Moet je persee onderlappen onder de bandages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liesz53

Moet je persee onderlappen onder de bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 23:16

hoi!

Ik vind onderlappen erg irritant met bandages.
En de benen van je paard lijken dan ook een stuk dikker.
Maar is het wel beter? en als je het niet doen, wat dan?
Er zijn ook bandages van BR, waar de onderlappen aanvast zitten.
Die zijn erg handig.. maar die zijn niet in zoveel kleuren..

KozieZ

Re: Moet je persee onderlappen onder de bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 23:28

Onderlappen zijn echt veel beter voor de benen van je paard. De druk wordt veel beter verdeeld en als je de ribbel onderleggers van Eskadron of BR gebruikt, wordt de warmte ook nog eens beter afgevoerd.

Onderlappen die vast zitten aan bandages zijn naar mijn mening geen onderlappen. Die kan je nog veel te vast draaien. Ook bij zo'n bandages zou ik losse onderlappen gebruiken.

En tja... onhandig weegt natuurlijk niet op tegen een peesblessure oid.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 23:38

zijn al veel topics over, probeer de zoekmachine eens.
ik zelf gebruik altijd onderlappen.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 23:39

Zoekmachine doet het niet. Knipoog
Ik gebruik geen onderlappen want ik heb alleen bandages van Acryl.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 23:41

Altijd onderlappen.
En de belangrijkste: Alleen bandageren als je het echt kunt en je er in hebt verdiept...

Om eerlijk te zeggen vind ik als je deze vraag moet stellen je eigenlijk niet verdiept hebt en misschien niet aan bandages moet beginnen!

liesz53

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 23:52

Ik gebruik bandages altijd voor de foto's, want die komen op internet te staan voor verkoop.
Ik gebruik bandages niet echt voor een andere functie.
En ik weet ook wel hóe je ze om moet doen.. moet het ook zo vaak doen.. en ik heb ze binnen een paar seconde om, en netjes.
maar omdat ik alleen bandages om heb voor de foto vroeg ik me af of je dan ook echt elke keer onderlappen eronder moet.
En ik heb ook wel een paar keer onderlappen gebruikt, en dan lijken die benen echt een stuk dikker.. en omdat die foto's voor verkoop zijn.. kan het zijn dat mensen denken dat ze een dik been hebben, maar dat komt dan door die bandages.. maar het ziet er altijd wel erg mooi uit als ze iets om hun beentjes hebben.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 00:08

liesz53 schreef:
Ik gebruik bandages altijd voor de foto's, want die komen op internet te staan voor verkoop.
En ik weet ook wel hóe je ze om moet doen.. moet het ook zo vaak doen.. en ik heb ze binnen een paar seconde om, en netjes.
maar omdat ik alleen bandages om heb voor de foto vroeg ik me af of je dan ook echt elke keer onderlappen eronder moet.
En ik heb ook wel een paar keer onderlappen gebruikt, en dan lijken die benen echt een stuk dikker.. en omdat die foto's voor verkoop zijn.. kan het zijn dat mensen denken dat ze een dik been hebben, maar dat komt dan door die bandages.. maar het ziet er altijd wel erg mooi uit als ze iets om hun beentjes hebben.

Dan vraag ik mij af waarom je deze vraag moet stellen.
Als je het zo vaak doet, dan lijkt mij toch ook dat er ooit weleens iemand geweest is die tegen jou gezegd heeft, dat onderlappen erg belangrijk zijn, en de reden daarvan genoemd heeft?

BTW, als je goede onderlappen gebruikt en WERKbandages lijken ze niet zo dik meer.
Je kunt bijvoorbeeld van BR van die bandages kopen waar de onderlappen aan vast zitten..

Maar gebruik altijd werkbandages, die andere dingen die zo hip in alle kleurtjes zijn meer voor show dan dat ze daadwerkelijk nog functie hebben!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 00:09

Juist als het voor de verkoop is, zou ik correct badageren en dus met onderlappen.

Dat dikke hoort nu eenmaal met bandages. Ik zou me meteen afvragen hoe het met de benen gesteld is, als er bandages om zitten zonder onderlappen...

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 00:48

BertBaley schreef:
Zoekmachine doet het niet. Knipoog
Ik gebruik geen onderlappen want ik heb alleen bandages van Acryl.

Waarom gebruik je dan geen onderlappen? Onder acryl bandages moeten IMO juist ook onderlappen om de druk goed te verdelen.
Bovendien heeft een acryl bandage zonder lappen helemaal geen enkel nut, zonder lappen dempt een bandage geen enkele klap.
Alleen bij fleece kan ik me voorstellen dat iemand er geen lappen onder zou doen omdat je dan echt dat 'gipspootjes-effect' krijgt, maar goed, dat vind ik toch ondingen, die gebruik ik nooit.

Overigens vind ik juist bandages zonder lappen een gek gezicht, er hoort juist een beetje vulling onder een bandage.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 00:51

Ja die fleece dingen, dat vind ik dus ECHT rotdingen!
Dat zijn echt mode verschijnseltjes die geen enkel nut hebben!
Die gebruik ik NOOIT.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 08:19

Gebruik zowiezo geen bandages omdat het geen nut heeft. Doe je het wel doe dan iig wel die onderlappen onder.

Voor een verkoop foto zou ik helemaal niks om de benen doen. Als ik een paard zoek die bandages draagt sla ik die over. Ik wil zoveel mogelijk info als ik een advertentie bekijk, als het dier gebandeegt is kan veel info niet zien. Heeft ie een bult of een schoonheidsfoutje aan de benen of is er niks aan te zien

liesz53

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 10:12

daantjuhhh schreef:
liesz53 schreef:

Dan vraag ik mij af waarom je deze vraag moet stellen.
Als je het zo vaak doet, dan lijkt mij toch ook dat er ooit weleens iemand geweest is die tegen jou gezegd heeft, dat onderlappen erg belangrijk zijn, en de reden daarvan genoemd heeft?

BTW, als je goede onderlappen gebruikt en WERKbandages lijken ze niet zo dik meer.
Je kunt bijvoorbeeld van BR van die bandages kopen waar de onderlappen aan vast zitten..

Maar gebruik altijd werkbandages, die andere dingen die zo hip in alle kleurtjes zijn meer voor show dan dat ze daadwerkelijk nog functie hebben!

Nee, er heeft nog nooit iemand tegen mij gezegd dat het slecht is als je geen onderlappen onder de bandages doet.
En we hebben ook van die BR bandages met onderlappen eraan, en die vind ik ook erg handig.. (al heb je goed de topic gelezen) Maar soms zijn er een hoop bandages vies of liggen in de was, en als er dan op een dag veel foto's van verschillende paarden gemaakt moeten worden. dan moeten ook wel eens andere bandages gebruikt worden. en dat is dan een heel verschil als je daar onderlappen onder doet..
En we krijgen altijd positieve reacties van mensen dat het erg mooi staat met die witte bandages op de foto.
Maar zo te horen is het beter als je dus wel altijd onderlappen er onder doet.
Dat zal ik dan ook maar gaan doen.. ook al vind ik het voor geen meter staan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 14:23

WinBinChes schreef:
Gebruik zowiezo geen bandages omdat het geen nut heeft. Doe je het wel doe dan iig wel die onderlappen onder.

Voor een verkoop foto zou ik helemaal niks om de benen doen. Als ik een paard zoek die bandages draagt sla ik die over. Ik wil zoveel mogelijk info als ik een advertentie bekijk, als het dier gebandeegt is kan veel info niet zien. Heeft ie een bult of een schoonheidsfoutje aan de benen of is er niks aan te zien

Daar laat ik een paard niet om staan...

Wij doen altijd met verkoop bewegingsfoto's met witte bandages..
Als mensen komen kijken rijden we wel met bandages, maar halen ze er ook af zodat ze de benen goed kunnen bekijken en voelen.
Daarbij zijn de paarden wel van een degelijke prijsklasse waarin ze altijd rontgenlogisch gekeurd worden! (als ze dat al niet zijn)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:16

Er komt zowiezo geen paard ongekeurd de dam op, maar ik ben er niet van gecharmeerd. Ik kijk altijd verder naar advertenties. Liever zo bloot mogelijk op de foto