Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dena_mii schreef:Ik gebruik mijn bandages niet voor de sier en ik bandageer vierkant dus voor en achter. Ik doe dat omdat mijn pony best veel tikt, vooral voor. Dan zou je zeggen gebruik dan beschermers, maar ik vind bandages op wedstrijden en andere dingen netter staan. Maar ik gebruik ze dus wel degelijk nuttig.
samantha21 schreef:dena_mii schreef:Ik gebruik mijn bandages niet voor de sier en ik bandageer vierkant dus voor en achter. Ik doe dat omdat mijn pony best veel tikt, vooral voor. Dan zou je zeggen gebruik dan beschermers, maar ik vind bandages op wedstrijden en andere dingen netter staan. Maar ik gebruik ze dus wel degelijk nuttig.
Zoals al eerder gezegt, werken bandages niet tegen het aantikken. Ze geven de benen steun. En dan vooral de pezen.
Als je paard aantikt, kun je veel liever kappen nemen, die steunen niet maar beschermen wel. Het steunen is nl niet zo goed als je paard gewoon sterke pezen heeft. Daar worden ze alleen maar zwak van!
darkmoona schreef:dat verhaal van bescherming vind ik persoonlijk een beetje onzin :X
er staat 300 kg trekkracht op zo'n pees.. en dat kun je niet beschermen door er een doekje om te wikkelen..
ik ben van mening dat het toch puur voor de sier is
dena_mii schreef:Ik gebruik mijn bandages niet voor de sier en ik bandageer vierkant dus voor en achter. Ik doe dat omdat mijn pony best veel tikt, vooral voor. Dan zou je zeggen gebruik dan beschermers, maar ik vind bandages op wedstrijden en andere dingen netter staan. Maar ik gebruik ze dus wel degelijk nuttig.
lonnie schreef:dena_mii schreef:Ik gebruik mijn bandages niet voor de sier en ik bandageer vierkant dus voor en achter. Ik doe dat omdat mijn pony best veel tikt, vooral voor. Dan zou je zeggen gebruik dan beschermers, maar ik vind bandages op wedstrijden en andere dingen netter staan. Maar ik gebruik ze dus wel degelijk nuttig.
Zoals al eerder gezegt, werken bandages niet tegen het aantikken. Ze geven de benen steun. En dan vooral de pezen.
Als je paard aantikt, kun je veel liever kappen nemen, die steunen niet maar beschermen wel. Het steunen is nl niet zo goed als je paard gewoon sterke pezen heeft. Daar worden ze alleen maar zwak van!
Citaat:Mee eens!
Ik gebruik bandages juist omdat ze 100% GEEN steun geven. Bij peesbeschemers trek ik nog mijn twijfels daarover.
Daarbij zijn bandages ademend, bewegen imo beter met het paardenbeen mee, zijn fijn bij bvb zijgangen, en het staat ook nog eens netjes.
Miss_R_Horse schreef:Citaat:Mee eens!
Ik gebruik bandages juist omdat ze 100% GEEN steun geven. Bij peesbeschemers trek ik nog mijn twijfels daarover.
Daarbij zijn bandages ademend, bewegen imo beter met het paardenbeen mee, zijn fijn bij bvb zijgangen, en het staat ook nog eens netjes.
Ja ze zien er netjes uit maar ademend... de bandages die ik gebruik iniedergeval niet
Miss_R_Horse schreef:Citaat:Mee eens!
Ja ze zien er netjes uit maar ademend... de bandages die ik gebruik iniedergeval niet