Wintec en Petrie's, oorverdovend!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stacy S

Wintec en Petrie's, oorverdovend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 10:33

Ik heb sinds een maandje een Wintec zadel om mee te springen.. Ik rij met leren laarzen en de laatste 3 keer dat ik heb gereden maakt het een ontzettend lawaai!! de laars wrijft langs het zadel en dát maakt geluid!

Toen ik het zadel kocht heb ik er nog naar gevraagt of het niet zou "kraken", kunststof en leer.. ze vertelden dat dat niet zo was.. en eerst was het ook niet zo.. Maar nu dus wel!
Ik kan zo echt niet rijden! de laatste keer op springles hadden we toevallig nog een pot uierzalf in de auto staan.. dat hebben we er toen tussen gedaan.. toen was het voor een halfuur goed...

Wie heeft dit nog meer? en wat hebben jullie hier aan gedaan?

Marieke_K

Re: Wintec en Petrie's, oorverdovend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 10:34

Ik rijd al ruim een jaar met een wintec dressuurzadel en leren laarzen, maar heb er geen last van.

Misschien houd je, je benen net niet stil genoeg waardoor er wrijving ontstaat?

_Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 10:35

Ja inderdaad ik heb ook een wintec en leren laarzen, maar ook geen last van.
Ligt waarschijnlijk aan je beenligging..

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 11:19

Als ik lichtrij en ga staan dan schuift m'n laars iets wat naar benenden (omdat ik ga staan).. Dat heeft iedereen neem ik aan.. en dan maakt het geluid.. het is gewoon heel stroef.. Ik zwaai echt niet met m'n benen heen en weer ofzo..
Ik heb het in stap niet/minder en in de galop wel weer..
Maarjah wat kan ik er aan doen?
Ik ben nu op het punt dat ik het zadel niet meer wil gebruiken.. maar ik kan moeilijk een parcour springen met mijn dressuurzadel!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 11:53

Toen ik mijn wintec zadel nog had had ik nergens last van. Met mijn rectilignes niet, maar ook met mijn Mountain Horse laarzen geen last van gepiep! Misschien komt het door de coating van je laarzen? Ik heb namelijk laarzen zonder coating.. Ik zou eigenlijk niet weten wat je eraan kunt doen? Clown

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 11:59

Stacy S schreef:
Als ik lichtrij en ga staan dan schuift m'n laars iets wat naar benenden (omdat ik ga staan).. Dat heeft iedereen neem ik aan.. en dan maakt het geluid.. het is gewoon heel stroef.. Ik zwaai echt niet met m'n benen heen en weer ofzo..
Ik heb het in stap niet/minder en in de galop wel weer..
Maarjah wat kan ik er aan doen?
Ik ben nu op het punt dat ik het zadel niet meer wil gebruiken.. maar ik kan moeilijk een parcour springen met mijn dressuurzadel!

Lichtrijden is een beweging die eigenlijk vanuit de knie moet komen zonder je enkel (lees voet) extra te belasten.
Dat is de theorie..... de praktijk is veelal anders.
De beweging van je onderbeen geeft wrijving en daarmee geluid....

Is dus rijtechnisch op te lossen.
Maar hulpmiddeltjes betaan er misschien wel!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 11:59

Dit probleem had ik eerder ook
kwam door de coatinglaag van de Petrie laarzen (heb je soms model perfect?)
volgens mij ging de coatinglaag daardoor ook al vrij snel stuk Sigaar

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 12:01

met petrie perfect moet je niet op kunstof zadel gaan rijden ! gaan je laarzen idd kapot van heb ik gehoord..
ik heb petrie standard en wintec voor het springen en ik heb ook af en toe dat het kraakt.. maar niet altijd.. de ene keer wel,andere keer niet..

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 12:12

unamie schreef:
Dit probleem had ik eerder ook
kwam door de coatinglaag van de Petrie laarzen (heb je soms model perfect?)
volgens mij ging de coatinglaag daardoor ook al vrij snel stuk Sigaar

Hmm jah klopt.. goh das dan wel even balen! dan moet ik dus even wat anders verzinnen.. chaps ofzo..

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:01

Ik had het ook, toen ik een nieuw zadel kreeg. Alleen de eerste keer was het zo, daarna nooit meer gehad.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:26

Als ik m'n laarzen en m'n zadel schoonmaak piept het onwijs. Als ze beide "vuil"zijn niet. Misschien zijn je laarzen te schoon zodat het langs elkaar schuurt, anders beetje talkpoeder ertussen.
Heb met m;n wintec en laarzen nooit problemen gehad.

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 16:40

Ik heb maar meteen gaithers gekocht.. van Petrie.. daar zit geen coating over.. hopelijk gaat het nu goed! Ga vanavond naar les dus ka ik het meteen ff proberen!

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:14

Julia_Romeo schreef:
met petrie perfect moet je niet op kunstof zadel gaan rijden ! gaan je laarzen idd kapot van heb ik gehoord..
ik heb petrie standard en wintec voor het springen en ik heb ook af en toe dat het kraakt.. maar niet altijd.. de ene keer wel,andere keer niet..

0w?
Ik heb nergens last van Vork Ik heb ook een Wintec dressuurzadel (Pro) en heb er geen last van dat de coating daar loslaat. Ik rijdt 5 á 6 keer in de week met het zadel én de laarzen.

Verder geven mijn laarzen en het zadel ook geen lawaai..
Het kan idd komen doordat je vanuit je voeten opstaat, in plaats van vanuit je knieen.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:18

het is ook niet altijd zo... maar een vriendin van mij werkt in een paardenwinkel en daar zijn een keer mensen terug gekomen met hun laarzen hierdoor.. daarom zeggen ze nu voor de zekerheid erbij dat het kan dat ze kapot gaan... maar hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn Knipoog

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:31

Van dat geluid had ik ook super veel lawaai!!! Echt heel erg!
Nu met mijn boomloos zadel is het over (maarja.. om er nu meteen een ander zadel voor te gaan kopen Tong uitsteken )

Talgpoeder werkt inderdaad, nadeel is alleen dat het wit uitslaat.

Samham

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:49

Julia_Romeo schreef:

Ik heb er ook last van, dat wanneer ik op mn wintec zadel rijd er verschrikkelijk lawaai vanaf komt. Zelfs al zou ik mn benen aan het zadel vastbinden, hoor je ze nog een beetje kraken... Wat ik er aan heb gedaan: gewoon met mn dressuurzadel springen! Bloos

Is het echt zo dat je Petrie's ervan kapot kunnen gaan? Nagelbijten / Gniffelen Ik heb er namelijk last van dat de coating loslaat aan de binnenkant van mijn laarzen, maar stiekem dacht ik dat het gewoon slijtage was...

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:05

de coating hoort niet zomaar los te laten.
(al hoor je dat idd wel vaak bij de petries)
heb je nog garantie? anders zou ik ermee terug gaan hoor.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:06

Samham schreef:
Julia_Romeo schreef:

Ik heb er ook last van, dat wanneer ik op mn wintec zadel rijd er verschrikkelijk lawaai vanaf komt. Zelfs al zou ik mn benen aan het zadel vastbinden, hoor je ze nog een beetje kraken... Wat ik er aan heb gedaan: gewoon met mn dressuurzadel springen! Bloos

Is het echt zo dat je Petrie's ervan kapot kunnen gaan? Nagelbijten / Gniffelen Ik heb er namelijk last van dat de coating loslaat aan de binnenkant van mijn laarzen, maar stiekem dacht ik dat het gewoon slijtage was...

ja dit zou dus van die wintec kunnen komen ja Knipoog

Samham

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:24

Balen! Nou ja, het is nu te laat Clown . De coating hoort ook niet los te laten, da's helemaal waar, alleen heb ik mn laarzen al 2 jaar en rijd ik er elke dag mee Vork ...

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:21

ja het kan ook gewoon slijtage zijn hoor..
maar ik had wel eens gehoord dat coating en wintec niet goed gingen.. of iig dat het fout kon gaan.. Tong uitsteken

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 11:26

Ik heb ook een Wintec en leren laarzen, maar heb er gelukkig nooit problemen mee.
Had er trouwens ook nog niet over gehoord dat deze combinatie problemen zou kunnen opleveren.