Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tatjanaa schreef:Ik heb zelf nog nooit van zulk soort peesjes gehoord.
Wat ik wel weet is dat er zo'n soort kunstschaatsen zijn. Die moet je dan alleen 10 minuten in de oven leggen, dan aandoen en aansnoeren en dan 15 minuten aan houden. Deze vormen zich dan ook helemaal naar de voet toe. Als het goed is zat daar een bepaalde gel in. Dit weet ik omdat ik zelf zulke schaatsen heb gepast (ik doe aan kunstschaatsen, intensief).
mariska1989 schreef:Ik heb hier ook nog nooit van gehoord, klinkt zeer inventief!
Stipje om het te volgen.
Zilly schreef:Had Harry's Horse geen beschermers met de zogenaamde "memory foam" ?
Cassidy schreef:Peesbeschermers die te strak om het been zitten (zoals ook de versie met de gelvoering aan de binnenkant) zorgen er alleen maar voor dat de pezen erg warm worden.
Waaruit bestaan Pezen? Pezen bestaan uit vezels en die opgebouwd uit eiwitten. Wat gebeurt er met eiwitten als de temperaturen te hoog worden? Het gaat stollen en verliest zijn rekbaarheid. Peesbeschermers waarin het been te warm wordt omdat de pasvorm te goed is, zijn funest voor de pezen zelf.
Er is gerust een reden waarom deze innovatieve peesbeschermers niet zo succesvol zijn....