passier psl zo hard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

passier psl zo hard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 21:27

Ik heb nu zo'n 2 jaar een passier psl dressuurzadel op mn paard liggen en was er eigenlijk altijd tevreden over.
De laatste tijd gaat mn paard steeds fijner, zit ik meer door en kan ik zowiezo veel meer op mn zit rijden, heel fijn dus. Maar met als resultaat dat ik echt gewoon pijn krijg aan mn zitbeenknobbels zeg maar. En ik bedoel, het is nou niet zo dat ik geen kont heb en mn botten dus uitsteken Knipoog

Is dit een bekend probleem? Het zijn natuurlijk zadels met een wat platte zit en dat maakt ze deels erg fijn, maar als dit voor mij het resultaat is... Nagelbijten / Gniffelen

labe

Re: passier psl zo hard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:21

Ik heb 2 passier psl zadels, maar vond het niet zo hard zitten eerlijk gezegd. Ik merk(te) alleen wel dat mijn zithulpen met andere zadels beter "doorkomen" dan de passiers.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:22

ik heb de grand gilbert, maar die is juist heel erg zacht, heb geen ervaring met de psl

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:25

Heb je het zadel nieuw gekocht of is het al wat ouder?
Ik had bij één van mijn vorige paarden ook een wat ouder model passier, en dat was ook vrij hard. Ik heb het idee dat de nieuwe modellen zachter zijn, maar daar heb ik nog niet echt veel op gereden, dus dat weet ik niet zeker.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 09:22

Het is een nieuwe.
Ik vind het ook apart hoor, zeker omdat ik er nooit echt last van gehad heb. Ga ook zowiezo even met mn instructie bespreken of ik niet gewoon "raar" zit ofzo ineens waardoor ik er last van kan hebben en de zadelmaker komt binnenkort ook, dus kan ik het even voorleggen. Misschien ligt hij iets achterover ofzo, dat de druk verkeerd is.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:30

Mijn ervaring met passier zadels is dat ze inderdaad hard zijn. Het zijn geen zadels voor mensen die graag superzacht (denk bijv aan HB zadels) willen zitten.