Beugelriemhoesjes... wat te doen met 'restant' stijgbeugelri

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Beugelriemhoesjes... wat te doen met 'restant' stijgbeugelri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 19:27

Hopelijk is de vraag wat begrijpelijk omschreven... ik bedoel het stukje wat je normaliter door het passantje op je zweetblad doet.

Ik heb beugelriemhoesjes gehaald, en ik heb inmiddels al uitgedoktert hoe ik ze om de stijgbeugelriemen moet hebben. Alleen hou ik een stuk stijgbeugelriem over en dat bungelt zo stom naar beneden. Clown

Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik heb overigens de riemen over het zweetblad lopen, niet er onderdoor.

saroanda

Re: Beugelriemhoesjes... wat te doen met 'restant' stijgbeugelri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:29

Afsnijden? Tenzij er meerder mensen met verschillende maten met het zadel rijden natuurlijk!

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:45

kortere beugelriemen kopen?

edit: of iets (laten) maken waarmee je dat stuk bij de rest van de beugelriem kunt houden?

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:50

terugsteken in de beugelhoesje naar boven, of nog beter, door de gesp heenhalen. Kan het heel moeilijk uitleggen maar boven de gesp zit zo'n spleet, daar doorheen steken dat dat uiteinde tussen de 2 riemen komt te zitten. Terug omhoog dus. PB maar als het niet helemaal begrijpt Clown

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:43

Inderdaad zoals Thokkadisje al schreef. Terugsteken zodat het uiteinde omhoog wijst, tussen de beugelriem en daar het hoesje overheen.....

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:51

Ik had eerst behoorlijk lange beugelriemen, die sneed ik gewoon af, nu heb ik gewoon korteren gekocht, nu is het niet meer nodig

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:52

Ik heb manenelastiekjes om de beugelriem heen geschoven en dan steek ik daar de overgebleven flap door. Werkt best goed, maar je moet wel een stuk of 8 elastiekjes gebruiken per riem en goed in de gaten houden of ze nog wel goed zijn. Na een poosje worden de stiekjes broos en knappen ze.
Maar idd, dat idee van Thokkadisje is ook wel goed eigenlijk!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:54

Terugsteken omhoog? Lijkt me niet dat dit kan als je de gesp van je beugel beneden hebt hangen Verward

Ik heb ook hetzelfde probleem, ik zet het uitstekende deel ook vast met een manenelastiekje, of ik doe mn beugelriemen onder het zweetblad en schuif het onder het zweetblad. Dat blijft ook meestal prima zitten.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:04

HI HI...de beugelhoesjes zijn er om de gespen van de beugels onderaan de beugel te krijgen zodat je niet de dikke gesp onder het rokje van het zadel hebt liggen. Het hoesje doe je om de achterste helft van je beugelriem, zodat je de rest wat je overhoud in het hoesje kan stoppen. Het hoesje hoeft dus niet onder of bovenaan te zitten, maar daar waar het einde van de beugelriem stopt. Lekker duidellijk he????Het is nog wel even proppen om het laatste stuk van de beugelriem door het gat van je stijgbeugel te krijgen. Als er meer mensen op het zadel rijden met verschillende lengte's van beugelriem....veel plezier!!!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:56

Thokkadisje schreef:
terugsteken in de beugelhoesje naar boven, of nog beter, door de gesp heenhalen. Kan het heel moeilijk uitleggen maar boven de gesp zit zo'n spleet, daar doorheen steken dat dat uiteinde tussen de 2 riemen komt te zitten. Terug omhoog dus. PB maar als het niet helemaal begrijpt Clown

Zo heb ik het ook, maar boven het hoesje steekt nog zeker 12cm beugelriem uit, die tussen de riemen uit glipt, en dan naar beneden gaat bungelen. Ik moet het er nog steeds afsnijden..
Maarook weer niet TE kort, want er rijd ook wel eens een meisje op die wat langere benen heeft dan mij.... Knipoog

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 23:35

Als je de gesp dicht doet dan het je dat stuk(je) leer nog over. Als je dat nu terug steekt door de opening net onder de gesp dan zit het stuk leer ingesloten tussen de rest van de beugelriem en zal deze niet omklappen!!(uiteraard vervolgens weer de hoes erover heen schuiven)

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:04

ik heb het hoesje om de voor en achterkant van de beugel riem, ik heb de riem omgedraait zodat de gesp aan de achterkant zit ik haal dan de losse flap van de beugelriem ook door het hoesje omhoog en dan zit die losse flap zeg maar tegen het zadelblad als je dan gaat rijden blijft ie tussen het zadelblad en je been geklemt..

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:19

ik heb ook een lange flap, nog geen beugelriem hoesjes, wil ik wel gaan kopen.

maar ik heb dus die echte dressuurbeugelriemen, die waar je de gesp alleen onderaan kan dragen en die maar enkel zijn, ipv bij gewone beugelriemen dubbel.

dus bij mij is er geen gesp waar je ze doorheen kan steken.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:24

hebben jullie misschien een fotootje van je constructie?

egypte01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:30

Afbeelding

dit bedoel je.

ik zoek ook de dressuurbeugelriemen, ik heb ondanks de hoesjes ook nog een stuk dat er steeds tussenuit flapt bij mijn gewone beugelriemen
dan kan je zeggen neem kortere beugelriemen,dat kan, maar dan koop ik liever gelijk de dressuurvariant, dat is gewoon aan 1 stuk en dan heb je geen stuk wat los hangt.

dus als iemand die nog heeft ...hint hint

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 18:21

Bedankt voor alle reacties! OK dan!

Afsnijden is eigenlijk geen optie omdat mijn vriend (met veel langere benen) ook wel eens rijd. Maar de suggestie van het tussen de gesp doorsteken is een hele goeie! Dat ga ik eens proberen, eens kijken of dat werkt. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:22

Aan mijn tip heb je dus niks, afsnijden Lachen
Dat heb ik dus wel gedaan Lachen

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 18:27

Nou ja, dat ik er niks aan heb... ik ga eerst proberen of 't een beetje blijft zitten wanneer ik de riem door de gesp doe. Afsnijden kan altijd nog. Haha!

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:52

Puera schreef:
Nou ja, dat ik er niks aan heb... ik ga eerst proberen of 't een beetje blijft zitten wanneer ik de riem door de gesp doe. Afsnijden kan altijd nog. Haha!

of gewoon een set beugelriemen voor jezelf en een set voor je vriend Knipoog

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:55

Omdat mijn beugelriemen gestikt zijn worden ze er niet mooier op als ik ze afsnijd. Vandaar dat ik 2 zwarte haarelastiekjes (dus niet manen) om de beugelriem heb gedaan. Ik steek de riem terug door de gesp zodat ie in het midden zit en haal hem dan door het elastiekje. Dan kan ie inderdaad niet gaan bungelen.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:59

Dabo schreef:
Thokkadisje schreef:

Zo heb ik het ook, maar boven het hoesje steekt nog zeker 12cm beugelriem uit, die tussen de riemen uit glipt, en dan naar beneden gaat bungelen. Ik moet het er nog steeds afsnijden..
Maarook weer niet TE kort, want er rijd ook wel eens een meisje op die wat langere benen heeft dan mij.... Knipoog

Ik heb ze ook zo, zo horen ze ook. ik heb er een stuk afgeknipt

Wie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:46

Ik zou er ook een stuk afsnijden/knippen