Gem. kosten zadel op laten vullen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus_Fugit

Gem. kosten zadel op laten vullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 14:28

Afgelope maandag is de zadelmaker geweest, want m'n zadel klapperde wat van achter. Nou moest hij dus van voren wat opgevuld worden en vandaag is hij klaar.

Wat denken jullie dat de kosten ongeveer zullen zijn?

Het gaat om een Kieffer (Aachen of Munchen, weet niet meer zeker) VZ zadel

Mizoan

Re: Gem. kosten zadel op laten vullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:30

Ik betaal 35 euro

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:34

Ik betaal geloof ik, incl voorrijkosten zo'n 40/45 euro voor het eerste zadel, en voor evt volgende 25/30 euro.
Mijn zadelmaker komt aan huis en vult het zadel daar ook terplekke op.

Ik ben dan ook absoluut niet weg van zadelmakers die het zadel meenemen en dan opvullen, kan me niet voorstellen hoe ze dat passend krijgen. Als ik bij ons kijken, passen, opvullen, dan weer passen, en als het dan niet 100% naar zijn zin ligt vult hij het verder/anders op. Het wil er bij mij niet in dat iemand datzelfde werk kan doen zonder het betreffende paard in de buurt. Beetje offtopic, maar moest er even uit. Is absoluut geen aanval naar jou toe hoor!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 15:15

heheh snap ik, ezter. ik vat het op als een tip. en je hebt opzich ook wel gelijk, maar ik geloof eerlijk gezegt niet in dat een klein propje vulling meer of minder hét verschil maakt. maar goed dat is mijn mening Tong uitsteken

maar goed, ik denk ook dat het dan iets van 40 euro zal kosten. want die zaak is nie echt goedkoop en moet zo'n 10kilometer naar me huis naar het bedrijf. dus dat kost natuurlijk wat.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 09:20

nou gister m'n zadel opgehaald... 50 euro kostte het..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:22

Kost afhankelijk van wat er nodig is 40-350 euro. Vakmanschap maakt ook nog wat uit. Breng je je zadel naar Divoza, dan weet je zeker dat het er niet beter op geworden is.
Die 350 euro is wel voor een complete aanpassing, keilkussens erin, nieuwe vulling erin, nazorg, paard opmeten, wrong aanpassen, enz. Dan heb je dus een gebruikt zadel wat volledig aan jouw wensen en aan het paard is aangepast. Ga ik even uit van dat er heel veel aan het zadel moet gebeuren. 'Gewoon' even bijvullen is natuurlijk goedkoper.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:04

Ik heb laatst bij Daaleman €60,- betaald voor opvullen. Heb het paard toen mee gehad naar Daaleman, daar hebben ze naar de combinatie paard/zadel gekeken en vervolgens is het opgevuld.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 16:40

60 euro, dan komt hij aan huis en kijkt naar het paard en de ruiter.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 21:49

Ik heb E50,-- betaald voor het opvullen, de kussens achter en die dingen die bij het zweetblad zitten.