egnie schreef:Gaat met de mensen mee die je aanraden een zadelmaker erbij te halen. Een zadel hoort niet te klapperen.... Een zadel hoort zelfs zonder dekje stil op de rug van je paard/pony te liggen. Ik zou dus zorgen voor een goed passend zadel. Je moet dan niet gaan bezuinigen, een passend zadel is een must. Wij lopen ook liever in goed passende schoen dan in te kleine of te ruime schoenen....
Precies 
zelfs nu, nu mijn zadel er weer aan toe is opgevuld te worden...(vrijdag 18 mei komt die gelukkig weer langs
) klepperd of kneld het niet, ook niet als ik het bloot op haar rug leg.
Dit zadel paste namelijk zonder de aanpassingen die later zijn gedaan ook goed bij de rug van mijn paard. Het is een KN allegro... ik heb ook passiers, kieffers en stubben's laten passen... maar die lagen allemaal voor geen meter op de vreemde rug van Warina
De symphonie van KN lag ook niet lekker... terwijl deze nagenoeg bijna dezelfde boom heeft 
Het enige is dat hij nu in sommige opzichten wat te 'plat' is geworden en Warina op andere plekken weer meer spier heeft gekregen... hierdoor gaat hij scheef liggen, hiervoor heb ik er nu even een bontje onder, dan ligt die beter. Straks als die opgevuld is gaat het bontje weer de kast in