raar 'advies' zadelmaker, wat nu?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elexis

raar 'advies' zadelmaker, wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 18:21

hallo allemaal,

ik heb een probleempje en zou hier graag wat meningen en/of tips willen weten.

3/4 jaar geleden heb ik een 2e hands zadel gekocht ( een bates, model isabell werth), ik heb er toen een extra wijde boom in laten zetten, en er met veel plezier mee gereden al die tijd. Nu had ik vorige week het idee dat het zadel eigenlijk niet goed meer lag. Dus de zadelmaker gebeld, die kon niet komen kijken( hadden ze geen tijd voor:s) maar ik mocht best met foto's langskomen. dus zo gezecht zo gedaan.

De mening van de zadelmaker was ook dat het zadel op mijn ene fjord perfect ligt, en op de andere inderdaad niet goed meer. Dus ik heb gevraagd wat de mogelijkheden waren, en toen werd hij vaag. Hij kon evt de boom nog wel iets verwijden, maar dan ligt het natuurlijk op mn andere fjord niet goed meer, (e bovendien heb ik het idee dat het te smal zijn van de boom niet het enige probleem is.) Dus dat leek geen goed idee. Toen begon die over een antislip-matje oid er onder te leggen zodat het niet meer naar links en rechts zou schuiven, maar toen ik zei opmerkte dat het zadel dan toch eigeblijk nog steeds niet goed ligt werd hij een beetje vaag. Vervolgens kwam hij ermee dat ik er maar een keer iets extra diks onder moest leggen aan de achterkant?! ( terwijl ik al had aangegeven het gevoel te hebben wat naar voren te duikelen..) en daarbij dat lost toch ook helemaal niks op?!!

Dus uiteindelijk vroeg ik of dan eigenlijk mijn enige optie was om een 2e zadel erbij te kopen, toen zei hij ja, maar toen ik dan vroeg wat voor zadel ik dan aan zou moeten denken werd hij weer vaag, en zei uiteindelijk dat er niet zulke brede dressuurzadels gemaakt worden omdat je er dan niet meer op kunt zitten!

Ik ben een beetje boos om deze rare uitspraken maar weet nu niet zo goed meer wat ik nu zal doen. Een zadel op maat laten maken?! ( ik studeer nog dus vind ik niet zon aangenaam idee)

alvast bedankt voor jullie meningen enz (ow ja, als iemand anders een GOEDE zadelmaker weet in de omgeving van antwerpen...heeel graag!)

EEFIETJE

Re: raar 'advies' zadelmaker, wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:27

wat vaag, wss wist hij t niet zo goed
zou ff langs je paardenwinkel gaan om te vragen of ze een goede zadelmaker weten
(of miss eentje iets verder weg dan?)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:37

Vaag zeg, misschien had hij er gewoon geen tijd voor, of levert het hem niet genoeg op?
Dressuurzadels kunnen natuurlijk net zo breed worden gemaakt als alle andere zadels, mijn extreem brede tinker heeft er ook eentje gehad vroeger.
Ik zou een andere zadelmaker zoeken, misschien via google, of anders inderdaad informeren bij paardenwinkels of maneges.
Of je zou eens kunnen denken aan een boomloos zadel, die passen bijna altijd, ook op meerdere paarden. Dat was bij mijn paard de perfecte oplossing Lachen

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:48

elexis schreef:
alvast bedankt voor jullie meningen enz (ow ja, als iemand anders een GOEDE zadelmaker weet in de omgeving van antwerpen...heeel graag!)

Zou je de naam van deze zadelmaker eens willen pm'en? Ben benieuwd of mijn voorgevoel juist is... Knipoog
Tja, een goede zadelmaker in de omgeving van Antwerpen... Wordt moeilijk hoor! Ik ben zelf van Limburg en ik heb een half jaar geleden ook zitten zoeken naar een goede zadelmaker. Ik heb zowat overal zitten zoeken maar nergens vond ik iemand die écht wist waarover ie sprak. Ik heb wel veel mensen gesproken die er oppervlakkig iets van af weten maar als je dan begint door te vragen worden ze ineens heel vaag (herken je het Knipoog ) of spreken ze zich om de haverklap tegen.
Uiteindelijk heb ik 3 goede zadelmakers overgehouden:
1) meneer Crassaerts uit Sterrebeek, maar helaas wil die man op pensioen en komt hij niet meer op verplaatsing
2) meneer Thierry Theirlynck: erg professionele man die ook echt wéét waarover hij praat. Hij woont wel aan de kanten van Gent maar komt, tegen vergoeding uiteraard, bij jouw thuis.
3) meneer Hermans uit Zutendaal

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:51

Met dikke pads of anti slipmatjes werken, zou ik zo wie zo afraden.
Daarbij is het ook maar een tijdelijke oplossing. Knipoog
Ik zou gewoon eens informeren bij een andere zadelmaker en laat je niets onnodigs aansmeren hoor! Vork

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 18:54

foetsie schreef:
Met dikke pads of anti slipmatjes werken, zou ik zo wie zo afraden.
Daarbij is het ook maar een tijdelijke oplossing. Knipoog
Ik zou gewoon eens informeren bij een andere zadelmaker en laat je niets onnodigs aansmeren hoor! Vork

nee daarom, ik ben echt absoluut tegen het gebruik van onderleggers end OMDAT je zadel niet goed ligt... want dan ligt het dus precies zoals je zegt niet goed..Tong uitsteken

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:39

Je zou eens de heimolen in heerle (nederland) kunnen bellen. Die zitten ongeveer 30 min vanaf Antwerpen. Hij komt ook aan huis. En ik ben zeer tevreden over deze man.