waar kan ik een canvas/jutte hengstendekens kopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hildetc

waar kan ik een canvas/jutte hengstendekens kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 21:53

hallo,

ik wil voor mijn pony echt een sterke deken kopen! ik heb vroeger een canvas 'hengstendeken' gehad en ben weer op zoek naar zo'n deken. ik geloof dat ze ook wel new zealand dekens worden genoemd. ze verkopen ze eigenlijk niet bij de ruitersportzaken, maar vaak wel bij particuliere adresjes. nu is mijn probleem dat ik niet zo'n adresje weet! wie weet zo'n adresje in omgeving utrecht????

8nnemiek

Re: waar kan ik een canvas/jutte hengstendekens kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 00:02

Ben je al bij de ruitersportzaken geweest? Ik heb zelf ook twee jaar geleden een canvas deken gekocht, gewoon in de winkel. Kostte rond de 100 euro, en mn paard ging ermee door bomen heen, speelde wild met andere ruinen en de deken leeft nog steeds Haha!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:44

Misschien bij Agradi?

Ik heb vorig jaar een canvas deken (met wollen voering en singels) gekocht bij Kraaij Ruitersport in Nijkerk. Maar ik weet niet of dat hetzelfde soort deken is als de deken die jij bedoelt ...

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:53

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 21:27

Sirus schreef:
Bij Lamers in Siebengewald. Ze versturen ook. Maken de dekens zelf. Echt súper dekens voor een goed prijs. Geef hem anders even een belletje.
http://www.lamersruitersport.nl/producten/dekens1.htm

dit zijn idd de dekens die ik bedoel!!! wel jammer dat ze opgestuurd moeten worden (ik woon nogal ver van dit zaakje af) heb je daar toevallig ook ervaring mee, met het opsturen?

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:42

Ik woon redelijk dichtbij, dus geen ervaring met het opsturen. Ik zou Lamers gewoon even bellen. Misschien is er met opsturen iets te regelen. De kosten bij TNT zijn namelijk ook veranderd.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:42

Wat heeft een hengstendeken anders dan een normale deken???

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:51

Deze dekens worden veel op hengstenhouderijen gebruikt. Kunnen tegen een stoot, zijn zwaarder en het materiaal past zich aan de paardenrug aan. Deze deken moeten ook even een week "ingelopen" worden, voordat ze perfect passen.... maar dan heb je een deken voor leven. Omdat de dekens in de regen iets krimpen is het verstandig 1 maatje groter te nemen.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:53

ik ben ook wel benieuwd waar ik die dekens kan halen! Ja
ik heb er nu een, al redelijke oude maar die is eigenlijk te groot voor mijn haf.
maar ik ben er helemaal gek van. ze heeft alles al stuk gekregen maar deze niet hoor

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:54

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 15:23

@ellepel: ik ga toch echt voor de originele als ik moet kiezen. die van jou ziet er al redelijk nieuwerwets uit. ik heb hele goede ervaringen met die die sirus bedoeld.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:25

ze zien er in elk geval wel steviger uit,maar wij noemden hengstendekens dus altidj new zealand dekens, dan heb je misschien wat meer kans dat je ze nog elders kan vinden?

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 15:26

ellepel schreef:
ze zien er in elk geval wel steviger uit,maar wij noemden hengstendekens dus altidj new zealand dekens, dan heb je misschien wat meer kans dat je ze nog elders kan vinden?

klopt, maar dan krijg je meer die nieuwerwetse. en ik wil graag de oude, want die zijn onverslijtbaar.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:27

Ik zie dat ze worden verzonden onder rembours. Dat betekend dat je pas betaald aan de postbode wanneer hij hem komt afleveren (en je hem dus al zo'n beetje in je handen hebt). Dus je loopt zelf geen risico wat dat betreft (en de leverancier ook niet want als je niet betaald krijg je hem niet).

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 15:29

Falona schreef:
Ik zie dat ze worden verzonden onder rembours. Dat betekend dat je pas betaald aan de postbode wanneer hij hem komt afleveren (en je hem dus al zo'n beetje in je handen hebt). Dus je loopt zelf geen risico wat dat betreft (en de leverancier ook niet want als je niet betaald krijg je hem niet).

ok, weet ik dat ook weer. Ik wist idd niet wat rembours betekende.

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 15:33

@sirus: heb jij de enkel gevoerde of de dubbel gevoerde deken? volgens mij is de enkelgevoerde al redelijk dik of niet?

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:36

Even een abbo-tje.
Ben ook opzoek naar zo'n deken.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:42

ik heb er een paar jaar geleden een stel gekocht bij starho on rhoon, super slijtvast!

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 16:59

@ hildetc: Ik zelf heb voor mijn paard die met witte wol aan de binnenkant, echt super voor de winter als je paard bijv. geschoren is. Mijn ouders hebben er echter 1 met katoenen voering voor de friese hengst. Die blijft er lekker warm onder terwijl die echt altijd superkort in de haren blijft. Je hebt ze ook nog met een geweven wollen voering.

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 18:24

Sirus schreef:
@ hildetc: Ik zelf heb voor mijn paard die met witte wol aan de binnenkant, echt super voor de winter als je paard bijv. geschoren is. Mijn ouders hebben er echter 1 met katoenen voering voor de friese hengst. Die blijft er lekker warm onder terwijl die echt altijd superkort in de haren blijft. Je hebt ze ook nog met een geweven wollen voering.

ik zit echt te twijfelen. Ik heb nl een connemara en die komen in de winter nogal dik in het haar en het is dus zo goed als zeker dat ik ga scheren deze winter. Ik heb nog wel een onderdeken, dus die zou ik eronder kunnen gooien als het erg koud wordt. ik wil wel graag twee dekens voor als de deken gewassen moet worden. ik zit dus te denken of ik 2 enkel gevoerde katoenen dekens aan ga schaffen of een enkele katoenen en een dubbele, of een enkele katoenen en een schapenwolle. dilemma he

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:26

De Renco new zealand dekens zijn onverwoestbaar.
Als je de zoekfunctie gebruikt kom je wel het één en ander over deze dekens tegen op bokt.

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:33

@ hildetc: deze dekens hoef je echt niet te wassen hoor. Hooguit een keer aan de buitenkant wat schoonschrobben met een borstel en wat water. In de zomer misschien afspuiten en op laten drogen, verder niet te veel aan doen. Ik zou in ieder geval voor de dubbelgevoerde gaan. Met een onderdeken heb je daar denk ik het meeste plezier van.

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 11:26

@ sirus: ik weet dat je ze eigenlijk niet hoeft te wassen. maar ook als de paarden een keer heel lang in de regen staan en het komt er uiteindelijk toch doorheen is het wel lekker als ik een droge op kan leggen.

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 15:47

klopt, da's waar. Weet je al voor welke je gaat?
Trouwens gooi ik over mijn canvasdeken bij echt heel slecht weer (lees: als het echt de hele dag plenst) een ongevoerde regendeken.

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 18:49

zit zelf nu een beetje te denken aan twee enkel gevoerde dekens