Zadel van Harry's Horse of een ander merk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

blizzard007

Zadel van Harry's Horse of een ander merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 08:28

Zijn er onder jullie die met dit merk van zadels ervaring heeft, mijn dochtertje is namelijk toe aan een nieuw ponyzadel en deze zadels zijn wel de helft goedkoper dan de Wintec maar hoe zijn ze in het gebruik? Of hebben jullie een voorkeur voor een ander merk nog? Graag jullie ervaringen hier zodat ik niet de verkeerde keuze maak. Alvast bedankt voor jullie reactie

ladymagic

Re: Zadel van Harry's Horse of een ander merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:02

Ik heb nog nooit een zadel van harry's horse in het "echt" gezien, dus daar kan ik niks over zeggen.
Wel dat ik altijd goede verhalen heb gehoord over wintec. Ze liggen meestal goed op het paard, kunnen makkelijk aangepast worden en de kwaliteit is goed.
Ik weet niet hoe de kwaliteit en ligging van een HH zadel is, en daar zou ik nog wel meer op letten dan op de gebruiksvriendelijkheid.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:03

Het ligt er natuurlijk heel erg aan wat voor pony je dochter heeft. Op mijn Haf past geen Wintec, Thorowgood of wat dan ook.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:04

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou niet per defintie kiezen voor de Harry`s Horse omdat deze zoveel goedkoper is.

Bij een zadel is het toch veel belangrijker dat het goed past?
Dan zou ik niet alleen willen kiezen voor een zadel omdat het goedkoop is.

Als je het neemt voor de prijs, maar verder niet kijkt naar de maat, kun je nog wel eens heel wat duurder uit komen (aan laten passen, en als je al te laat bent eventuele medische zorg) dan wanneer je voor een duurder zadel gaat wat wel goed past.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:30

Ik heb de HH in de winkel zien liggen, en ik vond het zadel er niet echt uitzien. Het leek wel een speelgoed zadel Nagelbijten / Gniffelen

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:30

Ik vind de HH ook niet echt soepel leer hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:57

Fredt schreef:
Ik vind de HH ook niet echt soepel leer hebben.

Wat verwacht je voor die prijs dan?
Je hebt tegenwoordig ook H's met verwisselbare bomen.

blizzard007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 10:45

Ik kijk uiteraard niet alleen naar de prijs, heb zelf ook al wat jaartjes ervaring met paarden en zo meer en weet ook heel goed dat het zadel goed moet passen vooral omdat ze toch vij vaak met de pony's bezig is. Het zijn geen sheters of haflingers maar gewone rijpony's dus daar passen de meeste courante maten van zadels wel op. Ze heeft nu een Wintec maar ik ondervind steeds problemen met het vinden van de juiste beugelriemen heb al twee paar gekocht en steeds heb ik de indruk dat deze uitrekken, ik heb ook al kleiner stijgbeugels aangeschaft omdat zelfs op de kleinste maat ze nog steeds te lang zat en ze is toch al 7 bijna en niet van de kleinste. Dus wil ik nu liever een zadel waar ik de gewone stijgbeugelriemen aan heb, iemand ervaring met andere merken dan?

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:17

Ik vind HH altijd wel leuk qua dekjes, maar echt meer zou ik er niet van willen hebben, ik weet niet waarom. Heb altijd een beetje het gevoel dat het 'prut' is. Dat het zo kapot gaat enz. Dus nee, ik zou er geen zadel van willen hebben!

partizan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:19

Ik heb laatst ook gehoord dat je van Wintec zadels heel slecht gaat zitten zelf heb ik die probleem ook..
Zelf zijn Kieffer ook goeie zadels

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:21

partizan schreef:
Ik heb laatst ook gehoord dat je van Wintec zadels heel slecht gaat zitten zelf heb ik die probleem ook..
Zelf zijn Kieffer ook goeie zadels

Kieffer, denk niet echt dat dat in de juiste prijsklasse valt. Knipoog

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:24

De kwaliteit van HH is de laatste tijd enorm vooruit gegaan! De zadels ken ik niet, maar de rest van de collectie is allang geen prut meer.
Is het zadel niet gewoon een Wintec copie?

Ik denk dat de keuze voor een bepaald merk heel persoonlijk is, het moet maar net passen en iedereen (paard en mens) is anders gebouwd en heeft z'n eigen voorkeuren.
Ben zelf een Daaleman fan, maar dat is omdat ik een rondgeribte pony heb, zou ze anders gebouwd zijn dan was een ander zadel favoriet. Zomaar een merk roepen lijkt me dus niet echt zinvol als jij niet aangeeft wat de wensen precies zijn Lachen

blizzard007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 21:38

Ik ben gewoon op zoek naar een ponyzadel wat prijs kwaliteit wel een beetje degelijk is en ik had gewoon graag jullie mening gehoord over verschillende merken. Gezien het hier een zadel betreft voor een kind dat er nog uitgroeid en een pony die binnen enkele jaren ook door een grotere maat moet ingeruild worden wil ik niet direct het duurste zadel aanschaffen maar wel een beetje een degelijk zadel vandaar mijn vraag of er mensen ervaring hebben met een Harry's Horse? Het is namelijk ook weer niet mijn bedoeling om binnen een half jaar weer achter een nieuw zadel aan te gaan. En het zadel moet uiteraard goed op de pony passen ongeacht of hij nu 200€ of 400€ kost.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:11

Toen ik net begon had ik een zadel van de Divoza zelf, zat erg fijn, en lag ook goed op mijn pony. Baseline start heette het zadel, 199,- euro incl beugels/singel ed.

Het gaat om dit zadel;
http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... _00097.jpg

Hij staat wel op de divoza site.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:11

Ik zou dan inderdaad kijken of een kunststof zadeltje past.. of tweedehands, dan zijn de meeste merken wel te betalen.