Paarden die fijner lopen op een lage neusriem...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MonAmieC

Paarden die fijner lopen op een lage neusriem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 20:25

Mijn merrie had al een tijdje last van een wondje net onder haar (gecombineerde) neusriem dus toen ben ik om irritatie tegen te gaan (inprincipe tijdelijk) een lage neusriem gaan gebruiken.
Mijn paard had nogal moeite met een goede aanleuning en was nog wel eens onrustig met het hoofd.
Sinds ik nu de lage neusriem gebruik heb ik helemaal geen last meer van het aanleuningsprobleem. Ze is nu heel rustig met haar hoofd en is beter nageeflijk dan ooit te voren.
Ik vind het niet mooi staan maarja, lekker kunnen rijden is wel een heel stuk meer waard.

Nog iemand die een paard heeft waarbij er zo veel verschil is met een lage neusriem?

#Ymke#

Re: Paarden die fijner lopen op een lage neusriem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:29

Hier! M'n paard is superfijn te rijden op een lage neusriem, ik merk echt duidelijk verschil met een gecombineerde neusriem. Daarmee is hij stugger en blijft hij vasthouden. Met een lage neusriem knabbelt hij lekkerder, schuimt meer en is super te controleren. Overigens loopt ie ook fijner op een gewone engelse neusriem, een hoge zonder sperriem. Maar de lage neusriem blijft het fijnste!

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 21:40

Hoe vind jij het nou staan bij je paard? Ik vind het zo ouderwets en maakt het hoofd zo lang, terwijl mijn paard geen groot hoofd heeft.(heeft meestal maat cob)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:54

het is idd misschien een midner mooi gezicht maar er zijn zat paarden die daar fijner op lopen, netzoals sommige beter lopen zonder sperriem..
of helemaal zonder neusriem, of met een mexicaan..

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:59

Ik rijd altijd met lage neusriem. Ben er dan ook zo aan gewend dat ik het helemaal niet 'lelijk' vind. Nou vind ik de standaart lage neusriemen wel lelijk. In de IJslander wereld zijn er ontzettend veel leuke te verkrijgen. Zoals deze: http://www.lifland.is/document/beisliA4.pdf
Mijn paard heb ik zeker wel eens gereden met gecombineerde neusriem maar ze loopt fijner op lage. Vind het zelf ook veel makkelijker.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 23:00

Mijn vorige paard reed ik altijd op een lage neusriem en mijn merrietje ook altijd. Veel fijner!

Otje loopt op een mexicaan het fijnste, die vecht net iets tegen een lage neusriem in het parcours en met gecombineerde neusriem heeft hij last van zijn achterste kiezen(die staan iets naar buiten gesteld). Met mexicaan gaat het prima Ja

En de schimmel ga ik maar eens gewoon op een gecombineerde neusriem proberen te rijden Clown Anders is het ook zo zonde van die hoofdstellen die er nog liggen Knipoog

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 23:16

Ja! Voor mijn merrie maakt het een wereld van verschil. Ik had altijd van die lelijke maar op de Equitana heb ik een hele mooie brede mét zwart onderleg gekocht. Staat alweer iets chiquer, al vind ik een engelse of een gecombineerde neusriem wel veel mooier staan. Dat rijd alleen voor geen meter bij haar en tsja, dan is de keuze snel gemaakt. Functioneel is nog altijd het belangrijkste natuurlijk

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 00:01

Bij min op stal rijden er ook een aantal met een lage neusriem... het staat wel iets minder mooi, maar als je paard beter loopt lijkt mij dat belangrijker Knipoog
Het enige nadeel is wel als je de overgang gaat maken op S&T dan moet je weer terug naar de hoge imo

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:20

Ik reed er ook altijd mee en mijn ervaring was dat dat paard er ook fijner op liep. Idd meer ontspannen en makkelijker nageven. Ik vind het persoonlijk niet lelijk, omdat ik er al helemaal aan gewend ben Lachen Heb zelf een hoofdstel van Döbert en die heeft imo mooie lage neusriemen van goede kwaliteit.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:24

jaaa tog mensen die het zelvde hebben als ik ook lage neusriem Haha! loopt ze echt veel beter mee en ik vind het ook super sjiek staan

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:45

Ik vind lage neusriem bij somigen paarden wel leuik staan, en ze rijden er soms ook fijner mee. Maar gecombineerde neusriem vind ik wel mooier voor wedstrijden enzo..

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:52

Laatst bijgewerkt door gomir op 23-04-07 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto als link

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 10:02

Yinari schreef:
Ja! Voor mijn merrie maakt het een wereld van verschil. Ik had altijd van die lelijke maar op de Equitana heb ik een hele mooie brede mét zwart onderleg gekocht. Staat alweer iets chiquer, al vind ik een engelse of een gecombineerde neusriem wel veel mooier staan.

heb je misschien een foto als je paard deze om heeft?

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:04

Laatst bijgewerkt door gomir op 23-04-07 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:11

Mijn merrie (3 jaar) loopt nu ook met een lage neusriem. Ik heb ook een hele brede, vind ik mooier staan Bloos Mij gaat het erom, vooral belangrijk bij een jong paard, dat het bit stabieler ligt in de mond met een lage neusriem Ja
Uiteindelijk vind ik een gecombineerde neusriem ook mooier staan, maar daar ga ik voorlopig nog niet aan beginnen.

Mijn voormalig bijrijdpaard liep ook veeeeeel fijner op een lage neusriem Clown

edit: foto's van mijn hoofdstel in mijn profiel Knipoog
(anders komt er straks een slotje op dit topic, en wordt het gezien als een verzameltopic Clown )

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:17

MonAmieC schreef:
Hoe vind jij het nou staan bij je paard? Ik vind het zo ouderwets en maakt het hoofd zo lang, terwijl mijn paard geen groot hoofd heeft.(heeft meestal maat cob)

Ik vind het echt spuuglelijk, maarja Haha!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:22

Furie is ingereden met een lage neusriem en daar liep ze heel fijn op! Ze heeft toen een tijdje een wond aan haar kaak gehad dus deze neusriem was ideaal! Sinds een paar maanden gebruik ik een gecombineerde neusriem, wat wel wennen was. Gelukkig loopt ze op beide nu even fijn. Een foto van mijn lage neusriem;

http://www.mijnalbum.nl/Foto=HX3Y36BO

Ik vind het overingens ook niet echt mooi, een lage neusriem. Maar ik vind het Furie niet verkeerd staan. Lachen
Laatst bijgewerkt door gomir op 23-04-07 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

swarte_parel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:37

Mooi dat jullie er allemaal zo antosiast op zijn mijn merrie loopt niet Fijn
Geloof dat we nog ergens lage neusriem hebben liggen zal ik die een probeeren Haha!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:45

Mijn jonge merrie loopt ook met een lage neusriem! Ik heb deze toen als 'inrijd' neusriem gebruikt, maar ik heb em nog steeds! Ik vind het prima rijden, met de gecombineerde was ze wel eens onrustig met haar hoofd. Het mooie.. ach ja, ik heb een hele oude vrij dikke met gevlochten stiksels erop. Kan mooier, maar ja, ze hoeft dan ook nog geen wedstrijden te lopen!

DKTJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:43

bij ons op de manege lopen ze bijna allemaal met zo'n neusriem. Vind het bij sommige paarden helemaal niet lelijk uit zien Lachen de pony die ik rij loopt wel beter op een gecombineerde neusriem Vork