Zadel beter inruilen of gewoon verkopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Supertje

Zadel beter inruilen of gewoon verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 16:17

Binnenkort komt de zadelmaker (van Rijs) dressuurzadels passen, omdat ik in mijn huidige dressuurzadel niet lekker kan zitten.
Maar ik heb dus nog wel een dressuurzadel, wat ik dan kwijt wil. Een Stübben Tristan van 2 jaar oud.
Is het beter dit zadel gewoon particulier te verkopen of kan ik het net zo goed inruilen? Weet iemand of dit erg veel scheelt qua prijs, of is het redelijk hetzelfde?

MarchaL

Re: Zadel beter inruilen of gewoon verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:27

Ik heb het idee dat je bij inruil meer krijgt als bij particuliere verkoop. Het scheelde bij mij destijds overigens niet ontzettend veel (iets van 50 euro oid) maar dat lag ook aan het zadel wat ik inruilde. (wintec) Ik vond het persoonlijk echter prettiger om mijn zadel in te ruilen bij een winkel als particulier te verkopen. Je bent er in een keer vanaf zonder de moeite van verzenden en/of latere vragen etc. Misschien was ik bij nader inzien wel gewoon erg lui Knipoog

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:31

meestal krijg je part meer voor je zadel
je ruilt hem in ,maar hij wil hem toch weer met winst verkopen,kan je net zo goed zelf proberen om dat bedrag te vangen.

of je moet tevreden zijn met de inruilwaarde

je kan aan hem altijd vragen of hij het zadel wil taxeren,en daarna vragen wat je bij hem voor inruil krijgt Knipoog

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:34

Je kunt proberen of je je zadel particulier kan verkopen en hopen op een leuke prijs. Als je hem inruilt ben je er tenminste wel meteen vanaf. En het scheelt je toch weer op de aanschafprijs.

Ik heb mijn oude KN zadel ingeruild, want ik kreeg hem particulier niet verkocht. Ik heb er nog een redelijk goed bedrag voor terug gekregen bij de inruil.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:35

Tuurlijk krijg je er particulier meer voor. Stel; je zadel is 500,- waard, dan verkoop je hem particulier voor 500,-, maar naar een winkel maar voor 300,-, zij verkopen hem wel weer door voor 500,-, maar zij willen ook winst maken.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:50

Bij inruil berekenen ze vaak ook direct korting/afdingen door, vandaar dat de inruilwaarde vaak hoger uitvalt als verwacht. (althans, dit is mijn ervaring)

Ik zou het zadel laten taxeren en vervolgens kijken of je het voor een mooie prijs kwijt kunt, inruilen kan natuurlijk altijd nog.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:12

Ik heb bij van Rijs mijn oude zadel ingeruild (Euroriding Jade), en heb er een zeer goede prijs voor gekregen. Lachen

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:11

Ik mijn KN van 1,5 jaar oud particulier verkocht. Ik zou er in de winkel niet meer dan 500 a 600 voor krijgen en ik heb hem particulier voor volgens mij 900 kunnen verkopen ! Dus scheelde aanzienlijk.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:13

Inruilen is het handigst, je hoeft het zadel niet te koop zetten, te wachten op reacties, kijken of het past etc.
Ik vond het een heel gedoe om mijn zadel te verkopen, en ik heb er ook minder voor gekregen dan waarvoor het getaxeerd was.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:15

Nibbit schreef:
Inruilen is het handigst, je hoeft het zadel niet te koop zetten, te wachten op reacties, kijken of het past etc.
Ik vond het een heel gedoe om mijn zadel te verkopen, en ik heb er ook minder voor gekregen dan waarvoor het getaxeerd was.

Daar heb je wel gelijk in. Maar ikvond dat ik met inruil veel te weinig terug kreeg t.o.v. de leeftijd van het zadel. Slechts 1/3 van de nieuwprijs.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:20

ik ben toen naar drunen gegaan met de vraag wat mijn zadel nog waard was, en die zeiden ook heel eerlijk dat ik er particulier meer voor terug zou krijgen als dat ik het in ging ruilen.
Ik heb het gelukkig een dag voordat ze mijn nieuwe zadel kwamen passen kunnen verkopen.
dus ik zou het altijd proberen om hem particulier te verkopen en lukt het niet kun je hem altijd nog inruilen.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:44

Particulier krijg je er natuurlijk meer voor. Een winkeleigenaar moet er toch ook winst op maken.
Als je hem inruilt schilt het weer op de aanschafprijs van je nieuwe zadel.