Bitten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flabbergast

Bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 22:34

Ik ben er helemaal Ziek van.. Vork

Ik wil graag wat bitten gaan proberen, momenteel loopt ze net niet lekker, alles is goed nagekeken, maar ik wil gaan proberen of het met een ander bit misschien wat beter gaat.
(Ja ik heb het rijtechnisch wel redelijk op orde, daar dus geen commentaar op svp Clown).

Nou komt er een appelbitje aan, ongebroken, een rubberen watertrens ongebroken, en ik wil er graag nog een kneveltrens bij, en nu heb ik altijd gelezen dat dubbelgebroken vriendelijker is dan enkelgebroken. En heb nu de keus tussen een enkelgebroken of een dubbelgebroken met een koperen rolletje.
Maar daar hoor je ook weer verschillende verhalen over.. Ik hoef niks scherps, ik wil gewoon een fijn zacht bitje, en proberen uit te vinden wat ze fijn vind, ongebroken, dubbel gebroken etc.

opaal

Re: Bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:38

Dubbel gebroken is heel verschillend qua paard of dat lekker in de mond ligt. Bij die van mij dus niet. Ik rij gewoon met een enkel gebroken aurigan bitje en ben daar super te vreden mee.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 22:41

Ik rijd momenteel gewoon met een enkelgebroken koperen bustrensje, gaat gewoon goed, maar kan altijd beter natuurlijk Ja. Wil gewoon eens wat proberen.

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:50

Mijn ervaring is dat de meeste paarden op een aurigan bit heel goed reageren, zijn wel wat duurder in de aanschaf maar niet zo zwaar in de mond als een koper bit.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:00

Ik vind die dubbelgebroken sprenger bitjes super. Maar als je er wat minder aan uit wilt geven misschien een dubbelgebroken rvs trensje?
Mijn ervaring is dat de MEESTE paarden daar goed op reageren. Maar niet allemaal, een paard hier op stal ging er verschrikkelijk op kantelen terwijl die dat normaal nooit zo deed..

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:01

Mijn ervaring is dubbel gebroken watertrens, krijg je niet echt een noten kraker effect. Waardoor ze door de pijn kunnen weglopen.

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 09:10

dubbel gebroken watertrensje is het beste en zachtste bit. als je een notenkraker wilt hebben, dan praat je niet over een zachte oplossing. heel veel paarden rijden super op een dubbel gebroken bitje.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:49

Ik rijd met onderlegtrenzen. Erg dunne bitjes, maar naar mijn mening 1 van de vriendelijkste. Het neemt niet zoveel ruimte in de mond in als een dik bit. Mijn paard heeft eerst altijd met een bit van zo'n 24 mm dik gelopen toen ik haar kocht. Later heb ik een dunner bit gekocht van zo'n 16 mm met een plat tussenstukje. Ze liep er een stuk beter op, maar liep nog wel wat op het tussenstukje te rommelen. Toen heb ik een RVS onderlegtrens met bol tussenstukje aangeschaft van 14 mm en daar loopt ze goed op.
Sinds kort heb ik er ook een K&K onderlegtrens, en ik heb er alles behalve spijt van gehad. Haha!