stevig in dan in de KN's maar verder zaten ze niet verkeerd, op mijn pony lag de KN wel net iets beter (hoewel de hdr ook wel pastte) dus vandaar dat ik die toen heb genomen.

Oke maar Kn hoor ik alleen maar slechte verhalen van zoals dat bij veel mensen de knieen helemaal kapot gaan en dat mensen erg naar voren zitten, ik heb het idee bij Kn of je vind het geweldig of je vind het niks. Knipoog

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 11:48

grappig, ik heb namelijk echt nog nooooit iemand iets slechts horen zeggen over kn Knipoog
maar het scheelt ook superveel per zadel.
Ik heb twee tango's geprobeerd, de eerste met hogere keil, de 2e met lagere keil en dat maakte echt zo'n enorm verschil.
Toen ik de eerste had geprobeerd zei ik gelijk al dat ik de hdr liever had omdat ik echt met mijn bovenbenen tegen die wrongen aanduwde zeg maar, en ik had echt het gevoel dat als ik dan wat langer zou rijden het gewoon open zou gaan. Maar toen ik de tweede had geprobeerd (met lagere keil) zat ik meteen makkelijker achterover en drukte mijn benen ook nergens meer tegenaan. Dat zadel lag ook weer net wat beter op mijn pony.
De hdr zat opzich niet verkeerd, wel zacht, en de zit was niet heel diep, maar ook niet te plat. Ik had daarbij alleen wat meer moeite met mijn benen stil te houden omdat ik lange benen heb, en mijn pony niet zo heel groot is (ik hang niet met mijn voeten bij haar knieen hoor Knipoog ) .

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:03

Ik heb altijd een KN gereden en ik was dus één van die mensen die naar voren ging zitten. Bovendien reed ik me daardoor regelmatig open en da's echt geen pretje. Sinds een klein jaar heb ik nu een Henri de Rivel dressuur zadel en ik ben er nog steeds superblij mee. Ik zit niet meer zo naar voren en openrijden heb ik sinds mijn nieuwe zadel niet gedaan! Echt een aanradertje zo'n zadel!

Gr. Ellen

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:17

ik heb er 1 gehad en was er niet over te spreken. het lag namelijk binnen een half jaar zo slecht dat ik een nieuw zadel heb moeten kopen. met als gevolg dat ik het henri de rivel zadel niet meer kwijt kon, omdat ze aan de straatstenen niet kwijt te raken zijn. ze liggen nl op veel paarden niet goed en in ruitersportzaken weigeren ze vaak van dit merk een zadel terug te nemen. daarbij heeft het de rug van mijn paard niet echt goed gedaan.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:19

In tegenstelling tot Hildetc ben ik juist erg tevreden over Henri de Rivel. Ik heb er eentje gehad voor mijn eerste paard. Daarna heeft dit zadel ook een tijdje op mijn Arab gelegen. Maar jammer genoeg was het zadel iets te breed voor hem en heb ik het verkocht. Hier heb ik nog altijd spijt van want ik had dat zadel even goed kunnen laten versmallen maar dat wist ik toen nog niet...
Mijn zadel was 8 jaar oud en zag er nog piekfijn uit (en het werd thans toch intensief gebruikt). Ik heb dan ook nog 750 euro voor dat zadel gekregen. Als je nagaat dat ik er, nieuw zijnde, 1000 euro voor betaald heb, is 750 euro helemaal geen slecht bedrag. Ik had trws ook helemaal geen moeite om dit zadel te verkopen. Er waren genoeg geïnteresseerden.

Enne Hildetc, nog even ter informatie: het is niet de schuld van het zadel of van de zadelfabricant dat jouw zadel na een half jaar niet meer paste. Ofwel is je paard van vorm veranderd, ofwel heeft het van dag 1 niet goed gelegen en dat is dan de schuld van de zadelmaker, -verkoper.

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:07

@ precious20: het lag ook idd wel een beetje aan de fabricant, maar mijn ervaring is er dus niet goed mee. ik heb het zadel daarna ook op verschillende andere paarden gelegd en daar lag het zadel ook niet op. oftewel, mijn ervaring is dus dat het zadel op weinig paarden goed lag. dit heb ik ook in mijn verhaal verteld. een kieffer zadel bijvoorbeeld lag op veel meer paarden goed. ik zou dus nooit niet meer voor een henri de rivel gaan is de strekking van mijn verhaal en die lijkt mij bij deze duidelijk!