Hulpmiddelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus

Hulpmiddelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 18:36

Weet niet of het juist staat maar vinden jullie ook niet dat er tegenwoordig snel naar hulpmiddelen gegrepen worden tijdens het rijden?

mariska1989

Re: Hulpmiddelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:52

Misschien wel, ik zie hier in mijn omgeving helemaal geen hulpmiddelen gebruikt worden. wel word er waar ik eerst reed té snel naar hulpmiddelen gegrepen ( thiedeman omdat pony niet aan teugel ging, door bonkende ruiter...)

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 09:22

Als een hulpmiddel op de juiste wijze wordt gebruikt en ook alleen maar echt als hulpmiddel wordt gebruikt, heb ik er geen problemen mee. Soms is een hulpmiddel juist goed om de ruiter en paard over een bepaald punt te helpen. Een hulpmiddel werkt op het juiste moment in en geeft op het juiste moment ontspanning. (mits goed afgesteld) Of er nu meer naar een hulpmiddel wordt gegrepen weet ik niet, ik doe gewoon wat ik en mijn instructeur denken wat goed is....

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 18:38

egnie schreef:
Als een hulpmiddel op de juiste wijze wordt gebruikt en ook alleen maar echt als hulpmiddel wordt gebruikt, heb ik er geen problemen mee. Soms is een hulpmiddel juist goed om de ruiter en paard over een bepaald punt te helpen. Een hulpmiddel werkt op het juiste moment in en geeft op het juiste moment ontspanning. (mits goed afgesteld) Of er nu meer naar een hulpmiddel wordt gegrepen weet ik niet, ik doe gewoon wat ik en mijn instructeur denken wat goed is....

Ben het hier mee eens. Soms kan een hulpmiddel je nét over de drempel heen helpen, en heb je er dus veel baat bij.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 20:02

Ja ik vind dat je eerst zonder moet proberen. Je kan later nog zien.