Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ibalia schreef:Geen idee eigenljjk.
Vroegguh (toen ik nog jong was) reed ik ook altijd met dubbele teugel.
Roxx schreef:Ibalia schreef:Geen idee eigenljjk.
Vroegguh (toen ik nog jong was) reed ik ook altijd met dubbele teugel.
Mwoehahaha, ik ook!!! Was stoerrrrrrrrrrrrr!!!![]()
![]()
Nibbit schreef:Op wedstrijden is het niet meer toegestaan, sommigen gebruiken het inderdaad als voorbereiding op stang en trens. Bij de bereden politie deden ze het ook altijd, voor het geval er 1 doorgesneden werd, maar ik weet niet of dat nu nog zo is
Roanneke schreef:Tja, dan heb je meer "grip"? Meestal gebruiken de mensen de teugels om zich aan vast te houden of het paard "op de rem" te trekken. Als dat je manier van rijden is, dan heb je inderdaad de teugels wel nodig. Ik vind de kunst van het paardrijden door de druk te verdelen met je zit en het inwerken van je kuiten, dat je daarmee het paard kunt "besturen". Probeer maar eens een paar rondjes te stappen, draven en galopperen met een losse teugel. Wedden dat het gros van de mensen dat niet kan. En dat is nu het moraal van het verhaal van paardrijden en een onafhankelijke zit hebben. Succes.
Zwartwitje schreef:Volgens mij is het onzin dat met twee teugels meer druk op het bit kunt geven, of dat de druk anders verdeeld wordt naar de mond. Uiteindelijk komt die druk weer 'samen" bij de bitring, het zwaartepunt zegmaar. Maar, ik kan het verkeerd hebben
Ik heb weleens op dagtocht met dubbele teugels gereden voor de zekerheid, als reserve zegmaar.