harry's horse zadel, iemand ervaring??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HenJ

harry's horse zadel, iemand ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 18:36

Hallo,

Ik ben op zoek naar een kunstof dressuur zadel voor mijn fjord.
Mu wil ik er graag eentje met wisselbare boom en dacht meteen dat wordt dus een wintec.
Nu was ik bijk hippo sport in wijchen en daar zag ik er eentje van harry's horse. Een stuk goedkoper en hij ziet er het zelfde uit, ongeveer.

Heeft iemand ervaring met dit zadel;???
Wat is het verschil met wintec?
zijn er nog andere kunstofzadelmerken?

Gr heidie

eigenwijs23

Re: harry's horse zadel, iemand ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:06

wil ook ook wel even weten.
Wintec vond ik nooit zo prettig omdat het kunstof snel scheurt enzo. Nu is mijn ervaring met die wintecs wel van zo'n 3 jaar geleden. ze zeggen dat het sindsdien wel erg is verbeterd.
maar ik vind het erg zonde om "voor mij"veel geld uit te geven aan een zadel dat zo kapot is. Overigens vind ik die zadels van harry's horse wel veel mooier. De zit is dieper en de kussens hoger.

Nolicapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:08

*Puntje*
om bij te houden

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 20:27

Heeft iemand al zo'n zadel die er ervaringen mee heeft?
Ben erg benieuwd. Ik ben zelf niet altijd tevreden geweest met de dekens en halsters van Harry's horse, dus heb mijn twijfels erover. Ook al is het zadel maar 300 kaal, ik vind het nog veel geld om neer te leggen, vandaar mijn vraag.
gr heidie

nicolletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:37

Hey heidi! Ik heb toevallig laatst voor simon dat zadel gekocht, bij hypo sport.. Ook de dressuurversie, ik vind het echt een heel fijn zadel.. Het zadel is ook precies op maat opgemeten omdat simon namelijk best ieletjes is en het voordeel van dit zadel is dat als die dadelijk gaat groeien dat het mee kan groeien wegens de verwisselbare boom.. Ook vind ik hem erg fijn in onderhoud (ben niet zo een schoonmaakpiep schaam schaam) verder zit die echt heerlijk en vind ik het een goede prijs/kwaliteitsverhouding.. Succes verder met je keus en laat je het horen!? Groetjes nicole p.s Delilah heeft hem trouwens ook (van haflinger roos) ff offtopic hoe gaat het verder?

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:20

ik heb op een kunstof dressuurzadel van HH gezeten maar ik vond het erg hard zitten

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:44

Voor mij was het even wennen, ik was tenslotte een Kieffer gewoon maarja zadels gaan geen eeuwen mee helaas...
Ik vind het persoonlijk wel een goed zadel hoor, tis geen topkwaliteit maar erg makkelijk ook met de verwisselbare boom.
Ik heb een nogal kloeke New Forest merrie en de wide boom past haar perfect!
De zitting en kniestukken zijn van suede ofzo en ik zit er lekker vast in.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:07

een aantal mensen bij mij op stal hebben een wintec en ze zitten best fijn, zijn bijna altijd passend te maken en is goede prijs kwaliteit verhouding. ik ben nu aan het kijken voor de wintec 500 vz die is bij divoza 370 met singel beugels enbeugelriemen

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 20:12

De wintec die ik heb gezien bij divoza, is er een met suede zitting. Die vind ik niet zo fijn. De gladde was meteen 500 euries.
Ik denk dat ik de harry's horse ga kopen volgende maand. Hippo sport komt eerst kijken welke boom en wat het beste past. Hij neemt een VZH mee en dressuur, dan even kijken welke het wordt.
Gr heidie

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 07:55

ik heb er een gezien met gladde zitting zelfde prijs als die ik hierboven noemde denlk toch dat ie er gauw komt:P