[WN] kwaliteit wintec western?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

kwaliteit wintec western?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 16:20

Ik loop al een tijd met het idee in mijn hoofd om toch maar een western zadel te kopen. Nu zag ik al een aantal keer op internet een wintec western zadel staan. Het lijkt mij erg prettig, omdat hij zo licht is, en omdat hij makkelijk schoon te maken is.
Maar nu mijn vraag, zijn deze zadels van een beetje kwaliteit? Dus koop ik dan niet kwaliteit zadelmarkt? (sorry, weet niet hoe ik het anders moet noemen Clown )
Het lijkt mij dat dit vast niet de beste kwaliteit zal zijn, maar het gaat ook niet om dagelijks intensief gebruik. Gewoon een lekker zadel voor erbij. (dat het zadel goed past is natuurlijk een 1e vereiste, maar dit spreekt voor zich neem ik aan).

crazycactus

Re: kwaliteit wintec western?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:13

Als het past is het helemaal niet zo'n verkeerd zadeltje. Heb er zelf eentje geprobeerd op mijn merrie maar die paste hem niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:11

Als je de échte Wintec's hebt heb je een goed zadel, met een goede kwaliteit boom er in. Je hebt ze tegenwoordig ook in 2 breedtes; standaard en full.
Let er wel op dat er een Wintec merknaam in de hoek van de brede beugelriemen staat, anders heb je geen echte.
Je hebt ze in 4 kleuren; licht, caramel, bruin en zwart en in diverse zittingmaten.
Op ebay.com zie je ze al (nieuw) voor rond de $275.

Afbeelding
http://www.wintec.net.au/products/stock ... under.html

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 20:46

Ik heb een aantal jaren op een Wintec gereden, best intensief en ik vond het een heerlijk zadel! Kwaliteit was juist erg goed, onderhouds super vriendelijk en fijne zit.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 21:02

Ik was eerst van plan er 1 hierheen te laten sturen vanuit Canada (heerlijk die familie daar Knipoog ), maar zag net dat ze ze ook gewoon in nederland verkopen.
Tenminste, dit is volgens mij een echte toch? Het komt in ieder geval van een wintec leverancier, en hij staat tussen alle andere wintecs.
Afbeelding
Dit staat erbij:
Lichtgewicht western zadel van synthetisch
matriaal met lederlook. De zit is overtrokken met
suede voor extra grip en comfort. Het zadel heeft nylon
beugelriemen en zilverkleurige ornamenten.

Voor die prijs laat ik hem echt niet helemaal overkomen uit Canada, maar haal ik hem gewoon hier! Dan kan hij ook gelijk terug als hij niet past. Zoveel verschil zit er niet in de prijs (hij is in Canada wel iets goedkoper, maar nu heb ik geen gerotzooi ook Knipoog )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:05

Maar weet je nu ook welke boommaat er in zit ??

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:08

Waar kun je deze in Nederland kopen?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 21:14

Pfff DubbelDun, dat is een hele goede vraag! Ik ben van plan om morgen eens naar die winkel toe te gaan. Ik wil zo'n zadel eerst in het echt zien voordat ik er uberhaupt over nadenk of het op mij paardje komt Knipoog
Ik neem aan dat ze me in de winkel wel kunnen vertellen welke boommaat het is? Ik ga denk ik wel voor een full boom om te passen (hij komt op een haflinger te liggen, die zal vast geen smalle boom nodig hebben hihi). Als ze dit niet weten ben ik ook snel weer weg daar.

/edit @ timbers ik kwam deze tegen op http://www.steilsprong.nl/index.php?mod ... ct&cat=213

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:40

Wat bedoelen met het oranje blokje bij levertijd?? Waarschijnlijk dat ie niet op voorraad is.
Overigens zou ik niet zo'n hoge pet op hebben van dat een 'engelse' ruiterzaak weet hoe een westernzadel in elkaar zit, laat staan dat ze weten welke boommaat er in zit.
Vergis je verder niet in de breedte van je paard. Eigenlijk zou je een mal van zijn rug moeten maken zodat je qua passen al wat voorwerk kunt doen in de winkel.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 21:45

Dat denk ik dus ook. Maarja, ik ga er gewoon even heen, het is tenslotte nog geen half uur hier vandaan.
Anders zou ik hem dus uit canada moeten halen. Is het nou zo (hoorde ik ergens) als ik mijn oom op het pakket "gift" laat zetten, dat ik dan geen invoerrechten hoef te betalen? Dan zou ik dus met het bedrag van het zadel (200 euri), en de shipping (ong 70 euri dacht ik?) klaar zijn... of zie ik dit helemaal verkeerd?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:48

Nou dat kun je wel schudden Haha! Die truc trappen ze echt niet in.
Alles wat boven een bepaalde waarde komt (of het nu nieuw, gebruikt, oud of kadootje is) overal moet accijns/invoerrechten over betaald worden.
Overigens is Canada qua verzending een stuk duurder als vanuit Amerika.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 21:56

Hmm dat is nou net weer jammer... Zouden er veel invoerrechten over betaald moeten worden? Maakt het nog uit of het oud of nieuw is? (anders laat ik me oom m ff op een paardje mikken daar Knipoog )
En als het in canada een stuk duurder is, dan moettie maar even over de grens hoppen voor me Schijnheilig
Er is nog een kans dat ik zelf naar canada ga dit jaar. Als ik hem dan mee terugneem? Zou dit veel schelen qua invoerrechten? vast niet he? Scheelt wel weer 80 euri shippen Tong uitsteken

Stom is dat he, nu ik hoor dat het best redelijke kwaliteit is heb ik helemaal zoiets van ik wil dat zadel! Vooral omdat het zo lekker licht is.
Nog een vraagje maar... stel het zadel past niet, raak ik hem hier in nederland dan ooit nog kwijt?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 22:03

Ik weet niet precies hoe de bedragen voor Canada liggen, maar iets zelf meenemen is voordeliger als hiernaartoe laten verzenden.
Vanuit Amerika mag je zonder invoerkosten Euro 175 meenemen (meen ik) en per post is dat maar Euro 37
Het maakt dus niet uit of iets nieuw of oud is, het gaat om de waarde wat iets heeft op dat moment.

Of je hem bij niet passen weer kwijt raakt is moeilijk in te schatten. Kunststof zadels moet je net iemand voor treffen die er een zoekt. De meesten gaan toch voor leer.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 22:19

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord Lachen
Het is wel een hoop moeite wat ik op me hals ga halen geloof ik!
Ik ben wel erg blij dat dit zadel toch wel van redelijke kwaliteit is. Echte goede westernzadels zijn voor mij op het moment te zwaar om te tillen (en met name het op mijn paardje leggen), vanaar dat dat lichte mij zo aantrekt.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 18:06

Weet iemand trouwens of die bomen smal of breed vallen zegmaar?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:01

Van westernbomen is geen standaardisatie.
De normale boom valt binnen de marges van een semi, dus middenmaat.
Zonder goed meten kun je er verder geen zinnig woord over zeggen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 22:16

ok! Ik dacht zo van wat bij het ene merk bijvoorbeeld een full is, is bij een andere een "medium" boom. Dat deze bijvoorbeeld dan de full echt aan de grote kant zou zijn bijvoorbeeld (net als een broek maat 40 die als 42 valt zegmaar Knipoog ). Maar het verschilt dus ook echt per zadel?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 23:03

Het verschilt per merk, niet per zadel Haha!
Maar ik heb van Wintec niet nooit een full gezien, dus ik weet niet hoe 'full' die is Haha!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 23:04

owwwww ok, dan bedoelden we toch hetzelfde hihi Lachen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:52

In de zomermaanden wil ik ook een wintec westernzadel aanschaffen als die blijkt te passen, lijken me lichte, heerlijke zadels. Alveel goeds van gehoord. Ze verkopen ze bij ons in de zadelmakerij en ruitershop. Hopelijk hebben ze ook meerdere maten.