Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DresslOver schreef:als ik me niet vergis weerhoud de martingaal het paard er alleen van zijn hoofd omhoog te gooien, en bij een thiedemann is het meteen een hulp om een paard in de aanleuning (krul, as you like ) te krijgen, omdat de thiedemann dóór het bit, aan de teugel wordt vastgemaakt.
tinkerXXlufX schreef:DresslOver schreef:als ik me niet vergis weerhoud de martingaal het paard er alleen van zijn hoofd omhoog te gooien, en bij een thiedemann is het meteen een hulp om een paard in de aanleuning (krul, as you like ) te krijgen, omdat de thiedemann dóór het bit, aan de teugel wordt vastgemaakt.Citaat:ik heb zelf ook de thiedeman gebruikt, maar zeker niet daar voor.
De thiedeman is er voor dat het paard zijn hoofd niet omhoog gooit, en dat hij hem niet naar voren doet. sommige paarden die doen dit om weg te rennen, dan krijg je ze niet meer terug.. dus zeker niet voor het in de krul trekken...
DresslOver schreef:maar dan zou de werking hetzelfde zijn als bij een martingaal, en dat is niet zo. Naja, hoe dan ook; een thiedemann werkt scherper in en is strenger als een martingaal. Bij de martingaal heeft het paard in ieder geval meer bewegingsruimte als bij een thiedemann.